Rinspeed E2: sportovní i úsporný Fiat 500

Švýcarská firma Rinspeed si samozřejmě nemůže domácí autosalon nechat ujít a na jeho účast se řádně připravila hned několika výraznými ekologickými koncepty, jimiž chce dokázat, že osud naší planety jí není ukradený. Pod jednoduchým názvem E2 se skrývá upravený Fiat 500 Abarth, který do vínku dostal dvoumódový úsporný agregát. Mluvit o něm tedy můžeme jako o vozu dvou rozličných charakterů.

Odhlédneme-li od drobných kosmetických změn a výrazného oranžového metalického laku, Rinspeed E2 je výjimečný právě svým úsporným agregátem. Ten nabídne dva různé režimy a to úsporný Commuting a výkonnější Highway. Při tom prvním disponuje agregát výkonem 44 kW/60 koní, což bohatě stačí pro jízdu v městském provozu, při jízdě vyžadující si vyšší výkon může řidič pouhým stlačením tlačítka přepnout do druhého režimu, v němž už motor využívá výkonu 117 kW/160 koní. Při prvním módu spotřebuje malý Fiat v průměru pouze 4 l benzínu na 100 a při svižnější jízdě s použitím režimu Highway „spolyká“ stále přijatelných 7l/100 km. Společnost chce tímto způsobem prezentovat další možnou alternativu při budování úsporných vozidel a nápad to rozhodně není špatný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed E2 dokáže být nejen úsporný
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků