RoadRazer: tak trochu šílená formule

Stále nevíte jak si ještě okořenit zábavu za volantem? Co to takhle zkusit s něčím, co je mixem motokáry, formule a motocyklu?

Filisofie Colina Chapmana spočívající v dosahování mimořádné dynamiky zejména cestou nízké hmotnosti, je aktuální i léta po jeho smrti. Variací na různé silniční formule a motokáry známe nespočet a některé z nich si již stačily mezi motoristickými příznivci vydobýt dobré jméno. Za všechny jmenujme jednu z nejextrémnějších, Ariel Atom, který je spojením minimalistické automobilové konstrukce a pohonného ústrojí motocylku. Díky jasnému zacílení nabízejí tyto „vozy” mimořádně dobré jízdní vlastnosti blízké okruhovým formulím a někdy i podobnou dynamiku. Zatímco Ariel Atom je opravdu na samé hranici rozumné využitelnosti, když nemá ani významnější kapotování, RoadRazer na to jde trochu jinak.

RoadRazer je vlastně malým monopostem. Trubkový rám je obalen kompozitovou karosérií a díky tomu bylo dosaženo nízké hmotnosti, vysoké pevnosti a příznivých aerodynamických vlastností. Motor je formulově uložen vzadu a výkon je posílán přes šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola.

Celková filosofie tohoto vozu je pak jasná. Dynamika motocyklu a jízdní vlastnosti formule. Díky nízké hmotnoszi dosahuje RoadRazer stejného zrychlení jako supersportovní motorky a díky čtyřem kolům a nízkému těžišti pak dosahuje vysokých jízdních výkonů a hrdě odolává velkému bočnímu přetížení.

O pohon této formule se stará agregát vypůjčený od Suzuki. Motor o objemu 1,3 l, který má svůj původ v Hayabuse, nabídne výkon 180 k. Díky hmotnosti pouhých 303 kg pak dokáže RoadRazer zrychlit na stovku za 3 s. Další dynamické údaje nejsou k dispozici, ovšem dvoustovka pod 10 s musí být hračka.

Cena již tak krásná není. Za tuto formulku na blbnutí totiž zaplatíte téměř 2,2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RoadRazer

bazar

Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 140 730 km
Cena: 180 000 Kč
Suzuki SX4 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 59 424 km
Cena: 190 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 107 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků