Rinspeed eXasis: průhledná šílenost

Malosérioví výrobci a úpravci vozů již neví jak přidat do jízdy více adrenalinu. Zajímavou cestou se vydal švýcarský Rinspeed.

Představovat švýcarského úpravce Rinspeed, který se většinu svého času věnuje německým vozům Porsche, jistě není třeba. Jeho díla lze rozdělit do dvou kategorií. Technická a umělecká.

Nový koncept s nic neříkajícím označením eXasis patří do druhé kategorie, tedy mezi díla, která zaujmou hlavně svým designovým zpracováním a myšlenkou, co má vůz přinést řidiči.

Rinspeed se totiž rozhodl, že řidiči přinese daleko silnější zážitek z jízdy a to tím, že jeho vůz bude částečně průhledný. Dvoumístný otevřený vůz, ve kterém se sedí za sebou totiž obalil poloprůhledným plastem a vy si tak můžete vychutnat vizuální kontakt nejen se silnicí před a za sebou, ale také pod sebou.

Právě to, že řidič uvidí periferně i asfalt, který ubíhá přímo pod koly má zajistit více prožitků z jízdy a tedy i více adrenalinu. Pokud se podaří probudit emoce tímto způsobem nejsou pak potřeba bestiální výkony pohonných jednotek.

Přesto i ty jsou u tohoto vozu jistě výborné, protože celý koncept váží necelých 750 kilogramů a je poháněn kompresorem přeplňovaným dvouválcem o objemu 750 ccm. Ten nabídne i díky spalování bioethanolu solidní výkon 110 kW (150 k).

Nový koncept bude představen v březnu na domácím autosalonu v Ženevě a jak informuje i sám tvůrce, není vyloučeno, že se dočká i produkčního ztvárnění, pokud nějaký movitý zákazník projeví zájem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rinspeed eXasis
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků