Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Robot Yamahy umí řídit motorku. Valentino Rossi z něj ale asi nebude

Pořád se mluví o autech, která jezdí sama a řidiče už nepotřebují... Ale co motocykl? Yamaha na to šla z druhé strany. Místo motocyklu bez jezdce, který by moc dobře fungovat asi nemohl, představila robota, který umí řídit motorku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
MotoBot od Yamahy umí sám řídit motorku, dokonce i řadí a tahá za plyn. Má zřejmě sloužit jako výzkumná laboratoř bezpečnostních a asistenčních systémů pro motocykly

Jmenuje se MotoBot a dělá si ambice být rychlejší než člověk. Sice asi bude chvíli trvat, než se naučí pořážet Valentina Rossiho a Jorge Lorenza v MotoGP, ale jistý potenciál tu je. MotoBot zvládne jezdit sám rychlostí přes 200 km/h a dokonce umí řadit.

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Yamaha Sports Ride Concept je dvoumístný sporťák. Váží 750 kg

Koncept robota ale slouží především k vývoji nových bezpečnostních systémů, které pomohou naučit počítače myslet a předvídat. Pomůže tedy s vývojem řidičských asistentů pro motocykly. ABS a kontrola trakce jsou dnes běžné, ale něco na způsob ESP se ještě nikomu nepodařilo do sériové výroby motocyklů dostat.

Stabilizační systém pro motorky vyvíjí i společnost Bosch a pracuje na něm i BMW a Kawasaki. Kdy se něco takového dostane do sériové výroby je ještě ale ve hvězdách.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků