Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Kdo by si nechtěl vyzkoušet, jaké je to sedět v kokpitu závodního monopostu a sešlápnout plyn až na podlahu? Tohle je tomu asi nejblíže, co může smrtelník zažít.

V roce 2011 představil Lotus speciální program, ve kterém jste zaplatili milion dolarů a dostali v kamionu formuli T125, která se téměř shodovala s monoposty Formule 1. Součástí byl i vstup do soukromého závodního klubu, celý závodní tým a řidičský kouč. Možná si ještě pamatujete, jak přesně tuto službu zkoušel Jeremy Clarkson v pořadu Top Gear, konkrétně to bylo v páté epizodě sedmnácté série. 

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

I přes veškerou snahu to byl pro Lotus fatální neúspěch. Nyní je však T125 zpět, a to díky novozélandské společnosti Rodin Cars. Vzala standardní T125 a přidala některé své komponenty, z nichž pár vzniklo na 3D tiskárně. Nyní je na světě již prvních pět aut.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Cena je o trochu příjemnější než dříve - celý balíček vyjde na 650.000 dolarů. Vedle výše zmíněného dostanete hlavně „skoroformuli“ FZED s motorem Cosworth 3.8 V8, který nejlépe zpívá ve 9600 ot/min, kdy také dává celých 675 koní. Životnost motoru je pět tisíc kilometrů. Celá hračka pak váží 610 kilogramů.

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Motor je spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou Ricardio. Dále tu najdete karbon-keramické brzdy Brembo, pneumatiky Avon na discích OZ Racing a odpružení Öhlins. Cena se to může zdát vysoká, ale spoustě milionářů se třeba může chtít takto závodit, než si v garáži leštit zřídka používaný hypersport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 105 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků