Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Již na blížícím se autosalonu v Ženevě nám předvede svou novou pýchu také chorvatský Rimac. Těšit se prý můžeme na ještě výkonnější a luxusnější než Concept One.
Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Automobilka Rimac po svém modelu Concept One předvede svůj druhý kousek během ženevského autosalonu. Podle prvních informací se je rozhodně na co těšit. Novinka má být ještě výkonnější než první kousek chorvatské značky. A ta nabízí výkon 1224 koňských sil.

Vedení chorvatské společnosti zatím alespoň potvrdilo, že novinka bude dražší a luxusnější než Concept One. Zároveň má být i o něco větší, pořád se ale bude jednat o dvoumístní vůz. Celkově je v plánu vyrobit 100 kusů. 

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Na další oficiální informace si ale musíme ještě počkat. Těch neoficiálních se ale objevila už celá řada. Se zajímavými informacemi přišel například web AutoCar. Neoficiálně označovaný Concept Two by měl poskytovat až čtvrtý stupeň autonomního řízení. Vůz by teda měl zvládnout řízení zcela sám bez zásahů řidiče. Ten ale musí být pro jistotu pořád za volantem.

Concept One

  • Výkon: 1224 koňských sil
  • Pohotovostní hmotnost: 1850 kg ​
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,5 sekundy
  • Maximální rychlost: 355 km/h
  • Dojezd na jedno nabití: do 350 km

Druhý model má také nabídnout delší dojezdovou vzdálenost na jedno nabití. Postarat se o to má baterie s kapacitou 120 kWh. Jen pro připomenutí, Concept One má baterii s kapacitou 90 kWh a na jedno nabití zvládne ujet do 350 kilometrů. 

Cena novinky zatím také zůstává zahalena rouškou tajemství. Předpokládat ale můžeme cenu v rovině vozů automobilek Pagani, Koenigsegg či Bugatti.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků