Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Již na blížícím se autosalonu v Ženevě nám předvede svou novou pýchu také chorvatský Rimac. Těšit se prý můžeme na ještě výkonnější a luxusnější než Concept One.
Rimac chystá svůj druhý elektrický hypervůz. Jízdu má zvládnout zcela sám

Automobilka Rimac po svém modelu Concept One předvede svůj druhý kousek během ženevského autosalonu. Podle prvních informací se je rozhodně na co těšit. Novinka má být ještě výkonnější než první kousek chorvatské značky. A ta nabízí výkon 1224 koňských sil.

Vedení chorvatské společnosti zatím alespoň potvrdilo, že novinka bude dražší a luxusnější než Concept One. Zároveň má být i o něco větší, pořád se ale bude jednat o dvoumístní vůz. Celkově je v plánu vyrobit 100 kusů. 

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Na další oficiální informace si ale musíme ještě počkat. Těch neoficiálních se ale objevila už celá řada. Se zajímavými informacemi přišel například web AutoCar. Neoficiálně označovaný Concept Two by měl poskytovat až čtvrtý stupeň autonomního řízení. Vůz by teda měl zvládnout řízení zcela sám bez zásahů řidiče. Ten ale musí být pro jistotu pořád za volantem.

Concept One

  • Výkon: 1224 koňských sil
  • Pohotovostní hmotnost: 1850 kg ​
  • Zrychlení 0-100 km/h: 2,5 sekundy
  • Maximální rychlost: 355 km/h
  • Dojezd na jedno nabití: do 350 km

Druhý model má také nabídnout delší dojezdovou vzdálenost na jedno nabití. Postarat se o to má baterie s kapacitou 120 kWh. Jen pro připomenutí, Concept One má baterii s kapacitou 90 kWh a na jedno nabití zvládne ujet do 350 kilometrů. 

Cena novinky zatím také zůstává zahalena rouškou tajemství. Předpokládat ale můžeme cenu v rovině vozů automobilek Pagani, Koenigsegg či Bugatti.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 84 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků