Rinspeed E2: sportovní i úsporný Fiat 500

Švýcarská firma Rinspeed si samozřejmě nemůže domácí autosalon nechat ujít a na jeho účast se řádně připravila hned několika výraznými ekologickými koncepty, jimiž chce dokázat, že osud naší planety jí není ukradený. Pod jednoduchým názvem E2 se skrývá upravený Fiat 500 Abarth, který do vínku dostal dvoumódový úsporný agregát. Mluvit o něm tedy můžeme jako o vozu dvou rozličných charakterů.

Odhlédneme-li od drobných kosmetických změn a výrazného oranžového metalického laku, Rinspeed E2 je výjimečný právě svým úsporným agregátem. Ten nabídne dva různé režimy a to úsporný Commuting a výkonnější Highway. Při tom prvním disponuje agregát výkonem 44 kW/60 koní, což bohatě stačí pro jízdu v městském provozu, při jízdě vyžadující si vyšší výkon může řidič pouhým stlačením tlačítka přepnout do druhého režimu, v němž už motor využívá výkonu 117 kW/160 koní. Při prvním módu spotřebuje malý Fiat v průměru pouze 4 l benzínu na 100 a při svižnější jízdě s použitím režimu Highway „spolyká“ stále přijatelných 7l/100 km. Společnost chce tímto způsobem prezentovat další možnou alternativu při budování úsporných vozidel a nápad to rozhodně není špatný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed E2 dokáže být nejen úsporný
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků