Tyrolský tuner RMS věnoval více pozornosti Mini Cooperu S a udělal z něj pěkně žhavou raketku. Sériový výkon 125 kW (170 k) byl navýšen o dalších 74 kW (100 k) a při podrobnějším zkoumání zjistíte, že hlavní podíl na monstrózním výkonu malého hatchbacku má:
- přidaný kapalinový mezichladič plnícího vzduchu;
- upravené hlavy válců; větší ventily;
- sportovní vačková hřídel;
- nový kompresor s plnícím tlakem o 20 procent vyšším, než má sériový Cooper S,
- a kompletně upravené výfukové potrubí se sportovním katalyzátorem.
Aby tato malá tepelná elektrárna pod kapotou vozu neshořela, nutnou optimalizací prošel i olejový chladič.
Výsledkem je zmiňovaných 199 kW a maximální kroutící moment povyskočil na 308 Nm. S těmito parametry zrychlí upravené Mini z 0 km/h na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. O potřebnou trakci se starají 17palcová kola z lehkých slitin, za kterými se na přední nápravě ukrývají šestipístkové brzdové kotouče o průměru 280 mm. RMS nezapomnělo i na optický kit, který se skládá z klasických komponentů: upravená přední maska, širší boční prahy, oplechování zádě a střešní spojler.
Tip: Mrkněte, jak Mini Cooper S upravil tuner MHW.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman