Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

17 komentářů

Zelí
26. listopadu • 19:56

Využití stávající infrastruktury a sledovacího špeh softwaru kapsch na inkaso za rychlost na dálnici je primárně další finanční tunel prostřednictvím státní správy. Pan Tok je evidentně na výplatnici kapsche případně s ním i celá divná struktura s názvem ano a smyslem je pouze zvýšit výtěžnost systému s patřičným procentem pro firmu kapsch. Do toho zapadá i drastické zvýšení pokut za rychlost, ze kterého by procentuálně profitoval i kapsch a celý tunel by byl v absolutních číslech zajímavější. Je to další z rakouských tunelů spícího černohorce.

Josef
27. listopadu • 16:23

....v příspěvku, ve kterých sdělil své "názory" Zelí, si lze utvořit obrázek, co je Zelí zač. Obsahovou úrovní, používaným slovníkem, formou a obsahem a způsobem argumentace Zelí opakovaně prokazuje, že je trotl (a také Troll) s mentální úrovní prvoka či žížaly. Jen nechápu, jak někdo může ty jeho "tlachy" hodnotit plusem (+)....
Zelí, mohl bys mi (nám) sdělit, proč v diskusích na Autorevue stále děláš ze sebe debila?...

honza
26. listopadu • 11:18

Redakce to vysvětlila správně na příkladu R7 - nejvíce lidí se stejně rozseká mimo dálnice. Na přímých a zároveň dlouhých úsecích se lidskému mozku mnohem hůře odhaduje rychlost vzdáleného protijedoucího vozidla. Nervozitu vyvolávají brzdiči, co na takových silnicích jezdí 80 a poctivě si hlídají střed svého pruhu. Ostatní nebezpečné silnice jsou ty klikaté v kopcích mezi stromy - kladou vyšší nároky na umění řidiče a když se stane chyba, následky jsou dole mezi stromy tragické. Zajímalo by mne, kolik dělníků na dálnicích umírá, že se začíná hon na "dálniční piráty". V č. kronice jsem nic o tom nečetl.

fikovnik
27. listopadu • 0:51

jen bych dodal, že klikaté silnice mezi stromy nejsou takový problém. Vždycky tu byly a možná některé i zůstanou. Jet do zatáčky a mezi stromy pomalu tak, abych nesjel ze silnice není žádné umění. Jen je třeba jet pomalu a ne nejvyšší dovolenou rychlostí a spoléhat se, že to auto zvládne. To trošku souvisí i se společenským nastavením, že přece každý musí moci řídit, jinak by byl omezován na svých právech a společensky diskriminován. OK, tak ale musí vědět, co má na silnici dělat. A znát rizika, jasná odpovědnost za svoje chování.Třeba ta hrůzostrašná silnice I/9 Mělník - Dubá. No to je ale opravdu tak nebezpečná silnice, tam jsou totiž ty zatáčky! Když pojedete 90 km/h, přece podle předpisů, tak se můžete i vybourat a sjet ze silnice! Hrůza! Jaktože tu silnici ještě neuzavřeli? Kdo to postavil? A že tam padají auta a motorky do stromů? Kolik nehod bylo podrobeno analýze rychlosti? Můžou za ty nehody řidiči, nebo stromy?Bohužel žijeme v idiotské společnosti, kde největší byznys je jak oškubat druhé za vlastní chyby (právní a pojišťovací byznys). Z toho pak plynou podobné závěry a pokroucené vnímání, např. že zatáčka na silnici nepatří, protože je nebezpečná.
No tak jezděte TGV, tam nejsou "skoro žádné" zatáčky, a nebudete za nic zodpovědní, všechno slízne strojvůdce, klid...Na druhou stanu uznávám, že vhodně postavená svodidla nebo alespoň viditelné čisté patníky a udržované čáry a dopravní značky by bodly. Kdo nevidí značky, čáry, patníky a svodidla a neumí přibrzdit, ať prostě neřídí. Takový člověk je nebezpečný a ne silnice.Já nechci žít ve světě podle pravítka!!! Chci zatáčky na cestách.

Marwiner
25. listopadu • 21:53

Krásná ukázka, jak si z tiskové zprávy vyzobnout co se hodí a vydedukovat si z toho co chci.

Driver
26. listopadu • 12:00

Ano, přesně. Apropos:On ještě existuje někdo, kdo věří, že se dozví někde z médií nějakou pravdu? Všichni ví, že je vše propaganda. Buď státu, nebo zájmových skupin, (když už to není rovnou reklama tvářící se jako zpráva), nebo rovnou velmocí (ty netřeba jmenovat) Takže mě vždycky šokuje, když se jednou za čas někde v médiích objeví krystalická čistá nezkreslená pravda. A to se podaří tak zřídka, že i tehdy přemýšlím, zda to pravdou vůbec je či nikoliv a jak je možné ,že to prošlo cen zur ou, tedy vlastně korekturou. :-/

Peter
25. listopadu • 20:50

Vážný pane redaktore, pokud je měření rychlost na českých dálnicích nesmyslné, proč to není nesmyslné i v dalších (a vyspělých) zemích Evropy - D, A GB apod.??? A co se týká silnic ostatních, běžně mne mezi Znojmem a Pohořelicemi na tzv silnici smrti předjíždějí závodnící jedoucí i přes 120 km/h.

JirkaK
26. listopadu • 0:12

Měři rychlost na dálnicích není nesmyslné, pokud má být výsledkem maximalizace vybraných pokut. Potom to dává smysl, včetně používání neoznačených civilních aut. Pokud má být výsledkem snižování počtu dopravních nehod, potom by dávalo smysl měření rychlosti viditelnými policejními hlídkami v policejních autech v nejnebezpečnějších úsecích silnic. Stejně jako se to nakonec dělá například na Slovensku.

Driver
26. listopadu • 12:09

Ještě k té maximalizaci pokut. Já netvrdím, že je vše správné. Samozdřejmě je to systémová chyba, to není chybná práce jednotlivců. Rozumíme tomu, že před školou na 20kmh jet 40kmh znamená potencionálně zásadní ohrožení chodců-dětí. Proč to neměřit 24h denně. Ale nikdo nechápe, v čem spočívá materiální aspekt přestupku, když z kopce na dálnici nebrzdíte a ze 135kmh jedete 150 a máte zaplatit za překročení rychlosti na prázdné dálnici ve dvě ráno za sucha s vozem, který má v TP konstrukční 250kmh. Takže civilní vozy ano, ale řešit přestupky které způsobují nehody (nesprávná jízda/předjíždění, nebo třeba couvání a otáčení na dálnici či křižovatkách, blokování levých pruhů v kolonách atd atd) Ale vyslat do terénu označené vozy je tak produktivní pro bezpečnost, jako když je nevyšlete vůbec.

TomZ
27. listopadu • 8:14

Presne tak. Ale na to nepotrebuji neoznacena vozidla. Toho se bezne lide dopousteji a ani nevedei, ze neco delaji blbe.

Driver
26. listopadu • 11:54

Tento názor rozveďte. Nezdá se Vám to jako totální nesmysl? Takže majetkovou trestnou činnost budeme také odhalovat tak, že budeme zloděje sledovat v označených vozech a ještě s puštěnými majáky, aby si dali pozor? Vždyť je to nesmysl první kategorie. Všichni piráti jedou okolo dopraváků jako beránci a po 300m jedou zase jako dobytek. A tam patří i důchodci s Feliciemi, co blokují levý na D1, taky když na pumpě uvidí stát dopraváky, tak bez mrknutí do zrcátka vletí do pravého, i kdyby tam jel zrovna 40t kamion. Nebo jinak, Všichni poláci mají vysílačky, Waze, a ještě na sebe blikají dokonce i na dálnici. Takže oni jedou každou Neděli na západ a každý pátek zpět do Polska tak, že porušují vše, co se porušit dá, a jediná možnost je odhalit, pokutovat a dosáhnout zlepšení, jsou civilní vozy. Ať chceme, nebo ne. Teorie o autech s majáky by fungovala, kdyby jste jimi pokryl celé území republiky, co 300m. Příšte podobnou hovadinu nevyslovujte ani v blázinci, i tam by se Vám zasmáli! :-/

TomZ
27. listopadu • 8:13

Vcera jsem ujel 700km po CR a nepotkal jsem jedinou hlidku PCR. Je potreba aby policie byla videt. Neoznacena auta stejne jen resi povolenou rychlost a ta neni v zebricku pricin nehod nejvys. Ty dalsi prestupky (jak pisete jizda v levem pruhu atp) dnes nikdo temer neresi a neoznacena auta tomu nepomuzou. Jinymi slovy je potreba se prestata soustredit na rychlost (mimo mesto) a resit vic jine prestupky.

Quebe
25. listopadu • 21:17

Myslíš tu GB, kde nemůžeš mít ani pepřák a kudlu v kapse? Myslíš Norsko s jejich Barnevernem? Myslíš USA, kde vysoudíš miliony za to, že jsi debil? Myslíš Rakousko s jejich alibistickým přístupem k ekologii? A to ani nezmiňuju ty největší problémy, které většina z těchto zemí v těchto dnech kvůli své debliitě má. Jo, ve vyspělé země to mají přece vždycky v hlavě srovnané ;-)

Peter
25. listopadu • 22:34

Proč sem pleteš tohle? Má to něco společného s dopravou?

Quebe
25. listopadu • 22:54

Reagoval jsem na tvůj argument, kterým obhajuješ měření rychlosti na dálnicích, protože to přece dělají i vyspělé země a tudíž je to smysluplné a správné.

Rejpal
25. listopadu • 18:11

Zrovna na tom useku R7 je hlavnim duvodem castych nehod nebezpecne predjizdeni (a vezte, ze tim predjizdejicim je temer vzdy ten, ktery prekracuje nejen primerenou, ale i nejvyssi povolenou rychlost) a pomerne caste je vyjeti ve vysoke rychlost ze silnice.

Rejpal
25. listopadu • 22:43

Dobrou zpravou by s ohledem na tento clanek mohlo byt i to, ze se ministerstvo chysta zvysit nejnizsi povolenou rychlost na silinici I/7 v useku mezi krizenim se silnici I/13 a Krimovem na 110 km/h. A to i presto, ze je tento usek vyhodnocen jako misto castych dopravnich nehod. (Je to nebezpecne stoupani/klesani.)

Doporučujeme

Články odjinud