Rinspeed E2: sportovní i úsporný Fiat 500

Rinspeed E2: sportovní i úsporný Fiat 500

Švýcarská firma Rinspeed si samozřejmě nemůže domácí autosalon nechat ujít a na jeho účast se řádně připravila hned několika výraznými ekologickými koncepty, jimiž chce dokázat, že osud naší planety jí není ukradený. Pod jednoduchým názvem E2 se skrývá upravený Fiat 500 Abarth, který do vínku dostal dvoumódový úsporný agregát. Mluvit o něm tedy můžeme jako o vozu dvou rozličných charakterů.

Odhlédneme-li od drobných kosmetických změn a výrazného oranžového metalického laku, Rinspeed E2 je výjimečný právě svým úsporným agregátem. Ten nabídne dva různé režimy a to úsporný Commuting a výkonnější Highway. Při tom prvním disponuje agregát výkonem 44 kW/60 koní, což bohatě stačí pro jízdu v městském provozu, při jízdě vyžadující si vyšší výkon může řidič pouhým stlačením tlačítka přepnout do druhého režimu, v němž už motor využívá výkonu 117 kW/160 koní. Při prvním módu spotřebuje malý Fiat v průměru pouze 4 l benzínu na 100 a při svižnější jízdě s použitím režimu Highway „spolyká“ stále přijatelných 7l/100 km. Společnost chce tímto způsobem prezentovat další možnou alternativu při budování úsporných vozidel a nápad to rozhodně není špatný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed E2 dokáže být nejen úsporný
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků