RoadRazer: tak trochu šílená formule

Stále nevíte jak si ještě okořenit zábavu za volantem? Co to takhle zkusit s něčím, co je mixem motokáry, formule a motocyklu?

Filisofie Colina Chapmana spočívající v dosahování mimořádné dynamiky zejména cestou nízké hmotnosti, je aktuální i léta po jeho smrti. Variací na různé silniční formule a motokáry známe nespočet a některé z nich si již stačily mezi motoristickými příznivci vydobýt dobré jméno. Za všechny jmenujme jednu z nejextrémnějších, Ariel Atom, který je spojením minimalistické automobilové konstrukce a pohonného ústrojí motocylku. Díky jasnému zacílení nabízejí tyto „vozy” mimořádně dobré jízdní vlastnosti blízké okruhovým formulím a někdy i podobnou dynamiku. Zatímco Ariel Atom je opravdu na samé hranici rozumné využitelnosti, když nemá ani významnější kapotování, RoadRazer na to jde trochu jinak.

RoadRazer je vlastně malým monopostem. Trubkový rám je obalen kompozitovou karosérií a díky tomu bylo dosaženo nízké hmotnosti, vysoké pevnosti a příznivých aerodynamických vlastností. Motor je formulově uložen vzadu a výkon je posílán přes šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola.

Celková filosofie tohoto vozu je pak jasná. Dynamika motocyklu a jízdní vlastnosti formule. Díky nízké hmotnoszi dosahuje RoadRazer stejného zrychlení jako supersportovní motorky a díky čtyřem kolům a nízkému těžišti pak dosahuje vysokých jízdních výkonů a hrdě odolává velkému bočnímu přetížení.

O pohon této formule se stará agregát vypůjčený od Suzuki. Motor o objemu 1,3 l, který má svůj původ v Hayabuse, nabídne výkon 180 k. Díky hmotnosti pouhých 303 kg pak dokáže RoadRazer zrychlit na stovku za 3 s. Další dynamické údaje nejsou k dispozici, ovšem dvoustovka pod 10 s musí být hračka.

Cena již tak krásná není. Za tuto formulku na blbnutí totiž zaplatíte téměř 2,2 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
RoadRazer
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků