Rinspeed Senso: třísedadlový okřídlenec

Firma Rinspeed je známá svými zajímavými a často nekonvenčními koncepty, jimiž se prezentuje na světových autoshow. I na letošním autosalónu v Ženevě tomu nebude jinak, veřejnost na jejich stánku bude moci spatřit třísedadlové nekapotované vozítko s názvem Senso.

Pod kapotou se ukrývá šestiválcový boxer z Porsche Boxster S, který po modifikaci může spalovat i zemní plyn. Pohonná jednotka disponuje výkonem 184 kW v 6 200 ot. a maximálním kroutícím momentem 300 Nm v 4 600 ot. Síla je přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní nápravu. Sprint z nuly na stovku zvládne Senso za 5,9 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Motor, zajímavé rozložení sedadel 1+2 v kokpitu či snad tvary vozu nejsou jediné, čím je auto zajímavé. Okolí řidiče je doslova prošpikováno biosenzory, které snímají nejrůznější fakta o pilotovi jako chování při jízdě a či jeho srdeční tep. Systém rovněž využívá řidičův čich: pro uvolnění po agresivní jízdě bude plynout do vozu mandarínková a vanilková vůně, pro zvýšení pozornosti můžete čichat citróno-grepovou vůni. Nechybí ani vibrace sedadla, abyste při jízdě neusnuli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků