Rinspeed LeMans 600: ostrý nejen názvem

Rinspeed se po pár trochu šílených úpravách vrátil ke starému dobrému tuningu. „Odneslo” to nové Porsche 911 Turbo, co umí?

Základem nejnovějšího díla švýcarského úpravce se stalo současné Porsche 911 Turbo 997, které již ve svém základu poskytuje velmi solidní jízdní výkony. Ty byly u Rinspeedu samozřejmě nedostatečné a tak přišly na řadu „drobné změny”.

Pod kapotou je stále šestiválec o objemu 3,6 litru. Ten ovšem nově dopuje dvojice větších turbodmychadel s proměnlivou geometrií lopatek. Díky této komponentě vzrost výkon na špičkových 441 kW (600 k) při 6 700 ot./min a točivý moment na monstrózních 800 Nm při 4 000 ot./min.

Ovšem nejen turbem je Rinspeed živ a změny tak jdou dále. Zcela nové je speciální sání, které je z karbonu a ve kterém se nachází speciální závodní filtry. Nový je také mezichladič, který si musí poradit s větším turbem a samozřejmostí je kompletně přepracovaný výfukový systém.

To vše se spolu s upraveným podvozkem Bilstein a většími, 20" koly s pneumatikami 245/30 vpředu a 325/25 vzadu, postaralo o výrazné zlepšení dynamiky. Stovka za 3,3 s, dvoustovka za 10,9 s a maximálka 343 km/h jsou hodnoty opravdových supersportů.

O zastavení se pak stará kompletně změněná brzdová soustava. Přední obrovité 380 mm kotouče s osmipístkovými třmeny a zadni 360 mm kotouče s šestipístkovými třmeny.

Tím ovšem změny u Rinspeedu nekončí. Rinspeed LeMans 600 dostal i nové aerodynamické prvky. Přepracovaný přední a zadní nárazník se starají o lepší přívod vzduchu k brzdám a zadní křídlo pak přitlačí vůz k zemi.

Zkrátka kompletně přepracovaný vůz plný nekompromisních a funkčních úprav. Žádné pojízdné akvárium. Starý dobrý Rinspeed ze zase zpátky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed LeMans 600
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků