Robot ASIMO

Honda Motor představila nového, malého, lehkého humadoidního robota s názvem Asimo. Tento robot je schopný chůze, jež velmi připomíná lidskou. Název ASIMO je zkratkou názvu „Advanced Step in Innovative Mobility“, což...
Robot ASIMO
Honda Motor představila nového, malého, lehkého humadoidního robota s názvem Asimo. Tento robot je schopný chůze, jež velmi připomíná lidskou. Název ASIMO je zkratkou názvu „Advanced Step in Innovative Mobility“, což představuje revoluční pokrok v nové éře mobility.

Jedním z cílů výzkumu Hondy bylo vyvinout samostatného chodícího robota, který by měl praktické využití ve společnosti. Výzkum a vývoj byl zahájen v roce 1986. V roce 1996 měl svou premiéru prototyp humanoidního robota P2, o rok později následovaný zdokonaleným P3.

Asimo je další vývojovou verzí P3 s podobou ještě více se přibližující vzhledu člověka. Asimo je schopen vykonávat úkoly v prostředí pro člověka nevhodném. Oblast pohybu jeho rukou byla významně rozšířena a jeho ovládání je nyní jednodušší díky novému typu přenosného ovladače.

Malý a lehký

V porovnání s P3 byla u Asima zredukována výška ze 160 cm na 120 cm a váha snížena ze 130 kg na pouhých 43 kg. Výška 120 cm byla zvolena na základě optima pro manipulaci s běžnými ovladači v domácnosti, dosažení kliky dveří a pro provádění úkolů na stolech a odkládacích plochách. Díky novému odlehčenému designu „kostry“, tenčích stěn pláště a nové kontrolní jednotky bylo možné zredukovat jeho váhu na pozoruhodných 43 kg a dosáhnout mnohem kompaktnějších rozměrů.

Vyspělejší technologie

Nový prediktivní systém kontroly pohybu (logický kontrolní systém pro předvídání dalšího pohybu a tomu odpovídající změna těžiště) využívá a zdokonaluje existující know-how kontroly pohybu a vytváří tak technologii tzv. „i-WALK“ (inteligentní flexibilní chůze v reálném čase), povolující vlastní korekci směru chůze v závislosti na okolních podmínkách. A protože Asimo chodí jako člověk, včetně okamžité reakce na náhlé pohyby, jeho chůze je přirozená a velmi stabilní.

Jednoduché ovládání

Zvýšení „manuální zručnosti“ robota, vyšší flexibility kontroly chůze a zlepšení ovládání rukou (gestikulace a mávání rukou) je umožněno buď novým přenosným ovladačem, nebo pomocí pevné pracovní stanice.

Rozšířená oblast pohybu paží

Rozšíření akčního rádia paží Asima o 20 stupňů a horizontálního pohybu předloktí o 15 stupňů přispělo k celkově lepší operativnosti a dosahu rukou, tudíž i k lepším „pracovním schopnostem“. Oblast vertikálního pohybu paže byla rovněž zvětšena - na 105 stupňů (u P3 byla 90 stupňů).

Lidský vzhled

Vzhled Asima je velmi přátelský a milý. Atraktivitu mu dodává jeho přizpůsobivost, kompaktní rozměry a především lidský projev.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků