Tým automobilky se vydal na testovací trať v dolnosaském Papenburgu bez jakýchkoliv úprav a se silničním obutím Michelin Cup 2 R, na něž dohlížel expert od výrobce pneumatik. Za volant usedl hlavní testovací a vývojový jezdec Miro Zrnčević. Zdroj: Rimac

Tým automobilky se vydal na testovací trať v dolnosaském Papenburgu bez jakýchkoliv úprav a se silničním obutím Michelin Cup 2 R, na něž dohlížel expert od výrobce pneumatik. Za volant usedl hlavní testovací a vývojový jezdec Miro Zrnčević. | Zdroj: Rimac

Dráha je tvořena dvěma klopenými zatáčkami mezi čtyřkilometrovými rovinkami. Jak se můžete přesvědčit na videu, Nevera měla již na výjezdu ze zákruty tempo přes 260 km/h. Zdroj: Rimac

Dráha je tvořena dvěma klopenými zatáčkami mezi čtyřkilometrovými rovinkami. Jak se můžete přesvědčit na videu, Nevera měla již na výjezdu ze zákruty tempo přes 260 km/h. | Zdroj: Rimac

Pod plynem s ní pilot pokračoval až k rekordní hodnotě 412 km/h... Zdroj: Rimac

Pod plynem s ní pilot pokračoval až k rekordní hodnotě 412 km/h... | Zdroj: Rimac

...potvrzené palubní telemetrií Racelogic s GPS. Zdroj: Rimac

...potvrzené palubní telemetrií Racelogic s GPS. | Zdroj: Rimac

Automobilka této pekelně rychlé jízdě uvedla, že k maximu by se mohli vydat i zákazníci. Ti by své vozy ze 150kusové série mohli vyzkoušet za asistence Rimacu na speciálních akcích a v kontrolovaných bezpečných podmínkách. Zdroj: Rimac

Automobilka této pekelně rychlé jízdě uvedla, že k maximu by se mohli vydat i zákazníci. Ti by své vozy ze 150kusové série mohli vyzkoušet za asistence Rimacu na speciálních akcích a v kontrolovaných bezpečných podmínkách. | Zdroj: Rimac

Ze současné konkurence schválené k provozu se chorvatské placce po stránce maximální rychlosti zatím nic nevyrovná. Zdroj: Rimac

Ze současné konkurence schválené k provozu se chorvatské placce po stránce maximální rychlosti zatím nic nevyrovná. | Zdroj: Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko Rimac

Rimac Nevera, zimní testy Švédsko | Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Nevera stojí 50 milionů korun. Zdroj: Rimac

Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Nevera stojí 50 milionů korun. | Zdroj: Rimac

Dráha je tvořena dvěma klopenými zatáčkami mezi čtyřkilometrovými rovinkami. Jak se můžete přesvědčit na videu, Nevera měla již na výjezdu ze zákruty tempo přes 260 km/h. Zdroj: Rimac
Pod plynem s ní pilot pokračoval až k rekordní hodnotě 412 km/h... Zdroj: Rimac
...potvrzené palubní telemetrií Racelogic s GPS. Zdroj: Rimac
Automobilka této pekelně rychlé jízdě uvedla, že k maximu by se mohli vydat i zákazníci. Ti by své vozy ze 150kusové série mohli vyzkoušet za asistence Rimacu na speciálních akcích a v kontrolovaných bezpečných podmínkách. Zdroj: Rimac
22
Fotogalerie

Rimac Nevera pokořil metu 400 km/h a stal se tak nejrychlejším elektromobilem světa. Zkusit si to mohou i zákazníci

Zcela sériová verze s odemčeným omezovačem se vydala na rychlostní trať. A je z toho působivý světový rekord.

Čtyři elektromotory, pohon všech kol, výkon 1427 kW (1940 koní) a točivý moment 2360 N.m – již dříve bylo jasné, že chorvatský elektromobil Rimac Nevera patří k nerychlejším vozům planety a nyní zde máme oficiální důkaz. Tým automobilky se vydal na testovací trať v dolnosaském Papenburgu bez jakýchkoliv úprav a se silničním obutím Michelin Cup 2 R, na něž dohlížel expert od výrobce pneumatik. Za volant usedl hlavní testovací a vývojový jezdec Miro Zrnčević.

Dráha je tvořena dvěma klopenými zatáčkami mezi čtyřkilometrovými rovinkami. Jak se můžete přesvědčit na videu, Nevera měla již na výjezdu ze zákruty tempo přes 260 km/h a pod plynem s ní pilot pokračoval až k rekordní hodnotě 412 km/h, potvrzené palubní telemetrií Racelogic s GPS. Automobilka této pekelně rychlé jízdě uvedla, že k maximu by se mohli vydat i zákazníci. Ti by své vozy ze 150kusové série mohli vyzkoušet za asistence Rimacu na speciálních akcích a v kontrolovaných bezpečných podmínkách.

Ze současné konkurence schválené k provozu se chorvatské placce po stránce maximální rychlosti zatím nic nevyrovná. Například Tesla Model S Plaid jede 322 km/h, Lotus Evija s výkonem 1470 kW (2000 k) prý jede „přes 320 km/h“ a druhá generace Tesly Roadster, jejíž výroba má začít v příštím roce, zatím pouze slibuje přes 400 km/h.

Doporučujeme

Články odjinud