Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Kdo by si nechtěl vyzkoušet, jaké je to sedět v kokpitu závodního monopostu a sešlápnout plyn až na podlahu? Tohle je tomu asi nejblíže, co může smrtelník zažít.

V roce 2011 představil Lotus speciální program, ve kterém jste zaplatili milion dolarů a dostali v kamionu formuli T125, která se téměř shodovala s monoposty Formule 1. Součástí byl i vstup do soukromého závodního klubu, celý závodní tým a řidičský kouč. Možná si ještě pamatujete, jak přesně tuto službu zkoušel Jeremy Clarkson v pořadu Top Gear, konkrétně to bylo v páté epizodě sedmnácté série. 

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

I přes veškerou snahu to byl pro Lotus fatální neúspěch. Nyní je však T125 zpět, a to díky novozélandské společnosti Rodin Cars. Vzala standardní T125 a přidala některé své komponenty, z nichž pár vzniklo na 3D tiskárně. Nyní je na světě již prvních pět aut.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Cena je o trochu příjemnější než dříve - celý balíček vyjde na 650.000 dolarů. Vedle výše zmíněného dostanete hlavně „skoroformuli“ FZED s motorem Cosworth 3.8 V8, který nejlépe zpívá ve 9600 ot/min, kdy také dává celých 675 koní. Životnost motoru je pět tisíc kilometrů. Celá hračka pak váží 610 kilogramů.

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Motor je spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou Ricardio. Dále tu najdete karbon-keramické brzdy Brembo, pneumatiky Avon na discích OZ Racing a odpružení Öhlins. Cena se to může zdát vysoká, ale spoustě milionářů se třeba může chtít takto závodit, než si v garáži leštit zřídka používaný hypersport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků