Robot-astronaut poletí do vesmíru. Na jeho vzniku se podílela Toyota

Toyota se podílela na vývoji humanoidního robota, který bude ve vesmíru komunikovat s lidmi. „Tohle je malý krok pro mne, ale obrovský skok pro roboty,“ řekl na tiskové konferenci v Tokiu 33 centimetrů vysoký robot Kirobo.
Robot-astronaut poletí do vesmíru. Na jeho vzniku se podílela Toyota

Japonská automobilka přispěla do projektu, na kterém se podílelo několik dalších institucí a společností významnou měrou. Dodala kromě jiného technologii umožňující rozpoznávání hlasů. Ta umožní robotovi zapamatovat si lidské hlasy a reagovat v japonštině, sdělila Toyota.

Největší automobilový výrobce světa použije získané poznatky z vesmírného projektu k vylepšení robotů, na nichž pracuje. Jeho roboti by měli v budoucnu pomáhat hlavně v domácnostech.

Podle statistik totiž jeden ze čtyř lidí v Japonsku bude v roce 2014 starší 65 let, v Číně to bude méně - 9,6 procenta, v USA pak 14 procent.

Toyota vyvíjí průmyslové roboty od sedmdesátých let minulého století, aby snížila výrobní náklady a zlepšila kvalitu svých vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kirobo. Trochu jiný astronaut.
 

„Chceme, aby lidé snili o společnosti, kde budou žít společně s roboty,“ řekl při představení robota Fuminori Kataoka, manažer Toyoty, který má v automobilce projekt na starost.    

Kirobo byl vyvinutý v rámci společného výzkumného projektu Kibo Robot v režii společností RCAST, Robo Garage a Toyota. Významnou měrou přispěla i japonská národní vesmírná agentura JAXA.

Robot bude vypuštěn do vesmíru na palubě lodi Kounotori 4, tu ponese raketa H-IIB č. 4. Následně se Kirobo vylodí na Mezinárodní vesmírnou stanici ISS a počká na velitele Koiči Wakatu. Ten na stanici přiletí letos v listopadu nebo prosinci.

Harmonogram projektu (2013-2014)

4. srpnaKirobo odlétá na ISS
srpen-záříKirobo poprvé hovoří ve vesmíru
listopad-prosinecpřílet velitele Wakaty
prosinecWakata poprvé hovoří s Kirobem
květen-červenvelitel Wakata opouští ISS
prosinecKirobo se vrací na Zemi

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků