Roborace DevBot má sice kabinu, ale řidiče už nepotřebuje

Seznamte se s elektrickým vývojovým prototypem závodního auta budoucnosti. Vypadá sice jako speciál z Le Mans, ale v jednom zásadním ohledu se liší - závodit umí zcela bez řidiče. Auto už má za sebou celou řadu testů, takže se 24. srpna ukáže na závodním okruhu v Doningtonu, kde předvede svoje schopnosti.

Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Vývojový model DevBot má i klasickou kabinu, to protože má také sedačku i volant. Důvod je prostý - za volant se může posadit někdo z vývojářů, aby přesně viděl, jak se auto na závodní trati chová. Výsledkem pak bude model Robocar, který už o kabinu zcela přijde.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Model je určený pro šampionát Formula E, přičemž různé závodní týmy si ho mohou pořídit. V samotných závodech tak nebude logicky vítězit ten nejlepší řidič, ale auto, které má lépe naprogramovaný software. Tedy umí lépe vytěžit přilnavost i výkon a zároveň dovede reagovat na ostatní stroje na závodní trati.

Ten den, kdy závodní jezdce nahradí počítač, se nezadržitelně blíží. Seriál Roborace totiž má jako doplněk seriálu Formula E odstartovat už v nadcházející sezóně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků