RMS Cooper S: maxi Mini s 270 koníky

Tyrolský tuner RMS věnoval více pozornosti Mini Cooperu S a udělal z něj pěkně žhavou raketku. Sériový výkon 125 kW (170 k) byl navýšen o dalších 74 kW (100 k) a při podrobnějším zkoumání zjistíte, že hlavní podíl na monstrózním výkonu malého hatchbacku má:

  • přidaný kapalinový mezichladič plnícího vzduchu;
  • upravené hlavy válců; větší ventily;
  • sportovní vačková hřídel;
  • nový kompresor s plnícím tlakem o 20 procent vyšším, než má sériový Cooper S,
  • a kompletně upravené výfukové potrubí se sportovním katalyzátorem.

Aby tato malá tepelná elektrárna pod kapotou vozu neshořela, nutnou optimalizací prošel i olejový chladič.

Výsledkem je zmiňovaných 199 kW a maximální kroutící moment povyskočil na 308 Nm. S těmito parametry zrychlí upravené Mini z 0 km/h na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. O potřebnou trakci se starají 17palcová kola z lehkých slitin, za kterými se na přední nápravě ukrývají šestipístkové brzdové kotouče o průměru 280 mm. RMS nezapomnělo i na optický kit, který se skládá z klasických komponentů: upravená přední maska, širší boční prahy, oplechování zádě a střešní spojler.

Tip: Mrkněte, jak Mini Cooper S upravil tuner MHW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků