Robot simulující zpocený zadek: Takto Ford testuje odolnost potahů sedaček

Ford v krátkém videu ukazuje, jak testuje odolnost potahů sedaček vůči opotřebení. Používá k tomu robota simulujícího pohyb vašeho zpoceného pozadí.

Testování odolnosti materiálů použitých v automobilech je denním chlebem všech výrobců. Ať už jde o zkoušky opotřebení technických a konstrukčních částí vozu, nebo prvků interiéru, se kterými řidič přichází každý den do styku, mnohdy jsou testy odolnosti brány vážněji, než byste původně čekali.

Ford tak nyní ukazuje, že u potahů sedaček svých vozů testuje rovněž odolnost vůči pohybům zpocených zadních partií cestujících. Na videu níže dokonce představuje celý proces takového testu, k němuž je využíváno robota, jenž zastává právě zadek člověka.

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Přesněji robotické rameno simuluje pohyby zadnice osoby, která zrovna dokončila trénink a doslova překypuje potem. Ten může být v kombinaci s třením a zahříváním k materiálu sedačky samozřejmě agresivní. Ford tedy nahrazuje pozadí člověka „polštářem“, zahřátým na tělesnou teplotu a kterým proteče asi půl litru vody.

Robot svou umělou zadnicí usedne a zavrtí asi 7500krát, aby předstíral celé desetiletí usedání do sedačky. Samotný test pak zabere celkem tři dny k dokončení. Na konci se samozřejmě sleduje případné opotřebení potahu. Poprvé nového robota a zkoušku využilo evropské oddělení Fordu při vývoji sedaček pro novou Fiestu Active. Nyní ale Ford plánuje test využívat k zajištění odolnosti potahů a sedaček každého nového modelu.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků