RMS Cooper S: maxi Mini s 270 koníky

Tyrolský tuner RMS věnoval více pozornosti Mini Cooperu S a udělal z něj pěkně žhavou raketku. Sériový výkon 125 kW (170 k) byl navýšen o dalších 74 kW (100 k) a při podrobnějším zkoumání zjistíte, že hlavní podíl na monstrózním výkonu malého hatchbacku má:

  • přidaný kapalinový mezichladič plnícího vzduchu;
  • upravené hlavy válců; větší ventily;
  • sportovní vačková hřídel;
  • nový kompresor s plnícím tlakem o 20 procent vyšším, než má sériový Cooper S,
  • a kompletně upravené výfukové potrubí se sportovním katalyzátorem.

Aby tato malá tepelná elektrárna pod kapotou vozu neshořela, nutnou optimalizací prošel i olejový chladič.

Výsledkem je zmiňovaných 199 kW a maximální kroutící moment povyskočil na 308 Nm. S těmito parametry zrychlí upravené Mini z 0 km/h na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. O potřebnou trakci se starají 17palcová kola z lehkých slitin, za kterými se na přední nápravě ukrývají šestipístkové brzdové kotouče o průměru 280 mm. RMS nezapomnělo i na optický kit, který se skládá z klasických komponentů: upravená přední maska, širší boční prahy, oplechování zádě a střešní spojler.

Tip: Mrkněte, jak Mini Cooper S upravil tuner MHW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků