Robot-astronaut poletí do vesmíru. Na jeho vzniku se podílela Toyota

Toyota se podílela na vývoji humanoidního robota, který bude ve vesmíru komunikovat s lidmi. „Tohle je malý krok pro mne, ale obrovský skok pro roboty,“ řekl na tiskové konferenci v Tokiu 33 centimetrů vysoký robot Kirobo.
Robot-astronaut poletí do vesmíru. Na jeho vzniku se podílela Toyota

Japonská automobilka přispěla do projektu, na kterém se podílelo několik dalších institucí a společností významnou měrou. Dodala kromě jiného technologii umožňující rozpoznávání hlasů. Ta umožní robotovi zapamatovat si lidské hlasy a reagovat v japonštině, sdělila Toyota.

Největší automobilový výrobce světa použije získané poznatky z vesmírného projektu k vylepšení robotů, na nichž pracuje. Jeho roboti by měli v budoucnu pomáhat hlavně v domácnostech.

Podle statistik totiž jeden ze čtyř lidí v Japonsku bude v roce 2014 starší 65 let, v Číně to bude méně - 9,6 procenta, v USA pak 14 procent.

Toyota vyvíjí průmyslové roboty od sedmdesátých let minulého století, aby snížila výrobní náklady a zlepšila kvalitu svých vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kirobo. Trochu jiný astronaut.
 

„Chceme, aby lidé snili o společnosti, kde budou žít společně s roboty,“ řekl při představení robota Fuminori Kataoka, manažer Toyoty, který má v automobilce projekt na starost.    

Kirobo byl vyvinutý v rámci společného výzkumného projektu Kibo Robot v režii společností RCAST, Robo Garage a Toyota. Významnou měrou přispěla i japonská národní vesmírná agentura JAXA.

Robot bude vypuštěn do vesmíru na palubě lodi Kounotori 4, tu ponese raketa H-IIB č. 4. Následně se Kirobo vylodí na Mezinárodní vesmírnou stanici ISS a počká na velitele Koiči Wakatu. Ten na stanici přiletí letos v listopadu nebo prosinci.

Harmonogram projektu (2013-2014)

4. srpnaKirobo odlétá na ISS
srpen-záříKirobo poprvé hovoří ve vesmíru
listopad-prosinecpřílet velitele Wakaty
prosinecWakata poprvé hovoří s Kirobem
květen-červenvelitel Wakata opouští ISS
prosinecKirobo se vrací na Zemi

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků