Rimac Nevera oficiálně: EV hyperauto má 1914 koní a naučí vás jezdit okruhy

Elektrická superauta na nás teď vyskakují snad z každého druhého studentského start-upu. Rimac je ale automobilka, kterou nejen my bereme opravdu vážně.

Po dlouhých letech čekání tady máme konečně produkční verzi druhého modelu chorvatské automobilky Rimac, která si za své poměrně krátké působení na trhu dokázala vybudovat silnou pozici i mezi ostřílenými výrobci automobilů. Ostatně třeba zvyšování podílu ve značce automobilkou Porsche hovoří samo za sebe.

Rimac C_Two z roku 2018 se tak oficiálně stává produkčním modelem Nevera, jehož limitovaná výroba 150 kusů právě začala. Sílu dodávají čtyři elektromotory s permanentním magnetem o celkovém výkonu 1914 koní. Maximum točivého momentu pak činí 2360 N.m, což je oproti předchozím údajům o 60 N.m více.

McLaren GT posílil na 520 kW a zvládne až 333 km/h. Úpravu mají na starosti Němci

McLaren GT posílil na 520 kW a zvládne až 333 km/h. Úpravu mají na starosti Němci

Úchvatná čísla podporuje automobilka neméně fascinujícími dynamickými parametry. Akcelerace z 0 na 96 km/h proběhne za 1,85 sekundy. Za 4,3 sekundy už automobil pokoří rychlost 161 km/h a hranice 300 km/h bude protnuta za 9,3 sekundy. Pokud řidič nohu z plynu nesundá, pojede až 412 km/h. No a jako perlička na závěr slouží čas sprintu na čtvrt míle - 8,6 sekundy.

Tato drtivá síla se ale bude muset nějak krotit. Předně jde o unikátní karbonový monokok od šéfinženýra Daniela Giachiho. Váží méně než 200 kg a zároveň je prý nejtužším základem pro auto, který kdy byl vyroben. Rimac využil i svou vlastní technologii vektorování točivého momentu, která čte silnici před autem a pro optimální rozložení síly dokáže udělat až 100 výpočtů za sekundu.

Staré Ferrari 250 GT? Kdepak, RML Short Wheelbase je nové a vyrobené v Británii

Staré Ferrari 250 GT? Kdepak, RML Short Wheelbase je nové a vyrobené v Británii

Zastavit téměř 2000 koní v elektrickém autě také není žádná sranda. Rimac Nevera má elektro-hydraulické brzdy, které umí zesílit rekuperační účinek (výkonem až 300 kW) v případě příliš horkých kotoučů. Tedy samozřejmě pokud dokážete dostatečně zatopit karbon-keramickým brzdám Brembo CCM-R (oproti CCM vhodné více na okruh) o průměru 390 mm.

Na závodních tratích vás pak tohle auto vyloženě chce. Jako první na světě má totiž virtuálního kouče. Ten pomocí dvanácti senzorů, třinácti kamer, čtyř radarů a operačního systému Nvidia Pegasus dokáže analyzovat závodní okruh a představit vám ideální jízdní stopu, místa pro brzdění, akceleraci i zatáčení.

Mate Rimac pěkně setřel ostrá SUV. Jeho slova by měli slyšet všichni nadšenci

Mate Rimac pěkně setřel ostrá SUV. Jeho slova by měli slyšet všichni nadšenci

6960 akumulátorových článků je nezvykle uspořádáno do písmene H a mohou se pochlubit kapacitou 120 kWh. Tato samotná lithium-magnesio-niklová baterie tvoří z 37 % celkovou tuhost vozu. Její co nejnižší umístění přímo uprostřed pomohlo skvělému rozložení hmotnosti 48/52 ve prospěch zadní nápravy. 

Kolik baterie váží, nevíme, ale měla by vystačit na skoro 550 kilometrů jízdy. Uvnitř pak vedle digitálního přístrojového štítu a velkého infotainmentu najdete i tlačítka, kterým dominují dva obří kruhové ovladače. Vyzdobit si auto podle svého bude prý radost, Rimac si každého zákazníka pozve do Chorvatska a ušije jim neveru na míru.

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Jak vzniká hypersport Rimac? Ukáže vám to samotný zakladatel automobilky

Rimac si zakládá na tom, aby drtivá většina jeho komponentů pocházela z vlastní fabriky. Navíc teď spolupracuje s předními světovými výrobci. To by si přála snad každá nová automobilka. Nevera má třeba i svou vlastní mobilní aplikaci, která vedle standardních úkonů ukládá data z telemetrie pro analyzování vašeho progresu na okruhu. Vůz stojí 50 milionů korun.

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků