Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Kdo by si nechtěl vyzkoušet, jaké je to sedět v kokpitu závodního monopostu a sešlápnout plyn až na podlahu? Tohle je tomu asi nejblíže, co může smrtelník zažít.

V roce 2011 představil Lotus speciální program, ve kterém jste zaplatili milion dolarů a dostali v kamionu formuli T125, která se téměř shodovala s monoposty Formule 1. Součástí byl i vstup do soukromého závodního klubu, celý závodní tým a řidičský kouč. Možná si ještě pamatujete, jak přesně tuto službu zkoušel Jeremy Clarkson v pořadu Top Gear, konkrétně to bylo v páté epizodě sedmnácté série. 

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

I přes veškerou snahu to byl pro Lotus fatální neúspěch. Nyní je však T125 zpět, a to díky novozélandské společnosti Rodin Cars. Vzala standardní T125 a přidala některé své komponenty, z nichž pár vzniklo na 3D tiskárně. Nyní je na světě již prvních pět aut.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Cena je o trochu příjemnější než dříve - celý balíček vyjde na 650.000 dolarů. Vedle výše zmíněného dostanete hlavně „skoroformuli“ FZED s motorem Cosworth 3.8 V8, který nejlépe zpívá ve 9600 ot/min, kdy také dává celých 675 koní. Životnost motoru je pět tisíc kilometrů. Celá hračka pak váží 610 kilogramů.

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Lotus přichází s novým logem: Značí start nové éry, ztělesňuje jednoduchost a lehkost

Motor je spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou Ricardio. Dále tu najdete karbon-keramické brzdy Brembo, pneumatiky Avon na discích OZ Racing a odpružení Öhlins. Cena se to může zdát vysoká, ale spoustě milionářů se třeba může chtít takto závodit, než si v garáži leštit zřídka používaný hypersport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků