Rinspeed Dock+Go: další dobrý nápad na březen

Švýcarská miniautomobilka Rinspeed si ani tentokrát nenechá ujít příležitost prezentovat se na domácím autosalonu svojí novou studií.
Seznam kapitol
  1. Rinspeed Dock+Go
  2. Fotogalerie

Jen málo podobných firem dokáže stavět tak rozmanité, promyšlené a vtipné studie jako Rinspeed. Již řadu let s železnou pravidelností společnost Rinspeed představí v půli února nový koncept, který pak oslaví svoji oficiální premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. A letošní rok nezůstane výjimkou, na stánku Rinspeedu tentokrát zazáří studie Dock+Go.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rinspeed Dock+Go pro letošní autosalon v Ženevě
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"Batoh" bude k Smartu připevněn na pevno, tedy bez otočného mechanizmu

Jádrem této přestavby se stává kompaktní přívěsný vozík, o němž u Rinspeedu hovoří jako o „batohu na kolech“. Tento vozík je koncipován ve stylu tendru parní lokomotivy, tedy jako druh dodatečného zdroje energie, jenž může nést elektrocentrálu či sadu palivových článků nebo akumulátorů. Autor studie Frank M. Rinderknecht tuto soustavu nazývá Vario Hybrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav doznal také interiér

Tento „batoh“ chce řešit omezený dojezd elektromobilu Smart ForTwo Electric, který se má v sérii pohybovat okolo 140 km. Po zastavení je navíc schopen elektřinou napájet třeba víkendovou chatu nebo rovnou celou domácnost. Pokud se s vozem Smart ForTwo Electric chystáte jen na krátkou vyjížďku, lze prý přívěs snadno odpojit a vrátit na své místo originální nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Rinspeed Dock+Go poslouží široké škále účelů

Přívěsy bude možno vyrábět v široké škále typů lišících se velikostí, vzhledem i funkcí. Kromě zdroje energie mohou sloužit pizzeriím, řemeslníkům nebo „lufťákům“, verzí může být celá řada. Podle připojených snímků zatím pánové z Rinspeedu zřejmě neřešili otázku kroucení zadních kol (všimněte si, na všech snímcích jsou přední kola natočena rovně), jež podle všeho postrádá natáčecí mechanizmus nápravy pevně připojeného vozíku…

Ačkoli studie Rinspeed Dock+Go vychází z modelu Smart ForTwo ED, přívěsný vozík bude možno prý připojit i za jakýkoli jiný Smart ForTwo s konvenčním spalovacím motorem.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rinspeed Dock+Go
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků