Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Pořád se mluví o autech, která jezdí sama a řidiče už nepotřebují... Ale co motocykl? Yamaha na to šla z druhé strany. Místo motocyklu bez jezdce, který by moc dobře fungovat asi nemohl, představila robota, který umí řídit motorku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocykly

Jmenuje se MotoBot a dělá si ambice být rychlejší než člověk. Sice asi bude chvíli trvat, než se naučí pořážet Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale jistý potenciál tu je. MotoBot zvládne jezdit sám rychlostí přes 200 km/h a dokonce umí řadit.

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Koncept robota ale slouží především k vývoji nových bezpečnostních systémů, které pomohou naučit počítače myslet a předvídat. Pomůže tedy s vývojem řidičských asistentů pro motocykly. ABS a kontrola trakce jsou dnes běžné, ale něco na způsob ESP se ještě nikomu nepodařilo do sériové výroby motocyklů dostat.

Stabilizační systém pro motorky vyvíjí i společnost Bosch a pracuje na něm i BMW a Kawasaki. Kdy se něco takového dostane do sériové výroby je ještě ale ve hvězdách.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků