Říkali mu prase. Výroba skútru ČZ 501 začala ve Strakonicích před 60 lety

Antiautomat  |  02. 02. 2017 08:25

...takze suma sumarum, o polstorocie neskor, teda aspon co sa tyka uzivatelskej stranky, klesol dojazd a pribudla nutnost dlheho nabijania. No to teda *dobro dosli*!

Na tu dobu naozaj vynikajuci pocin. Manet detto.
Klobuk dole pred tymi, ktori to dokazali v tych casoch.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  02. 02. 2017 08:52

Teta prase měla. Se svými více než 90 kily ho chudáka často musela do kopce potlačit, protože jí už stařeček neuvezl Ale vždycky mě svezení fascinovalo

Odpovědět  |   | 
jaroš  |  02. 02. 2017 11:35

moje teta,shodou okolností tento skůtr také měla a s manželem na něm jezdili na dovolené,viděl jsem fotoky (jugoslávie,balt,maďarsko a dokonce španělsko).lidi byli tenkrát trochu jiní a možná jim něco můžeme i závidět,protože neřešili blbosti co se řeší dnes a dokázali se přizpůsobit tomu co mají ....u nás jsme "praseti"říkali prostě skůtr, nebo pětsetjednička.dvojka).jízda na něm je sice trochu svérázná ale vzhledově je krásný a na svou dobu technicky super...

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  03. 02. 2017 18:07

Mí prarodiče kdysi vzali Škodu 100MB, vyměnili pár peněz, koupili mapy a řízky, a jali se vyrazit do Jugošky. Bez dálnic, znalosti jazyka, mobilních telefonů nebo GPS, navíc s autem, se kterým lidé dodnes jezdí "dobrodužné výpravy".
Výprava by vydala na cestopis (staří lidé rádi vypráví a přehání), nicméně dneska se ti samí lidé bojí odjet kamkoli z domu, protože stáří.

Já si upřímně nedokážu v dnešní době takovou akci představit. Když někam jedu, tak s aktuálním (relativně mnohem spolehlivějším, byť hůře opravitelným) autem, mobilem s navigací, platební kartou, a po dálnici. Umím anglicky, všude jinde taky umí anglicky, takže pohoda.

Na jednu stranu byli lidé dřív asi o dost samostatnější, na druhou stranu také vlídnější. Prarodičům po cestě tam, zpátky, i během pobytu, několikrát někdo místní hodně pomohl, a je ani nenapadlo riziko okradení, únosu, znásilnění...

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  04. 02. 2017 01:45

Ahoj. Přesně jak píšeš. Žádný prase....

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  04. 02. 2017 01:54

Ahoj. Přesně jak píšeš. Žádný prase....

Odpovědět  |   | 
older  |  05. 02. 2017 14:00

Mám také s tímto strojem zkušenosti. Neměl rád kopce a protože motor byl špatně chlazen, rychle se přehříval.

Odpovědět  |   | 
Ing. Ivan Indra  |  02. 02. 2017 09:50

Skútr Čezeta 502 jsem měl řadu let. Byl to skvělý stroj, vybaven plexištítem se dal používat i v nepříznivém počasí. Byl jednoduchý na opravy, které jsem si sám dělal (výměna pístních kroužků a pod.). Nikdy za celá léta, kdy jsem ho měl, jsem neslyšel, že ho někdo přezdívá jako prase. To označení v současných mediích mně mrzí a nebojím se říci, že i uráží. Ivan Indra

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  02. 02. 2017 09:56

To bude asi regionálně, U nás se tomu prase říkalo, ale můžu Vás uklidnit, nebylo to míněno pejorativně , spíš tak po česku šibalsky .

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 02. 2017 11:56

Ivane,jsem také pamětník .ale název "prase" pro tento skútr jsem nikdy neslyšel.Ono to
bude tím,že pravicoví redaktůrci přece nemohou připustit,že by za socialismu mohlo
vzniknout něco dobrého,tak to pošpiní aspoň tímto způsobem.

Odpovědět  |   | 
pes  |  02. 02. 2017 12:02

co jsem na světě - a už je to víc jak čtyři desítky let, nikdy jsem neslyšel tomuto skútru říkat jinak než prase... 501 nebo 502 nikdy, leda čezeta skútr. strčte si ty svoje sladkobolné vzpomínky na socialismus víte kam, milý Karlíku.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 02. 2017 12:32

Tak to jsme každý asi žili někde jinde....

Odpovědět  |   | 
vladimír Plocek Teplice  |  04. 02. 2017 14:15

Vážený pane, jako dnes sedmdesátiletý pamětník nevím kde jste vzal název prase. Vím že to byl skútr číza, nebo jen čezeta a že jsme na něj byli hrdi, protože na rozdíl od italské Vespy to byl vynikající stroj větší velikosti,. se kterým se dalo i cestovat. O ochranně před špatným počasím ani nemluvě. A do dnes na setkání veteránů nepůsobí nijak staromilně, i když dnešní skútry jsou vizuálně i výkonem někde jinde.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 02. 2017 15:47

Mohu Vás uklidnit, u nás se prase říkalo autu s rypákem a to bylo a je bmw. Souhlasím s názorem, že to je místo od místa. Dřív nebyl internet, takže to názvosloví bylo hodně místně zapouzdřené.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  02. 02. 2017 12:24

Za sociku trava zelenejsi, holky vernejsi, nebe modrejsi. A lidi nevdecny tak,ze ten raj nechteli.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  02. 02. 2017 21:33

A proto rezident Havel uklidňoval lidi z tribuny slovy: Nemusíte se ničeho bát, nikdo tady nechce bourat socialismus a instalovat kapitalismus" Já si to pamatuju. A jeho tehdejší proslovy se dají dohledat. Zatím.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 02. 2017 10:58

Moudrá slova, kdyby řekl pravdu, tak polovina lidí, co jim komunisti letitou progadandou vypatlali hlavy, by odešla chránit soudruhy před kontrarevolucí. Havel to pohnojil až později, ale tohle udělal správně.

Odpovědět  |   | 

Správně Kadle, Trabantu se taky nikdy neříkalo bakeliťák, Jawě 550 se neříkalo pařez, hajzlpapíru a vložek bylo habaděj, Tuzex taky nebyl a ty fronty na máslo a jiné naprosto běžné věci jsou výtvory z Photoshopu. Když se otevřely hranice, tak vás člověk poznal na první pohled tak jako dneska pozná severoafričana. Na rozdíl od nich jste ale byli oblečeni nemoderně.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
miloš král  |  04. 02. 2017 12:33

seš vul a volem zůstaneš

Odpovědět  |   | 
vladimír Plocek Teplice  |  04. 02. 2017 14:20

Vážený pane Alex, proč tolik podrážděnosti při reakci na "prase". A to osočování původního pisatele, to také moc nevoní. A to se ho nezastávám, protože nemám důvodu a ani s informací o názvu prase nesouhlasím. Ala vaše působení není diskuze, ale chabé prskání na pisatele. Prosím snažte se trochu chovat jako člověk svobodného státu roku 2017. Díky.

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  03. 02. 2017 09:28

Za socialismu vzniklo houby , připusťte si to.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 10:51

....poobzeraj sa okolo. Potom si pripust ze az take jednoduche to zase nie je. Zasa cakam ze dostanem okamzite nalepku cerveny - kedze nekracam s modou a nehadzem poslusne a slepo hnoj podla dnesneho mainstream trendu, ktorym sme oplachovani a zavlazovani dnes a denne. Ale odmietam taketo pablbe vyroky.

Ja napriklad vidim ze si mal byvanie (na ulici si neskoncil), mal si skolu, mal si lekara, mal si pracu, mal si bezpecie verejneho priestoru, mal si bezpecie hranic, paranoidne, ale ano (este aby nam za tymi strazenymi hranicami nebolo smutno), no ja si myslim ze mal si toho pomerne dost. Je to otazka priorit. Pre niekoho (kto biedu zazil, ako trebars ja), su dolezitejsie tieto hodnoty ako neistota a kopa plechu.

Iste, nebolo to idealne. Ale to co je dnes je od idealu vzdialene este viac, konzumna spolocnost dohnana do extremu, vybrakovana kolonia, menejcenna pracovna sila, zivena odpadnym zradlom. A to dobre skoncit nemoze.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 18:41

Minuskar mi vysvetli ako za socializmu boli na uliciach bezdomovci, ako sme mali absolutne nestrazene hranice a ako on chudacisko k.rva nemohol nechat deti hrat sa na pieskovisku pred panelakom. K tomu cakam ze mi vysvetli, ako vzdelanie bolo tazko pristupne a ako hrozne a neskutocne krvacal na hypoteke a lekarovi.

K.K.oT ASPON NEKLAM TY H.VADO PLATENE. Na to uz naozaj len nakladacka.

Odpovědět  |   | 
Karell  |  06. 02. 2017 12:36

Bezdomovci nebyli, prostě se zavřeli do vězení za příživnictví, když to fakt nešlo, tak do blázince. Hranice byly důkladně střežené, hlavně teda kvůli tomu, aby nadšení občané státu nechtěli jen tak odcházet do zlé kapitalistické ciziny a nedejbože sebou odnášet cennosti či dokonce valuty. Vzdělání bylo těžce přístupné, pokud ho člověk chtěl jiné, než standardní. O přístupu na VŠ pro potomky "nevhodných" ani nemluvě.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 02. 2017 14:06

Prase byl naprosto běžný "název" toho skútru. A nejen u nás, v jižních Čechách, ale asi všude, aspoň co jsem se díky práci měl možnost seznámit s lidmi z celé ČR.

Odpovědět  |   | 
Jirka 3  |  02. 02. 2017 14:33

Jsem také z jižních Čech, na skútru jsem jezdil, a to na všech jeho variantách, ale to, že se mu mělo říkat "prase" jsem slyšel s údivem až nedávno, kdy se začalo mluvit o jeho elektroreplice. Připadá mi to stejné, jako s pražskou "lítačkou". To slovo bylo před lety v Praze také zcela neznámé.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 02. 2017 11:00

nesmysl, tramvajenka alias lítačka byl běžný výraz

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  05. 02. 2017 04:14

Já jako Pražák poprvé slyšel slovo lítačka v 90tých letech od Moraváků. Asi to k nám přišlo z Brna.

Odpovědět  |   | 
Karell  |  06. 02. 2017 12:37

...kde teda pojem lítačka skoro nikdo nezná a na první pokus ani nepochopí. Protože tam je to výhradně šalinkarta.

Odpovědět  |   | 
Lupen  |  04. 02. 2017 12:02

Severní čechy - okres Litoměřice potvrzuje "prase" jako běžné a používané.

Odpovědět  |   | 
Karell  |  02. 02. 2017 21:47

U nás (okolí) Brna se tomu říkalo buď jednoduše skútr, nebo Prase (většinou když chtěl jezdec vypadat jako větší drsoň). Případně prasátko, když bylo potřeba ho s větší zátěží přemlouvat do kopce.
Prase se taky používalo, když to bylo v nějakém kontextu s Pařezem.

Odpovědět  |   | 
Karell  |  02. 02. 2017 21:51

A ještě jsem si vzpomněl, že se mi to hodně líbilo (a pořád líbí, je to raketka), ale mělo to přinejmenším jeden fatální designový zásek - pevné přední světlo, takže (na rozdíl od normálních motorek) jezdil člověk zatáčky skoro poslepu. Moc výkonu ani široký záběr to světlo totiž nemělo.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 02. 2017 18:15

*Byl jednoduchý na opravy, které jsem si sám dělal*
...inymi slovami, dnes najvacsi zlocin

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  04. 02. 2017 12:36

Tak Skůtru 502 se určitě neříkalo prase. Ale myslím, že se říkalo prasr tomu policajtskému skůtru. A ještě 502 měla jeden výfuk.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 02. 2017 10:29

Nemohl by autor treba zminit ze tenhle skutr uz mel elektricky starter?!

Odpovědět  |   | 
pes  |  02. 02. 2017 12:12

Navíc to nebyl klasický startér, byl to dynamostartér, což je šikovná věc schopná fungovat v režimu generátor, stejně jako v režimu motor: Dynamostartér se skládá z rotoru, mohutného statoru s budícími vinutími a čtyřmi kartáči o rozměru 4x10x20 mm. Mimo standardního budícího vinutí potřebného pro chod v generátorovém režimu jsou na statoru umístěny dvě pomocná budící vinutí sloužící k rozběhu dynamostartéru jako motoru na obě strany. Prostě vychytávka :)

Odpovědět  |   | 
Jirka druhý  |  02. 02. 2017 13:46

Na tom jsem jezdil když jsem měl 3 roky, rodiče si mne posadily mezi sebe a jelo se, no tenkrát šlo ledacos, už nepamatuju kdo řídil doufám že táta protože máti to při samostatné jízdě vysekala a bylo po parádě.
Jako kluka mne to fascinovalo opřené ve stodole statku to vypadalo jak kdyby tam havarovalo UFO dojem byl umocněný tím že v mém malém dětském světě nic podobného neexistovalo.
Skútry mne obecně neberou tak když nějaký názor dnes tak asi na svou dobu spoustu zajímavých technických řešení které jistě měly budoucnost a šly rozvíjet, bohužel nestalo se.
Asi jedna z posledních věcí co držela krok se světem ne li trochu předběhla, pak snad ještě Stadion který svou jednoduchostí a užitnou hodnotou předčil vše co následovalo po něm samozřejmě ve své kategorii.

Odpovědět  |   | 
jean  |  02. 02. 2017 14:25

Prase bolo zúfalo zastaralé už v dobe jeho uvedenia na trh. Bohužiaľ. Tragický motor, tragický podvozok (501). Navyše to bolo ešte aj hnusné
Stačí si pozrieť Vespy z rovnakého obdobia - ľahšie, výkonnejšie, elegantnejšie, napokon ten dizajn prežil dodnes. Prase malo výhodu len v tých väčších kolesách.

Odpovědět  |   | 
Jirka druhý  |  02. 02. 2017 15:53

Dokonalost sama to jistě nebyla třeba ten děsnej podvozek je všeobecně známý, bylo potřeba vylepšit co stálo za prd nebo jít jinou cestou a uplatnit co se osvědčilo.
Vzhled je na diskuzi a asi dost o vkusu, mně osobně by vadilo že při zatáčení svítí rovně ale to i na enduru od Aprilie, nevím jak to vadí v běžném provozu ale v terénu nic moc.

Odpovědět  |   | 
pes  |  03. 02. 2017 10:20

nojo, ale enduro aprilia a ostatní kapotované stroje mají světlo sice napevno v kapotě a netočí se s řidítky, ale není umístěné až před předním kolem, takže s tí nebývá takový problém. U prasete je světlo vytrčené velký kus před přední osu, takže při ostrém zatáčení - parkování, otáčení se na silnici a podobně kužel světla vyloženě nestíhá svítit tam kam by člověk potřeboval :) ale to je jen jedna z mnoha specifických vlastností tohohle samohybu :)

Odpovědět  |   | 
Jiří Svoboda  |  02. 02. 2017 20:24

Zdravím všechny fandy, já si prasátko koupil po návratu z vojny v roce 1962 za prvních 5
výplat a jezdil jsem na něm až do roku 1969, kdy jsem emigroval. Až na časté defekty
předního kola (byl tam nosič bagáže) si nemohu naříkat. Jsou to jen vzpomínky, dnes je mi 76 a už dávno jezdím na něčem jiném. Ale stále vzpomínám v dobrém. Taková byla doba.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  02. 02. 2017 20:49

Skůtra znám dobře je mi 66 let, celý život jsem strávil v Severních Čechách, ale název prase jsem v životě neslyšel.

Odpovědět  |   | 
atnarfus  |  02. 02. 2017 22:55

Zde na Vysočině pro to jiný vyraz než prase ani nemáme. Ale není to myšleno nijak zle. Tehdy se všemu nějak přezdívalo. Panelka, Kejvačka, Embéčko...

Odpovědět  |   | 
your.god  |  02. 02. 2017 21:19

Skůtru ČZ říkají prase jen prasata.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 02. 2017 22:33

prodával se i na Novém Zélandu pod názvem NZeta, nějaký podnikavec to sem dovážel http://www.nzeta.com/... nebo http://southernscoot.co.nz/nzeta-scooters/...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 02. 2017 22:55

Byl to krám.

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  02. 02. 2017 23:08

Měl jsem v Brně skútra Cezeta 502, starter, nosič, blinkry,1 výfuk, 2 barvy, 175ccm, 1962-1966. Výborný. Oprava defektu bez montáž. páky, rychlost 85 km, stačily brýle, děvčata seděly bokem, benzin 2,10 Kč, jelo to i na Čikuli, po městě jen na obrys. světla, synchronizace jedničky - rozjet bez spojky jen pravou rukou, uvezlo to i 5, atd. Vyráběly se různé varianty. V mládí jsme si půjčoval mezi sebou různé motocykly. Později se objevil skútr Manet, měl slabší výkon.

Odpovědět  |   | 
Láďa  |  02. 02. 2017 23:44


Jezdil jsem s Čezetou typ 502 se startérem od roku 1961 (byla to první Čezeta 502 v Havl. Brodě) do roku 1977 denně, potom jenom výjimečně. Používal jsem ho i v zimě, jezdil jsem na něm dokonce občas i lyžovat. Lyže jsem vozil přes rameno jako pušku a na zadním kole jsem měl místo řetězu upevněný klínový řemen. Musel jsem vyměnit karoserii, protože první zrezivěla. Měl jsem na skútru i plexisklo, které poskytovalo opravdu dobrou ochranu proti dešti. Se skútrem jsem byl velmi spokojen, najezdil jsem s ním asi 70 000 km a nedám na něj dopustit. I naše dcery se na něm učily jezdit. Teď ho má můj zeť jako veterána.

Odpovědět  |   | 
Antonín  |  03. 02. 2017 07:50

Jezdil jsem na tomto skůtru círka 10let a můžu říci,že lepší mašinku na udržbu jsem neměl!!A že rodiče na tmto stroji absolvovali cestu do bývalé Jugoslávie až do Dubrovníku a spšt a to ještě po prašných cestách bývalé Jugoslávie,neb dálnice se tou dobou teprve začala stavět!Je hezké,že se připomíná něco,co bylo pro tehdejší dobu dobré,ale cenově to už neodpovídá dnešní době.Tenkrát stál skůtr jestlisi dobře pamatuji nějakých 10 000,-kčs.A dnes za to chcete okolo 80 000,-kč a víc!!Tak to v 1963 byla asi koruna pořádně tvrdá měna.A co dnes?Dnes je podložena toaletním papírem neb nemá větší cenu.

Odpovědět  |   | 
Karell  |  06. 02. 2017 13:18

Rok 63 jsem nenašel, ale v roce 1965 byla průměrná hrubá mzda 1 453 Kčs. Průměrná mzda za letošek je 27 000 Kč. Čili tenkrát stál skůtr cca 6,9násobek mzdy, dneska srovnatelný základní stroj 3 mzdy. Tak nevím, co je tvrdší měna :)

Odpovědět  |   | 
Jirka druhý  |  03. 02. 2017 08:26

K té přezdívce, ono tenkrát nebyl internet atd. takže opravdu někde běžná přezdívka mohla být v jiné lokalitě naprosto neznámá.
Asi nejvíc přezdívek měl Trabant a Velorex ten hadraplán jak se říkalo u nás, pak mne napadají ještě Leninovy saně což byl tuším Moskvič.
Nepočítám zkonoleniny jmen kdy i nezasvěcený ihned pochopí o co jde např Šádina.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  03. 02. 2017 23:27

U nás se Velorexu říkalo "baťoh na mrzáky".

Odpovědět  |   | 
Jawamaniak  |  04. 02. 2017 23:46

U nas kriplkara.

Odpovědět  |   | 
pes  |  10. 02. 2017 15:00

pro mě to byl vždycky chroust :)

Odpovědět  |   | 
karel1949  |  04. 02. 2017 22:24

ja si myslim, ze není zapotřebí podceňovat nase výrobky jako je skuter cz-175-pamatuji si, jak se jezdilo na skútrech a povolene bocni sezeni -dam i do divadla. v tu dobu nikdo nevirabel tak peknou a elegantni motocikl.

Odpovědět  |   | 
Jawamaniak  |  04. 02. 2017 23:45

Tento clanek tu byl pred par lety a ted ho oprasili a predatumovali. Krome clanku zustala stejna i diskuze - zase se resi hlavne ze nekdo neslysel nazev prase. Nevim, rika se tomu tak celonarodne a je to obecne uznavany nazev .... Dejte si do google "cz prase" a vyjede asi milion clanku a fotek .... .

Odpovědět  |   | 
Jaroslav Polák  |  08. 02. 2017 11:33

Skůtr ČZ 501 jsem pořídil po vojně jako ojetý v roce 1980 z důvodu dojíždění do práce na vzdálenost 52 km. Dva roky bez problému, pouze jednou požár v motorovém prostoru (vypadlá hadička přívodu benzínu), uhašeno s pomocí obětavého kolem jedoucího řidiče po dvojím ujištění, že hasičák nechám naplnit.Měnil jsem sám dvakrát obložení brzd, sem tam vyčištění,kontrola a seřízení odtrhu svíčky a přerušovače. Jinak bez nejmenších problémů! Vlastnil jsem i Š 100, se kterou jezdila manželka. V létě se občas přehříval, stačilo zvolnit. Byl to jeden z prvních typů bez ventilátoru. Spotřeba poloviční jako Š 100, 3-4l. Jezdil jsem až do zimy, za plexi štítem naprostá pohoda, téměř jako v autě i za deště. Moc rád na něj vzpomínám. A ta přezdívka "prase" se objevila až po revoluci, začali tomu tak říkat veteránisti. Do této doby jsem to nikde nezaslechl, a to jezdím od r. 1970.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  19. 04. 2019 11:30

Máte prosím někdo zkušenosti s elektro skútrem? jak to funguje? jaké jsou jízdní vlastnosti? a hlavně jak daleko to dojede?

Odpovědět  |   | 
Erik  |  21. 04. 2019 14:56

Moje zkušenosti s elektro skútrem jsou daleko lepší, než klasický skútr na benzín, je daleko jednodušší na údržbu.

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  23. 04. 2019 13:26

Takže ho máte doma? kolik to ujede na jedno dobití? kde se dá koupit? a jak dlouho se nabíjí do plného nabití?

Odpovědět  |   | 
Erik  |  24. 04. 2019 11:28

Ano mám doma elektro skútr s dojezdem 100 km, doma nabití jen 6 hodin, navíc ze skútru stačí jen vytáhnout baterka, kterou pohodlně dobijete, koupil jsem skútr od https://www.niuskutry.cz/...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 20 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A