Po dlouhých letech čekání tady máme konečně produkční verzi druhého modelu chorvatské automobilky Rimac, která si za své poměrně krátké působení na trhu dokázala vybudovat silnou pozici i mezi ostřílenými výrobci automobilů. Zdroj: Rimac

Po dlouhých letech čekání tady máme konečně produkční verzi druhého modelu chorvatské automobilky Rimac, která si za své poměrně krátké působení na trhu dokázala vybudovat silnou pozici i mezi ostřílenými výrobci automobilů. | Zdroj: Rimac

Ostatně třeba  zvyšování podílu  ve značce automobilkou Porsche hovoří samo za sebe. Zdroj: Rimac

Ostatně třeba zvyšování podílu ve značce automobilkou Porsche hovoří samo za sebe. | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two z roku 2018 se tak oficiálně stává produkčním modelem Nevera, jehož limitovaná výroba 150 kusů právě začala. Sílu dodávají čtyři elektromotory s permanentním magnetem o celkovém výkonu 1914 koní. Zdroj: Rimac

Rimac C_Two z roku 2018 se tak oficiálně stává produkčním modelem Nevera, jehož limitovaná výroba 150 kusů právě začala. Sílu dodávají čtyři elektromotory s permanentním magnetem o celkovém výkonu 1914 koní. | Zdroj: Rimac

Maximum točivého momentu pak činí 2360 N.m, což je oproti předchozím údajům o 60 N.m více. Zdroj: Rimac

Maximum točivého momentu pak činí 2360 N.m, což je oproti předchozím údajům o 60 N.m více. | Zdroj: Rimac

Úchvatná čísla podporuje automobilka neméně fascinujícími dynamickými parametry. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne za 1,85 sekundy. Za 4,3 sekundy už automobil pokoří rychlost 161 km/h a hranice 300 km/h bude protnuta za 9,3 sekundy. Zdroj: Rimac

Úchvatná čísla podporuje automobilka neméně fascinujícími dynamickými parametry. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne za 1,85 sekundy. Za 4,3 sekundy už automobil pokoří rychlost 161 km/h a hranice 300 km/h bude protnuta za 9,3 sekundy. | Zdroj: Rimac

Pokud řidič nohu z plynu nesundá, pojede až 412 km/h. No a jako perlička na závěr slouží čas sprintu na čtvrt míle - 8,6 sekundy. Zdroj: Rimac

Pokud řidič nohu z plynu nesundá, pojede až 412 km/h. No a jako perlička na závěr slouží čas sprintu na čtvrt míle - 8,6 sekundy. | Zdroj: Rimac

Tato drtivá síla se ale bude muset nějak krotit. Předně jde o unikátní karbonový monokok od šéfinženýra Daniela Giachiho, který váží méně než 200 kilogramů a zároveň je prý nejtužším základem pro auto, který kdy byl vyroben.  Zdroj: Rimac

Tato drtivá síla se ale bude muset nějak krotit. Předně jde o unikátní karbonový monokok od šéfinženýra Daniela Giachiho, který váží méně než 200 kilogramů a zároveň je prý nejtužším základem pro auto, který kdy byl vyroben.  | Zdroj: Rimac

Rimac využil i svou vlastní technologii vektorování točivého momentu, která čte silnici před autem a pro optimální rozložení síly dokáže udělat až 100 výpočtů za sekundu. Zdroj: Rimac

Rimac využil i svou vlastní technologii vektorování točivého momentu, která čte silnici před autem a pro optimální rozložení síly dokáže udělat až 100 výpočtů za sekundu. | Zdroj: Rimac

Zastavit téměř 2000 koní v elektrickém autě také není žádná sranda. Rimac Nevera má elektro-hydraulické brzdy, které umí zesílit rekuperační účinek (výkonem až 300 kW) v případě příliš horkých kotoučů. Zdroj: Rimac

Zastavit téměř 2000 koní v elektrickém autě také není žádná sranda. Rimac Nevera má elektro-hydraulické brzdy, které umí zesílit rekuperační účinek (výkonem až 300 kW) v případě příliš horkých kotoučů. | Zdroj: Rimac

Tedy samozřejmě pokud dokážete dostatečně zatopit karbon-keramickým brzdám Brembo CCM-R (oproti CCM vhodné více na okruh) o průměru 390 mm. Zdroj: Rimac

Tedy samozřejmě pokud dokážete dostatečně zatopit karbon-keramickým brzdám Brembo CCM-R (oproti CCM vhodné více na okruh) o průměru 390 mm. | Zdroj: Rimac

Na závodních tratích vás pak tohle auto vyloženě chce. Jako první na světě má totiž virtuálního kouče, Ten pomocí dvanácti senzorů, třinácti kamer, čtyř radarů a operačního systému Nvidia Pegasus dokáže analyzovat závodní okruh a představit vám ideální jízdní stopu, místa pro brzdění, akceleraci i zatáčení. Zdroj: Rimac

Na závodních tratích vás pak tohle auto vyloženě chce. Jako první na světě má totiž virtuálního kouče, Ten pomocí dvanácti senzorů, třinácti kamer, čtyř radarů a operačního systému Nvidia Pegasus dokáže analyzovat závodní okruh a představit vám ideální jízdní stopu, místa pro brzdění, akceleraci i zatáčení. | Zdroj: Rimac

6960 akumulátorových článků je nezvykle uspořádano do písmene H a mohou se pochlubit kapacitou 120 kWh. Tato samotná lithium-magnesio-niklová baterie tvoří z 37 % celkovou tuhost vozu. Zdroj: Rimac

6960 akumulátorových článků je nezvykle uspořádano do písmene H a mohou se pochlubit kapacitou 120 kWh. Tato samotná lithium-magnesio-niklová baterie tvoří z 37 % celkovou tuhost vozu. | Zdroj: Rimac

Její co nejnižší umístění přímo uprostřed pomohlo skvělému rozložení hmotnosti 48/52 ve prospěch zadní nápravy.  Zdroj: Rimac

Její co nejnižší umístění přímo uprostřed pomohlo skvělému rozložení hmotnosti 48/52 ve prospěch zadní nápravy.  | Zdroj: Rimac

Kolik baterie váží nevíme, ale měla by vystačit na skoro 550 kilometrů jízdy. Uvnitř pak vedle digitálního přístrojového štítu a velkého infotainmentu najdete i tlačítka, kterým dominují dva obří kruhové ovladače. Zdroj: Rimac

Kolik baterie váží nevíme, ale měla by vystačit na skoro 550 kilometrů jízdy. Uvnitř pak vedle digitálního přístrojového štítu a velkého infotainmentu najdete i tlačítka, kterým dominují dva obří kruhové ovladače. | Zdroj: Rimac

Vyzdobit si auto podle svého bude prý radost, Rimac si každého zákazníka pozve do Chorvatska a ušije jim neveru na míru. Zdroj: Rimac

Vyzdobit si auto podle svého bude prý radost, Rimac si každého zákazníka pozve do Chorvatska a ušije jim neveru na míru. | Zdroj: Rimac

Rimac si zakládá na tom, ab drtivá většina jeho komponentů pocházela z vlastní fabriky. Navíc teď spolupracuje s předními světovými výrobci. To by si přála snad každá nová automobilka.  Zdroj: Rimac

Rimac si zakládá na tom, ab drtivá většina jeho komponentů pocházela z vlastní fabriky. Navíc teď spolupracuje s předními světovými výrobci. To by si přála snad každá nová automobilka.  | Zdroj: Rimac

Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Nevera stojí 50 milionů korun. Zdroj: Rimac

Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Nevera stojí 50 milionů korun. | Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

 Zdroj: Rimac

| Zdroj: Rimac

Ostatně třeba  zvyšování podílu  ve značce automobilkou Porsche hovoří samo za sebe. Zdroj: Rimac
Rimac C_Two z roku 2018 se tak oficiálně stává produkčním modelem Nevera, jehož limitovaná výroba 150 kusů právě začala. Sílu dodávají čtyři elektromotory s permanentním magnetem o celkovém výkonu 1914 koní. Zdroj: Rimac
Maximum točivého momentu pak činí 2360 N.m, což je oproti předchozím údajům o 60 N.m více. Zdroj: Rimac
Úchvatná čísla podporuje automobilka neméně fascinujícími dynamickými parametry. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne za 1,85 sekundy. Za 4,3 sekundy už automobil pokoří rychlost 161 km/h a hranice 300 km/h bude protnuta za 9,3 sekundy. Zdroj: Rimac
63
Fotogalerie

Rimac Nevera oficiálně: EV hyperauto má 1914 koní a naučí vás jezdit okruhy

Elektrická superauta na nás teď vyskakují snad z každého druhého studentského start-upu. Rimac je ale automobilka, kterou nejen my bereme opravdu vážně.

Po dlouhých letech čekání tady máme konečně produkční verzi druhého modelu chorvatské automobilky Rimac, která si za své poměrně krátké působení na trhu dokázala vybudovat silnou pozici i mezi ostřílenými výrobci automobilů. Ostatně třeba zvyšování podílu ve značce automobilkou Porsche hovoří samo za sebe.

Rimac C_Two z roku 2018 se tak oficiálně stává produkčním modelem Nevera, jehož limitovaná výroba 150 kusů právě začala. Sílu dodávají čtyři elektromotory s permanentním magnetem o celkovém výkonu 1914 koní. Maximum točivého momentu pak činí 2360 N.m, což je oproti předchozím údajům o 60 N.m více.

Úchvatná čísla podporuje automobilka neméně fascinujícími dynamickými parametry. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne za 1,85 sekundy. Za 4,3 sekundy už automobil pokoří rychlost 161 km/h a hranice 300 km/h bude protnuta za 9,3 sekundy. Pokud řidič nohu z plynu nesundá, pojede až 412 km/h. No a jako perlička na závěr slouží čas sprintu na čtvrt míle - 8,6 sekundy.

Tato drtivá síla se ale bude muset nějak krotit. Předně jde o unikátní karbonový monokok od šéfinženýra Daniela Giachiho. Váží méně než 200 kg a zároveň je prý nejtužším základem pro auto, který kdy byl vyroben. Rimac využil i svou vlastní technologii vektorování točivého momentu, která čte silnici před autem a pro optimální rozložení síly dokáže udělat až 100 výpočtů za sekundu.

Zastavit téměř 2000 koní v elektrickém autě také není žádná sranda. Rimac Nevera má elektro-hydraulické brzdy, které umí zesílit rekuperační účinek (výkonem až 300 kW) v případě příliš horkých kotoučů. Tedy samozřejmě pokud dokážete dostatečně zatopit karbon-keramickým brzdám Brembo CCM-R (oproti CCM vhodné více na okruh) o průměru 390 mm.

Na závodních tratích vás pak tohle auto vyloženě chce. Jako první na světě má totiž virtuálního kouče. Ten pomocí dvanácti senzorů, třinácti kamer, čtyř radarů a operačního systému Nvidia Pegasus dokáže analyzovat závodní okruh a představit vám ideální jízdní stopu, místa pro brzdění, akceleraci i zatáčení.

6960 akumulátorových článků je nezvykle uspořádáno do písmene H a mohou se pochlubit kapacitou 120 kWh. Tato samotná lithium-magnesio-niklová baterie tvoří z 37 % celkovou tuhost vozu. Její co nejnižší umístění přímo uprostřed pomohlo skvělému rozložení hmotnosti 48/52 ve prospěch zadní nápravy. 

Kolik baterie váží, nevíme, ale měla by vystačit na skoro 550 kilometrů jízdy. Uvnitř pak vedle digitálního přístrojového štítu a velkého infotainmentu najdete i tlačítka, kterým dominují dva obří kruhové ovladače. Vyzdobit si auto podle svého bude prý radost, Rimac si každého zákazníka pozve do Chorvatska a ušije jim neveru na míru.

Rimac si zakládá na tom, aby drtivá většina jeho komponentů pocházela z vlastní fabriky. Navíc teď spolupracuje s předními světovými výrobci. To by si přála snad každá nová automobilka. Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Vůz stojí 50 milionů korun.

Doporučujeme

Články odjinud