Roční přehled megatestů, velkých a kompaktních testů

V průběhu roku 2003 jsme vydali 20 megatestů nebo velkých testů, vedle toho jsme vám nabídli 32 kompaktních testů. V dnešním článku naleznete jejich přehled. Nevynechali jste nějaký?
Roční přehled megatestů, velkých a kompaktních testů

Megatesty

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Renaultu Laguna Grandtour
Laguna druhé generace před dvěma lety mnohé překvapila svým stylingem. Nabízí se ve dvou karosářských verzích - liftbacku a kombi (Grandtour). Testem prošla druhá verze s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 dCi (110 kW/150 k), který má opravdu vynikající vlastnosti.
31.3. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Renaultu Mégane II: slast pro vaše smysly
Renault Mégane si odbyl svou premiéru na pařížském autosalonu, první informace o novince jste si mohli na AutoRevue.cz přečíst už začátkem loňského září. Dnes se  podíváme na zoubek pětidvěřovému modelu s motorem 1,6 16V a výkonem 83 kW.
14.4. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Mercedes-Benzu C320 4matic: luxus do dvou milionů
Třída C je nejmenší a nejlevnější limuzína této německé značky. V základu stojí těsně pod devět set tisíc, pokud si jej ale vyšperkujete, můžete se dostat až k hranici dvou milionů. Zkusili jsme verzi s nejvýkonnějším motorem a pohonem všech čtyř kol.
19.5. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“
Nové Audi A8 je zase o kousek větší a mohutnější než jeho předchůdce. Má celohliníkový rám, rozvor téměř tři metry, luxusní výbavu a hlavně notnou dávku  elegance. Testovali jsme dražší verzi s čtyřlitrovým osmiválcem. 
12.6. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Citroënu C3 Pluriel: pět vozů v jednom!
Nový citroën se dokáže proměnit z klasického hatchbacku v kabriolet, spider či pick-up. Museli jsme to vyzkoušet. Testovaný vůz měl pod kapotou zážehový agregát 1.6 16V (80 kW/110 k) s poloautomatickou sekvenční převodovkou SensoDrive.
14.7. 2003 - Votruba Tomáš

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Fiatu Stilo Multiwagon: kombi jako hrom
Řadu "kombíků" nižší střední třídy rozšířil Fiat Stilo Multiwagon. Bohatou základní výbavou, nadprůměrným vnitřním prostorem a dobrými jízdními vlastnostmi hodlá zatopit všem konkurentům. Multiwagon jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 16V (76 kW/102 k).
21.7. 2003 - Zezulka Libor

Klepněte pro větší obrázek  Megatest Alfy Romeo 166: luxusní sportovec
V kategorii vyšší střední třídy zastupuje Alfu Romeo model 166. Stylový koráb reprezentuje to nejlepší z produkce značky, když spojuje sportovní nádech s luxusem tak, jak se na vlajkovou loď sluší a patří. Testem prošla 166 s motorem 2.4 JTD (110 kW/150k).
18.8. 2003 - Zezulka Libor

Klepněte pro větší obrázek  Volkswagen Touran: úsporný diesel a variabilní interiér (megatest),
Touran je prvním modelem německého výrobce, který patří do kategorie kompaktních MPV. Má tři řady sedadel, variabilní interiér, dobré jízdní vlastnosti a poměrně dost prostoru. Bude mu to stačit na konkurenci?
8.9. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Volvo XC90: luxus do lehkého terénu (megatest)
Volvo XC90 není na českém trhu nijak dlouho, proto není divu, že jej zatím na silnici běžně neuvidíte, zatímco BMW X5 nebo Mercedes ML je daleko častější. I proto mne nepřekvapilo, když se kolem zaparkovaného Volva sbíhali zvědavci, kterým se obrovské auto zjevně líbilo. Ostatně mně také.
29.9. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Škoda Octavia Combi vs. Fiat Stilo Multiwagon (srovnávací megatest)
I přes dramatický nástup MPV se kombíky těší veliké oblibě. V dnešním srovnávacím testu proti sobě stanuli nesmiřitelní rivalové. Ostřílené Octavii Combi 1.9 TDI PD 96 kW se postavil ambiciozní Ital Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 84 kW. (Nejčtenější)
20.10. 2003 - Zezulka Libor

Klepněte pro větší obrázek  Citroen C3 s dieselem pod kapotou (megatest)
O Citroenu C3 jsme na AutoRevue.cz psali už několikrát, dosud jsme ale netestovali verzi s motorem 1.4 HDI 50 kW, který používají i další automobily koncernu PSA. Dojmy z motory doplňuje obvyklý megatest.
27.10. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Peugeot 307 SW HDI: pojízdný obývák (megatest)
Peugeot 307 patří k nejoblíbenějším vozům nejen u nás, ale i v ostatních evropských zemích. Otestovali jsme praktické kombi SW se známým turbodieselem 2.0 HDI o výkonu 79 kW/108 koní. Emocionální design a praktické vnitřní uspořádání, jde to k sobě?
3.11. 2003 - Tomáš Votruba 

Klepněte pro větší obrázek  Mercedes A 170 CDI L: místa jako v Superbu (megatest)
Mercedes Benz řady A patří svojí délkou do třídy malých aut. Nicméně svými možnostmi, vnitřním prostorem, vysokou stavbou a zejména cenou ho můžeme bez problému zařadit do nižší střední. Testovali jsme prodlouženou verzi s nejvýkonnějším turbodieselem.
18.11. 2003 - Broža Petr

Klepněte pro větší obrázek  Ford Fiesta 1.4 16V: radost z jízdy (megatest)
Ford Fiesta je po modelu Ka druhým nejmenším a nejlevnějším automobilem této americké značky. Na pořádný megatest jsme si vybrali jednu ze základních verzí s motorem 1.4 o výkonu 58 kW ve verzi Ambiente.
18.11. 2003 - Broža Petr 

Klepněte pro větší obrázek  Citroën Xsara Picasso: kompaktní vajíčko (megatest)
Citroën Xsara Picasso patří mezi nejoblíbenější kompaktní MPV na českém trhu. Zákazníkům učarovalo především zajímavým designem a velkorysým vnitřním prostorem. Francouzské MPV jsme provedli megatestem s motorem 2.0 HDI 66 kW/90 k. Výsledky testu vás možná překvapí...
1.12. 2003 - Zezulka Libor

Klepněte pro větší obrázek  Seat Cordoba Sport: ďábelská „minialfa“ (megatest)
V dalším redakčním megatestu jsme vyzkoušeli špičkovou verzi malého sedanu Seat Cordoba. Nejsilnější motor v nabídce je doplněn sportovním podvozkem a slušnou výbavou. V článku najdete i podrobné srovnání malých sedanů a jako bonus srovnání s Fabií RS.
8.12. 2003 - Broža Petr 

Klepněte pro větší obrázek  Fiat Panda: malý medvídek do města (megatest)
Panda je druhým nejmenším vozem italského Fiatu, hned za miniaturním Seicentem. Základní cena činí velmi dobrých 214 900 korun s motorem 1.1 40 kW. A právě tuto základní verzi, o níž se předpokládá, že se bude prodávat nejlépe, jsme si půjčili pro obvyklý megatest.
15.12. 2003 - Broža Petr  

Klepněte pro větší obrázek  Ford Mondeo 1.8 SCi: motor za to stojí (megatest)
Mondeo je výborný automobil na hranici střední a vyšší střední třídy, který prodělal před nedávnem plastickou operaci a dostal nový motor pod kapotu. Novinkou je také rozšíření šestikvaltů, přibyly i nové prvky funkční výbavy. Zkrátka Mondeo dospělo. Velká galerie obrázků, technické parametry, srovnání s konkurencí.
22.12. 2003 - Broža Petr 

Velké testy

Klepněte pro větší obrázek  Alfa Romeo 156: výborný diesel pod kapotou (velký test)
Ačkoliv byl nedávno ohlášen další facelift Alfy Romeo 156, nic to nemění na faktu, že i současná podoba je velmi povedená. Sportovní vzhled stopadesátšestky učaroval již mnohým a ani já nejsem výjimkou. S dieselovým motorem 1,9 JTD 16V nabízí Alfa 156 svižnou, ale přitom úspornou jízdu.

Klepněte pro větší obrázek  Velký test Fabie RS: malý naftový „sporťák“
Fabia RS mne příjemně překvapila. Upravený podvozek a šestnáctky drží jako přibité, naftový motor má solidní akceleraci a pružnost. Na testovanou červenou Fabii se zraky kolemjdoucích lepily jako mouchy na mucholapku.(Nejživější diskuse - přes 500 příspěvků)

Kompaktní testy

Klepněte pro větší obrázek  Test: Opel Zafira OPC jezdí sakra rychle
Tři písmena navíc proměňují usedlý sedmimístný rodinný vůz s vysokou stavbou karoserie ve sportovního dravce. Pod zkratkou OPC - Opel Performance Center - se skrývá práce sportovního oddělení německé automobilky. Opel Zafira OPC je nejrychlejším velkoprostorovým vozidlem vyráběným v Evropě. Hodnota maximální rychlosti 220 km/h hovoří sama za sebe.

Klepněte pro větší obrázek  Test: Seat Ibiza s „jedna dvojkou“
Již před osmnácti lety spatřila světlo světa první Ibiza. Je pravda, že ta úplně první tu byla již před milióny let, ale obě dvě stojí určitě za vidění. Pokud však budeme hovořit o Ibize z automobilového průmyslu, musíme konstatovat, že už tu je čtvrtá generace tohoto populárního vozu o jehož oblíbenosti svědčí více jak 3 000 000 prodaných kusů.

Klepněte pro větší obrázek  Test Hondy Jazz: nejlepším přítelem člověka nemusí být pes
Malých aut je na trhu spousta a většinou se vyznačují podobnými vlastnostmi. Liší se tedy hlavně pocitem, s jakým je řidič a cestující vnímají. Honda Jazz patří k těm, o kterých se dá mluvit jen dobře. Příjemný a praktický automobil s vysokou užitnou hodnotou. Dokonalý dojem kazí jen vyšší pořizovací cena.

Klepněte pro větší obrázek  Test Peugeotu 307 SW 1.6 16V: velký kouzelník
Peugeot svou třistasedmičku s označením SW představil na mezinárodních autosalonech už rok a půl před vlastním uvedením na trh. Asi i proto je o vůz takový zájem. Po dvoulitrového turbodieselu HDI přinášíme test benzínové šestnáctistovky.

Klepněte pro větší obrázek  Test Kia Carens 2.0 CRDi: rodinná kára se vším všudy
Psát o tom, že má Kia celou řadu nových vozidel zajímavého provedení, se skvělou výbavou a za přijatelné ceny, už připadá jako nošení dříví do lesa. Přesně to totiž platí i o velkoprostorovém typu Carens. Ten jsme testovali s turbodieselem 2.0 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek  Test Peugeotu 607: luxusní koráb s třílitrem
Peugeot 607 je luxusní automobil vyšší střední třídy, jehož základní cena je necelý jeden milion korun. Testovali jsme model s nejlepší výbavou a šestiválcovým třílitrem o výkonu něco málo přes 200 koní. To už je slušná porce, nemyslíte?

Klepněte pro větší obrázek  Test Toyoty Corolla Sedan: usedlý člen rodiny
Toyota Corolla je momentálně jeden z nejmnohotvárnějších vozů na evropském a tedy i českém trhu. Má podobu tří- nebo pětidvéřového hatchbacku, sedanu. Celek doplňují kombi a verso, tedy kompaktní MPV. Naším testem už prošlo několik variant, dnes je na řadě sedan.

Klepněte pro větší obrázek  Souboj elegánů: Škoda Superb vs. Peugeot 607
V dnešním srovnávacím testu proti sobě nastoupili dva zástupci vyšší střední třídy. Oba modely jsme testovali s maximální výbavou a turbodieselovými motory: Škoda Superb Elegance 1,9 TDI-PD (96 kW/130 k) a Peugeot 607 Pack 2,2 HDI (98 kW/133 k).

Klepněte pro větší obrázek  Test Citroënu C5 Break: špičkový podvozek, moře prostoru
Cépětka nahradila v nabídce francouzského Citroënu dosluhující Xantii. Model C5 patří rovněž do střední třídy, a to nejen délkou a rozvorem, ale také nabízenou základní výbavou a cenou. Francouzské kombi jsme testovali s nejlepší výbavou a turbodieselem 2.2 HDI (98 kW/133 k).

Klepněte pro větší obrázek  2 testy v 1: Opel Vectra GTS s motory 2.2 DTI a 3.2 V6
Vrcholným provedením Opelu Vectra je bezesporu verze GTS. Nám se k testu podařilo získat hned dva modely, a to se čtyřválcovým turbodieselem 2.2 DTI (92 kW/125 k) a špičkovým šestiválcem 3.2 (155 kW/211 k). Jelikož testy byly provedeny nezávisle na sobě, sloučili jsme jej do jednoho článku.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Citroënu C3 1.4i: bublina do města
Citroën C3 je typické městské vozítko. Jeho kompaktní rozměry a nekonvenční tvar karoserie ho předurčují k tomu, aby se stal miláčkem žen. Francouzskou bublinu jsme otestovali s benzínovým motorem 1.4i (55 kW/75 k). Zároveň si tento model blíže představíme.

Klepněte pro větší obrázek  Srovnávací test: Fiat Palio Weekend vs. Kia Rio kombi - auta pro rodinu
Popularita menších "kombíků" je u nás tradičně vysoká. Motoristé v zemi chalupářů dokáží ocenit vysokou užitnou hodnotu vozidel, do kterých se vejde víc nákladu než do sedanů o třídu vyšší kategorie. Moderní vozy typu kombi dnes navíc bývají esteticky mnohem přitažlivější než dříve.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test vozu Kia Rio: samba v jistějším rytmu
Když přišla před časem Kia se svým novým typem Rio, vzbudilo rozpaky. Nepřesné jízdní vlastnosti, nepřesné řazení a tak dále. S novým Riem je drtivá většina nedostatků pryč. Kia zařadila své Rio do řady úspěšných a cenově přijatelných vozidel, jichž vznikla za posledních pár měsíců celá řada.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří
Vůz Nissan Almera určitě znáte. Pohledem na fotky ale zjistíte, že tento je trochu jiný než jsme byli zvyklí dříve. Poslední facelift se podepsal zejména na jeho vzhledu a vnitřní výbavě.

Klepněte pro větší obrázek  Srovnávací test: Ford Mondeo ST 220 vs. Opel Vectra GTS V6
Spatříte-li Mondeo ST 220 nebo Vectru GTS z dálky, nejspíš na vás velký dojem neudělají. Změna nastane po usednutí za volant. Maximální rychlost 250 km/h a zrychlení z klidu na sto během sedmi vteřin vás přinutí brát oba dravce vážně.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test: Mercedes-Benz E270 CDI je téměř dokonalý
Automobily s třícípou hvězdou ve znaku byly vždy synonymem luxusu a maximálního pohodlí. Nová generace třídy E značky Mercedes-Benz není v tomto výjimkou. Německý koráb jsme otestovali s úsporným turbodiselem 2.7 CDI (130 kW/177 k).

Klepněte pro větší obrázek  Test: Kia Magentis se nemá za co stydět
Typ Magentis není v nabídce značky nový, ale poslední provedení prošlo velmi úspěšným faceliftem. Korejský výrobce pronikl do segmentu, který byl vyhrazen dosud hlavně drahým značkám. Koráb jménem Magentis prošel testem se šestiválcem 2.5 l (123 kW/167 k).

Klepněte pro větší obrázek  Test: Nissan Micra překvapí po všech stránkách
Že byla Micra vždycky na špici malých automobilů, se ví dávno. Ne nadarmo vyhrála titul Evropské auto roku. To už je ovšem deset let. Nová Micra nezklamala, naopak. Předčila všechna očekávání. Malého Japonce jsme otestovali v nejlepší výbavě s motorem 1.4 l (65 kW/88 k).

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Citroënu C3: elegán s drobnými nedostatky
Když přišel Citroën se studií kulatého malého auta, bylo jasné, že se brzy objeví jako sériový výrobek. A skutečně – v souladu s novým trendem označovat své vozy číselnými kódy – vznikl Citroën C3. Malý Citroën jsme otestovali s motorem 1.4 (54 kW/75 k).

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí
Druhá generace kompaktního sedanu zaujme už na první pohled svým nevšedním designem, který doslovně naplňuje slogan španělské automobilky „auto emoción“. K redakčnímu testu jsme si zapůjčili Cordobu se vznětovým motorem 1.9 TDI v jeho slabší variantě 74 kW/101 k.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka
Není žádným tajemstvím, že Kia vyrábí v poslední době výborná auta. Zlepšila se kvalita, vzrostla technická úroveň. To všechno jsou důvody, proč se vozy Kia tak dobře prodávají. Největší zájem vůbec je o nedávno uvedené vozidlo kategorie SUV, Kiu Sorento.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Hondy Stream: MPV s vlastním názorem
Honda Stream se začlenila do skupiny kompaktních MPV. Na první pohled signalizuje příslušnost k Civicu. Jako každé správné MPV nabízí Stream prostorný interiér, třetí řadu sedadel a v tomto případě také výborný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 114 kW/156 k.

Klepněte pro větší obrázek  Kompaktní test Suzuki Grand Vitara: off-road s novým kabátem
Výrobci terénních vozů přišli dávno na to, že i taková auta mají být pohodlná a vzhledná. Suzuki zůstávala svým příznivcům v tomto ohledu leccos dlužná, proto se rozhodla svou Grand Vitaru výrazně omladit. Vyzkoušeli jsme ji se zážehovým dvoulitrem (94 kW/128 k).

Klepněte pro větší obrázek  Test Volkswagenu Touran: německý král prostoru
S představením Touranu Volkswagen nijak nepospíchal. Lukrativní segment malých MPV doplnil v ČR až letos na jaře. Konzervativní křivky karosérie a typický funkční interiér napoví leccos o jeho původu. Rodinný vůz jsme otestovali s motorem 1.6 FSI (85 kW/115 k).
 
Klepněte pro větší obrázek  Ford Fiesta: konkurence pro Fabii (kompaktní test)
Ford měl v posledních desetiletích dva velké hity – Escort a Fiestu. Větší Escort před lety skončil, nahradil ho Focus, ale Fiesta je nesmrtelná. Dočkala se teď další generace, ve které trochu povyrostla a zmohutněla. Testovali jsme verzi 1.6 Trend.

Klepněte pro větší obrázek  Volkswagen Touareg V10 5.0 TDI: naftový magnát (kompaktní test)
Touareg vyplnil v nabídce Volkswagenu mezeru v kategorii SUV. Narozdíl od mnohých konkurentů se však jako SUV pouze netváří. Doma je v terénu i na silnici. Touareg jsme otestovali s nejsilnějším dieselovým motorem V10 5.0 l s výkonem 230 kW/313 k.

Klepněte pro větší obrázek  Opel Meriva: menší sestra Zafiry (kompaktní test)
Opel Meriva je malý velký vůz. Zvenku vyniká kompaktními rozměry, uvnitř je nečekaně mnoho prostoru. Interiér nabízí nevídanou variabilitu, řidič ocení i dobré jízdní vlastnosti. Merivu jsme otestovali s motorem 1.6 (74 kW/100 k).

Klepněte pro větší obrázek  Nissan Micra vs. Honda Jazz: souboj Japonců (srovnávací test)
Segment malých vozů patří v Evropě mezi nejúspěšnější. Dvě japonské automobilky v něm mají dlouhou tradici a dva ze svých posledních produktů přizpůsobily právě Evropě. Honda Jazz a Nissan Micra se střetly v našem srovnávacím testu.

Klepněte pro větší obrázek  Subaru Impreza WRX STi: dravec na letištní dráze (kompaktní test)
Je jen jedna automobilka, která se zabývá výhradně čtyřkolkami. Jmenuje se Subaru a stojí na samé špici technického vývoje této kategorie. Dosavadním vrcholem pro běžný trh je Subaru Impreza WRX STi. S tímto vozem lze doslova řádit. Přesvědčte se sami.

Klepněte pro větší obrázek  Renault Laguna vs. Honda Accord: dobří známí (srovnávací test)
Srovnat dva velmi podobné vozy střední třídy je nasnadě. Honda Accord a Renault Laguna Grandtour mají mnoho společného, pouze Laguna nastoupila k testu jako kombi. O pohon testovaných automobilů se staraly benzínové motory s výkony 140 kW/190 k a 120 kW/165 k.

Klepněte pro větší obrázek  Honda CR-V: občanský vůz 4x4 (kompaktní test)
Kdo nemá SUV, jakoby nebyl. Toto tvrzení si Honda uvědomila už před lety, když připravila jeden z prvních vozů kategorie SUV nazvaný CR-V. Ve výrobní programu tak figurují dvě SUV, neboť Honda prodává ještě HR-V. Otestovali jsme Hondu CR-V 2,0 ES (110 kW/150k).

Klepněte pro větší obrázek  Citroën C8: rodinné království (kompaktní test)
Citroën C8 je dalším zdařilým MPV. Společně se sourozenci Peugeotem 807, Fiatem Ulysse a Lancii Phedra nabízí netradiční ztvárnění interiéru, dobré jízdní vlasnosti a královský vnitřní prostor. Otestovali jsme verzi SX s motorem 2.2 HDI (94 kW/128 k).
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 504 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků