Robot ASIMO

Honda Motor představila nového, malého, lehkého humadoidního robota s názvem Asimo. Tento robot je schopný chůze, jež velmi připomíná lidskou. Název ASIMO je zkratkou názvu „Advanced Step in Innovative Mobility“, což...
Robot ASIMO
Honda Motor představila nového, malého, lehkého humadoidního robota s názvem Asimo. Tento robot je schopný chůze, jež velmi připomíná lidskou. Název ASIMO je zkratkou názvu „Advanced Step in Innovative Mobility“, což představuje revoluční pokrok v nové éře mobility.

Jedním z cílů výzkumu Hondy bylo vyvinout samostatného chodícího robota, který by měl praktické využití ve společnosti. Výzkum a vývoj byl zahájen v roce 1986. V roce 1996 měl svou premiéru prototyp humanoidního robota P2, o rok později následovaný zdokonaleným P3.

Asimo je další vývojovou verzí P3 s podobou ještě více se přibližující vzhledu člověka. Asimo je schopen vykonávat úkoly v prostředí pro člověka nevhodném. Oblast pohybu jeho rukou byla významně rozšířena a jeho ovládání je nyní jednodušší díky novému typu přenosného ovladače.

Malý a lehký

V porovnání s P3 byla u Asima zredukována výška ze 160 cm na 120 cm a váha snížena ze 130 kg na pouhých 43 kg. Výška 120 cm byla zvolena na základě optima pro manipulaci s běžnými ovladači v domácnosti, dosažení kliky dveří a pro provádění úkolů na stolech a odkládacích plochách. Díky novému odlehčenému designu „kostry“, tenčích stěn pláště a nové kontrolní jednotky bylo možné zredukovat jeho váhu na pozoruhodných 43 kg a dosáhnout mnohem kompaktnějších rozměrů.

Vyspělejší technologie

Nový prediktivní systém kontroly pohybu (logický kontrolní systém pro předvídání dalšího pohybu a tomu odpovídající změna těžiště) využívá a zdokonaluje existující know-how kontroly pohybu a vytváří tak technologii tzv. „i-WALK“ (inteligentní flexibilní chůze v reálném čase), povolující vlastní korekci směru chůze v závislosti na okolních podmínkách. A protože Asimo chodí jako člověk, včetně okamžité reakce na náhlé pohyby, jeho chůze je přirozená a velmi stabilní.

Jednoduché ovládání

Zvýšení „manuální zručnosti“ robota, vyšší flexibility kontroly chůze a zlepšení ovládání rukou (gestikulace a mávání rukou) je umožněno buď novým přenosným ovladačem, nebo pomocí pevné pracovní stanice.

Rozšířená oblast pohybu paží

Rozšíření akčního rádia paží Asima o 20 stupňů a horizontálního pohybu předloktí o 15 stupňů přispělo k celkově lepší operativnosti a dosahu rukou, tudíž i k lepším „pracovním schopnostem“. Oblast vertikálního pohybu paže byla rovněž zvětšena - na 105 stupňů (u P3 byla 90 stupňů).

Lidský vzhled

Vzhled Asima je velmi přátelský a milý. Atraktivitu mu dodává jeho přizpůsobivost, kompaktní rozměry a především lidský projev.

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků