Rinspeed Etos je BMW i8 s volantem, který umí zmizet v palubce

Potřetí v krátké době se vracíme k BMW i8 a potřetí to je zcela jiný „tuning“. Zatímco první úprava znamenala zástavbu spalovacího osmiválce a ta druhá přinesla zběsilý design, třetí přestavba, o kterou se postaral Rinspeed, ukazuje budoucnost. Tahle i8 totiž umí sama řídit a podle toho její interiér také vypadá.

Rinspeed je už několikátá společnost (dříve to bylo třeba Volvo), která se zabývá podobou interiéru v autech, která budou schopna zcela samostatné jízdy, což dává prostor ke kompletní přestavbě pracoviště řidiče. Rinspeed Etos, jak se nový koncept jmenuje, má proto volant, který se na vaše přání schová v palubce. Tím řidič získá více prostoru před sebou a může si třeba v klidu číst.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Budoucnost podle společnosti Rinspeed: Sportovní tříválcový vůz, sledování vlastním dronem, volant schopný zmizet v palubce, všeobecná konektivita, kompletní bezpečnostní asistenti i hlídání toho, kam se coby řidič koukáte. Těšíte se?

Nebo může také sledovat něco na displeji s úhlopříčkou 21,5 palce a ultra HD rozlišením. Takové displeje jsou v autě dva a každý lze samostatně nastavit tak, aby se vám na něj dobře koukalo. Ovládání jednotlivých funkcí bude možné provádět hlasově, ale počítá se také s ovládáním gesty.

Vůz má zároveň osm HD kamer rozmístěných po karoserii, což lze využít pro různé situace. Třeba při parkování k obrubníku, kdy vám systém promítne přímý záběr předních kol, abyste si o obrubník neodřeli dvacetipalcové disky. Jenže tím stále technické vychytávky nekončí.

BMW i8 trochu jinak: Místo malého tříválce přeplňovaný osmiválec

BMW i8 trochu jinak: Místo malého tříválce přeplňovaný osmiválec

Rinspeed sleduje oči řidiče a tuto informaci několika způsoby využívá. Zpětná zrcátka jsou virtuální, slepý úhel neexistuje, ale hlavně se zapnou pouze tehdy, kdy se na ně řidič podívá, což je možné právě díky sledování očí. Zároveň systém ví, co jste coby řidič viděli, protože umí monitorovat veškeré překážky kolem vás, především si ale časem zjistí, které překážky jste naopak přehlédli. Podle toho pak upravuje případná upozornění zobrazovaná na displejích.

Třešničkou na dortu je dron, který má svou přistávací plošinu vzadu nad motorem. Ta se ale skládá z 12 000 diod, takže zde můžete promítat různé nápisy. Dron jako takový umí vyzvednout některé drobné věci (Rinspeed dává jako příklad kytici růží), případně vás bude natáčet, jak se krásně vezete po vaší oblíbené silnici a video živě přenášet na internet, kde se na něj budou koukat vaši přátelé, které zajisté nemají nic jiného na práci.

Rinspeed Etos se ukáže ve světové premiéře začátkem ledna na veletrhu CES 2016. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků