Roborace DevBot má sice kabinu, ale řidiče už nepotřebuje

Seznamte se s elektrickým vývojovým prototypem závodního auta budoucnosti. Vypadá sice jako speciál z Le Mans, ale v jednom zásadním ohledu se liší - závodit umí zcela bez řidiče. Auto už má za sebou celou řadu testů, takže se 24. srpna ukáže na závodním okruhu v Doningtonu, kde předvede svoje schopnosti.

Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Vývojový model DevBot má i klasickou kabinu, to protože má také sedačku i volant. Důvod je prostý - za volant se může posadit někdo z vývojářů, aby přesně viděl, jak se auto na závodní trati chová. Výsledkem pak bude model Robocar, který už o kabinu zcela přijde.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Model je určený pro šampionát Formula E, přičemž různé závodní týmy si ho mohou pořídit. V samotných závodech tak nebude logicky vítězit ten nejlepší řidič, ale auto, které má lépe naprogramovaný software. Tedy umí lépe vytěžit přilnavost i výkon a zároveň dovede reagovat na ostatní stroje na závodní trati.

Ten den, kdy závodní jezdce nahradí počítač, se nezadržitelně blíží. Seriál Roborace totiž má jako doplněk seriálu Formula E odstartovat už v nadcházející sezóně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků