RoadRazer: tak trochu šílená formule

Stále nevíte jak si ještě okořenit zábavu za volantem? Co to takhle zkusit s něčím, co je mixem motokáry, formule a motocyklu?

Filisofie Colina Chapmana spočívající v dosahování mimořádné dynamiky zejména cestou nízké hmotnosti, je aktuální i léta po jeho smrti. Variací na různé silniční formule a motokáry známe nespočet a některé z nich si již stačily mezi motoristickými příznivci vydobýt dobré jméno. Za všechny jmenujme jednu z nejextrémnějších, Ariel Atom, který je spojením minimalistické automobilové konstrukce a pohonného ústrojí motocylku. Díky jasnému zacílení nabízejí tyto „vozy” mimořádně dobré jízdní vlastnosti blízké okruhovým formulím a někdy i podobnou dynamiku. Zatímco Ariel Atom je opravdu na samé hranici rozumné využitelnosti, když nemá ani významnější kapotování, RoadRazer na to jde trochu jinak.

RoadRazer je vlastně malým monopostem. Trubkový rám je obalen kompozitovou karosérií a díky tomu bylo dosaženo nízké hmotnosti, vysoké pevnosti a příznivých aerodynamických vlastností. Motor je formulově uložen vzadu a výkon je posílán přes šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola.

Celková filosofie tohoto vozu je pak jasná. Dynamika motocyklu a jízdní vlastnosti formule. Díky nízké hmotnoszi dosahuje RoadRazer stejného zrychlení jako supersportovní motorky a díky čtyřem kolům a nízkému těžišti pak dosahuje vysokých jízdních výkonů a hrdě odolává velkému bočnímu přetížení.

O pohon této formule se stará agregát vypůjčený od Suzuki. Motor o objemu 1,3 l, který má svůj původ v Hayabuse, nabídne výkon 180 k. Díky hmotnosti pouhých 303 kg pak dokáže RoadRazer zrychlit na stovku za 3 s. Další dynamické údaje nejsou k dispozici, ovšem dvoustovka pod 10 s musí být hračka.

Cena již tak krásná není. Za tuto formulku na blbnutí totiž zaplatíte téměř 2,2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RoadRazer
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků