Auta bez řidiče od Volkswagenu mají v roce 2030 jezdit už v padesáti městech světa. Koncern má s autonomní jízdou opravdu velké plány i z finančního hlediska.
Šéf divize Volkswagen Nutzfahrzeuge (užitkové vozy) Carsten Intra promluvil o plánech značky v následujících letech v rozhovoru pro magazín Automobilwoche. Do chodu je uváděna nová strategie s názvem Grip 2030, která má vytvořit z elektrických a autonomních vozidel samostatný obchodní segment a přinést Wolfsburgu miliardové zisky – pochopitelně v eurech. Základním kamenem tohoto posunu se stane vozidlo, které v maskování a s hromadou senzorů jezdí v karoserii elektrického Volkswagenu ID.Buzz, ale v sériové podobě nepůjde o jeho evoluci, jako spíše o speciální vozidlo, nabízené službám robotického taxi a přepravním společnostem.
Ve své definitivní podobě má mít prostorný interiér minimálně pro čtyři osoby a jejich zavazadla, zda bude mít volant je podle Intry zajímavá otázka, ohledně které zatím nepadlo definitivní rozhodnutí. V tuto chvíli je vývoj v konceptuální fázi a výrobce hodlá provést „velký skok kupředu“ místo pouhé adaptace ID.Buzz k účelu autonomní jízdy.
Vůz vyvíjený společně s firmou Argo AI má ve své testovací podobě několik lidarů různých velikostí, radarové senzory a vidí před sebe na vzdálenost čtyř set metrů. První ostré nasazení bez řidiče je plánováno na rok 2025 v Hamburku, služba se má do roku 2030 rozšířit do padesáti měst v Evropě a Severní Americe. Ještě před tímto termínem má být tato nová oblast podnikání zisková, uvedl finanční ředitel divize užitkových vozů Michael Obrowski.