Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Již na blížícím se autosalonu v Ženevě nám předvede svou novou pýchu také chorvatský Rimac. Těšit se prý můžeme na ještě výkonnější a luxusnější než Concept One.
Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Automobilka Rimac po svém modelu Concept One předvede svůj druhý kousek během ženevského autosalonu. Podle prvních informací se je rozhodně na co těšit. Novinka má být ještě výkonnější než první kousek chorvatské značky. A ta nabízí výkon 1224 koňských sil.

Vedení chorvatské společnosti zatím alespoň potvrdilo, že novinka bude dražší a luxusnější než Concept One. Zároveň má být i o něco větší, pořád se ale bude jednat o dvoumístní vůz. Celkově je v plánu vyrobit 100 kusů. 

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Na další oficiální informace si ale musíme ještě počkat. Těch neoficiálních se ale objevila už celá řada. Se zajímavými informacemi přišel například web AutoCar. Neoficiálně označovaný Concept Two by měl poskytovat až čtvrtý stupeň autonomního řízení. Vůz by teda měl zvládnout řízení zcela sám bez zásahů řidiče. Ten ale musí být pro jistotu pořád za volantem.

Concept One

  • Výkon: 1224 koňských sil
  • Pohotovostní hmotnost: 1850 kg ​
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,5 sekundy
  • Maximální rychlost: 355 km/h
  • Dojezd na jedno nabití: do 350 km

Druhý model má také nabídnout delší dojezdovou vzdálenost na jedno nabití. Postarat se o to má baterie s kapacitou 120 kWh. Jen pro připomenutí, Concept One má baterii s kapacitou 90 kWh a na jedno nabití zvládne ujet do 350 kilometrů. 

Cena novinky zatím také zůstává zahalena rouškou tajemství. Předpokládat ale můžeme cenu v rovině vozů automobilek Pagani, Koenigsegg či Bugatti.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků