Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

bzzz  |  09. 06. 2019 08:24

manazer vyvoje konektivity

Odpovědět  |   | 

když auta jsou připojena čím více, tak asi někdo to musí připravit a nevím proč tem´n smajlík, možná nevíš co to konektivita znamená. Vždyt dálková diagnostika je u autobusů, nákladáku i vlaku běžná věc. Vždyt škodovka měla spojeno rádio-spínačka-budíky už před deseti lety.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 06. 2019 09:20

Myslim, ze jako (spolu)vyvojar (aplikaci pro vsechny myslitelne platformy, vcetne vzdalene diagnostiky a rizeni zarizeni na opacnem konci planety) s 20+ praxi si ten smajlik muzu dovolit.

Odpovědět  |   | 

Tak beru zpět, ale mohls zabrat šponu, dvacet let je dlouhá doba.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 06. 2019 20:23

Co to je "(spolu)vývojář", to jako nosíš tomu vývojáři svačinu? To byl žert, evokovalo mi to toho manažéra konektivity. Na slovo manažér začínám být také velice háklivý, svého času jsme měli ve firmě místo uklízeček manažéry podlahových krytin. Na můj vkus je troch přemanažerováno, ale čím dál méně lidí schopných něco smysluplného tvořit.
To již před čtvrt stoletím zvládli američtí manažéři řídit firmu na druhé straně planety, a jak ta firma dopadla (Tatra).
https://www.respekt.cz/tydenik/1994/38/petrolejk... ...

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  09. 06. 2019 20:56

Ono už pár let každý chce být manager a nebo naopak jen překupovat to na co ještě nemá peníze a co ještě nebylo vyrobeno. Znalosti žádné a vyjadřování podle manuálu. Nedivím Ale u Tatry nešlo o to, žeby byla řízena z druhé strany planety. Ono Adamse spíš zajímaly jiné věci a neměli moc zastiňovat Oshkosh.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 06. 2019 21:31

Máš v tom zmatek, to nebyl ještě za Adamse, měl sis to alespoň přečíst (https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra... ), a opravdu to dělali "dálkově" a špatně a pohořeli.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 06. 2019 11:17

Pokud je někdo pomalejší, tak by se neměl raději nijak k tomuto raději vyjadřovat. Jednalo se o rok 1993 a vedení společnosti bylo Gerald Greenwald, David Shelby a Jack Rutherford. To ještě nikdo nevěděl, že nějaký Adams existuje, ten přišel až s firmou Terex.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 06. 2019 21:56

Pekna poznamka

Odpovědět  |   | 
Jiri Vitu  |  09. 06. 2019 11:09

3/4 clanku o supr extra dulezitych tvarovych zmenach karoserie dale, ze bude v aute vice poruchove elektroniky. O motoru,respektive o jeho vylepsenich, snizeni spotreby oproti minulemu -nic. Aerodynamicky soucinitel- nic. Tocivy moment nic. Atd. Proste je to zase auto delane pro zensky, ktere auto nekupuji podle uzitnych parametru, ale podle toho jak jim ho prodavac navoni a zda hokupuji i vsemu rozumici kamaradky.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  09. 06. 2019 11:33

To je v pořádku, jde o primární určení modelu Clio. Pro účely mamataxi, návštěvy kadeřnice a lidlshoppingu je motor a aerodynamika v pořadí priorit úplně na chvostu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 06. 2019 11:35

100% souhlas.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  16. 07. 2019 13:03

a ake vyuzitie maju konkurencne supermini? tahas s tym vlecku s hnojom, tony uhlia, ci s nimi jazdis od rally az po f1?

Odpovědět  |   | 
expat  |  09. 06. 2019 15:51

Dobře, že to tu konečně někdo napsal. Není to tak dávno, kdy články hned v úvodu řešily pohonný řetězec. Bohužel dnes, kdy už není (po zásahu ekoteroristů a possrraaných politiků) se čím chlubit, je tato věc ve zkrácené formě zatlačena někde na konec článku. Ach jo,...to jsme to dopracovali...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 06. 2019 23:10

A co bys o motoru chtěl psát? Doby, kdy auto byla jen karoserie a motor, jsou naštěstí dávno pryč. Tohle je malé městské auto, takže tyhle kraviny zajímají jen honimíry, kteří si auta reálně nekupují. Dva odstavce o tom, jak se motory chovají, mi připadají dostatečné.

Odpovědět  |   | 
Volodja  |  09. 06. 2019 11:37

Mě vadí, že když chci výkonný motor, tak musím připlácet za automat a ve finále se stejně díky naladění svezu tak nějak neslanėnemastně. Na papíře mám krouťák i kW, ale jízda tomu neodpovídá 😐.

Odpovědět  |   | 
verny  |  09. 06. 2019 12:18

Vidím to stejně. Pěkné auto, útulný interiér ale jediný slušný motor jen ve spojení s automatem? Cenově je pak mimo a zábava taky. Mě teda ještě chybí verze kombi jako předchozí generace. Mě přišel ten kombík designově ještě hezčí než výchozí hatch.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  09. 06. 2019 12:27

Proč potřebuješ v TOMTO voze řadit?

Odpovědět  |   | 
verny  |  09. 06. 2019 20:48

Prostě proto že mě to baví. Auto pak dělá přesně to co chci v rámci výkonových možností pohonné jednotky. Zatím jsem nejel s automatem u kterého bych byl ochoten říct, že řadí aspoň přibližně tak, jak bych řadil já.

Odpovědět  |   | 
kari  |  10. 06. 2019 07:59

Protože má obě ruce, obě nohy a všechno umí používat dohromady ku potěšení z řízení?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2019 09:58

Potěšení z řízení v malém autě do městského provozu? Vždyť to není ani hothatch...

Odpovědět  |   | 
kari  |  10. 06. 2019 10:18

To, že ty si neumíš jízdu užít a je pro tebe řízení nutnost, nebo dokonce utrpení, neznamená, že to tak mají všichni.
Za prvé se tu bavíme o motoru 1.3 se 130 koni v malém autě a za druhé, kolik potřebuješ třeba na okresce výkonu? Užít si můžeš jízdu i v podstatně slabším autě.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2019 10:56

Na užívání si jízdy fakt není potřeba nezbytně manuální převodovka. Ale chápu, zpátečníci ještě neprocitli do moderní doby, tak brečí. Ale jen sami nad sebou.

Odpovědět  |   | 
kari  |  10. 06. 2019 11:39

Okecávat to mu můžeš jak chceš, ale to je tak jediné, co s tím zmůžeš udělat.
Je to malé, dobře ovladatelné auto s dostatečně silným motorem. Tam by sedl manuál jak hrnec na pr*del.
Pro někoho je "porno" nechat ladem levou nohu a jen čekat co si auto udělá samo, nebo to maximálně namačkat "čudlíkem/pádlem na/pod volantem a někdo si s tím chce sám pohrát a jízdu si užít.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 06. 2019 14:48

mpolan má pro tentokrát pravdu. Pochopil bych u mx5, 15let starého atmo mini a jiných vozů. Ale kvrdlat přes 20 semaforů s 1x "lacině" přeplňovaným motorem v Cliu? To moc zábavné věru není. To není vůz na zábavu, ale pro co nejpohodlnější přesun v rámci cenových možností vozu. Jak můžeš vůbec o těhle motorech tvrdit, že jsou zábavné?

Odpovědět  |   | 
kari  |  10. 06. 2019 15:32

Tohle pochopí jen ten, kdo to to pochopit chce. Ty do té kategorie prostě nepatříš. Pro někoho je auto zábava, relax... a je jedno v čem jede. Užil jsem si mraky srandy v žigulíku, ve stovce, sto desítce a Oplu kadett, Fiat 126 ... a ani jedno auto nebylo primárně určené na zábavu. Ale je rozdíl, jak auta vnímáš. Pro tebe nutné zlo na přiblížení. Pro jiné zábava za téměř každé situace.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 06. 2019 16:14

Nepodsouvej mi tebou podstrčené výmysly. Všechna tato auta mohla být zábavná. V cliu a stejně tak u konkurence: laciné přeplňování zapřičiní tupost motoru a špatnou zpětnou odezvu. Pokuď ti při přeřazení spadnou otáčky pod 1800, nastává turbo díra a spolu s elektronickým plynem, to je fakt zábava 1.kategorie, pokuď to honíš do otáček, motor je echt tupý, žádný náznak výkonové špičky, žádná potřeba držet to v otáčkách. Žádná odezva a zpětná vazba ve volantu od laciného elektrického posilovače. To samé podvozek. Tichý motor také nic. Znova opakuji, vozy se daří ladit tak, aby se člověk v klidu a tichu za poslechu příjemné hudby posunoval v hlučném městě. Kvrdat přes 20 semaforů mezi 1200-2000 ot. není zábava. Dříve taky byly volné silnice. Dnes jedeš v proudu vozidel a všude radary.

Dnešní vozy skutečně nejsou zábavné, jako před dvaceti lety. Zábavnost se posunula směrem k dražším vozům. U Clia bude na zábavnost snad R.S.

Odpovědět  |   | 
kari  |  10. 06. 2019 16:46

Prostě do té kategorie nepatříš... nemá cenu si to dál obhajovat.

Odpovědět  |   | 
abc  |  10. 06. 2019 18:06

Tohle ale není žádné městské auto.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 06. 2019 10:28

A co jiného Clio je? Terénní supersport?

Odpovědět  |   | 
pouch  |  10. 06. 2019 14:14

Kdyz kombik temer nikdo nekupoval, tak se nedivte, ze ho Renault zarizl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2019 15:00

Kombi kupovalo docela dost lidí, ale na tohle teď mají Captura... Což, bohužel, není náhrada za kombi.

Odpovědět  |   | 
Verny  |  10. 06. 2019 16:05

Přesně. Captur je ošklivější, horší jízdní vlastnosti ale díky módní vlně si ho koupí víc lidí za víc peněz. Škoda, protože ten kombík byl krásný.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  16. 07. 2019 13:04

podla prveho testu rasta chvala je podvozok naladeny excelentne

Odpovědět  |   | 
TVL  |  09. 06. 2019 11:51

Auto se mi líbí ale nevybral bych si motorizaci, ta která mě zaujala je k dispozici výhradně s automatem.

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 06. 2019 12:39

Malé auto a pořád do něj sero.u diesel. Nechápu.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  09. 06. 2019 16:31

To já ti vysvětlím velmi jednoduše. Před mnoha lety ekokomunisti v mnoha státech zavedli různé ekodaně navíc a většinou je vztáhli k výši CO2. A protože diesel má CO2 nízké, začali zákazníci kupovat diesely i u malých aut. Kvůli ekokomunistům.
A protože v mnoha zemích je ekodaň dále uplatňována na CO2, tzn. nic se nezměnilo, tak zde nepřestal důvod preference dieselů.

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 06. 2019 19:07

No většina konkurence se v této třídě na diesely vybodla a jde to i bez nich, jenom Rencek si nějak bez dieselů neumí představit svět.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  09. 06. 2019 19:32

Jde to i bez nich, ale za jakou cenu. Malé auto s tunou elektronických sraček a hybridů.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 06. 2019 20:49

to akože, čo je podľa teba väčšina konkurencie , akože Škoda Fábia, a ešte kto??, fiat prestal vyrabať punto, ford netuším, ale opel, Peugeot, citroen namá problém s naftou ani v malých autách.

Odpovědět  |   | 
Pip  |  09. 06. 2019 17:24

Přátelé, ten tablet, tak to je tedy hrůza,ne oprava, to je děs!!!!! Nebo možná ještě něco horšího, průs.....

Odpovědět  |   | 
Sondage  |  11. 06. 2019 07:35

Stačí si vzít místo devítipalce menší sedmipalcový a je to na pohodu...
Viz zde
https://www.renault.fr/cfign/fbc7e7c64dacc3f5b0b... ...
V reálu ten devítipalec působí mnohem lépe než na obrázku.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  09. 06. 2019 19:34

Clio, nemusí bojovať s najlepšími, lebo je najlepšie.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  09. 06. 2019 20:41

Audi A1, polo, fiesta. To jsou králové. Clio je též velmi dobré.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  09. 06. 2019 21:09

vyše 145 000 predanýcha renaultovv roku 2018 v europe, hovorí jasnou rečou , konkurencii sa môže len snívať. ( nemám renault, ani auto téjto tried&)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 06. 2019 23:12

Předražený nesmysl od Audi fakt není konkurence pro Clio. Polo by se dalo porovnávat, Fiesta je zcela mimo. Tak malé a stísněné auto jsem ještě nezažil.

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  10. 06. 2019 02:36

Jsou lepší auta než clio..

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2019 07:27

To nepochybně jsou. Ale taky jsou výrazně dražší. A naopak, Clio dovede porazit i výrazně dražší Audi A1, které si svou cenu prostě neumí obhájit ani náznakem.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  16. 07. 2019 13:42

akurat ze to A1 stoji 2-3x viac

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  10. 06. 2019 10:52

Doslova zrecyklovaný článek ze Světa motorů, tomu říkám novinařina..

Odpovědět  |   | 
pouch  |  10. 06. 2019 14:13

"Za složitý a nepřehledný komunikační systém R-Link se na Renault snášela často kritika."

Ano, od novinaru, kteri mu venovali asi 2 minuty zivota. R-link2 neni slozity a uz vůbec ne neprehledny.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 06. 2019 15:02

České novinářské presstitutky vůbec mají s jinak parádní ergonomií francouzských aut problém. Ať už to bylo letité nepochopení ovládání tempomatu, nebo ovládání infosystémů, světel... prostě čehokoli.
Bylo to jinak, než dělá VW, tak to bylo špatně.

Odpovědět  |   | 
Jean Valjean  |  10. 06. 2019 20:43

Na to zásadní se zapomnělo v záplavě balastu - v testech spolehlivosti je Clio skoro úplně nejhorší.

Odpovědět  |   | 
Javert  |  10. 06. 2019 22:12

Máš důkazy pro své tvrzení? Nemáš!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 06. 2019 18:49

Jako přehlédl jsem asi ceny od do-asi to bude hodně.V testu na youtube ten střed 100koni to měl Rasto Chvala a neměl prakticky výtky.

Odpovědět  |   | 
intago  |  11. 06. 2019 21:01

Jezdím už 51 let. Mám Clio III už 10 let a jsem velmi spokojen. Ale až doslouží, co dál? Clio IV udělali podle mne ve všem daleko horší a V.serie v tom vesele pokračuje. Co se mi nelíbí? Vše.
Na mých 191 cm je to malé, málo i prostoru nad hlavou a u kolen. Hlavně mi vadí daleko horší výhled vzad, hlavně šikmo. A ten motor je jistě horší než můj šestnáctiventil 1150ccm. A displeje a online elektroniku si mohou nechat, nepotřebuju to.
Co se mi na mé III nelíbí je drncání a tohle jistě nebude lepší. A cena taky hodně vyrostla a vyroste. Moje další auto Clio nebude... Ale co teda? I20? Nevim...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  16. 07. 2019 13:46

clio je proste prtave auto. par mesiacov som IV jazdil mam 185cm a pri najnizzej polohe sedack, som cez spatne zrkadlo nic nevidel, musel som sa krcit.
clio nemoze byt velke, pretoze potom by nikto nekupoval megane. a keby je megane vacsi, nikto by nekupoval talismana.
proste potrebujete aspon o kategoriu vacsie auto

Odpovědět  |   | 
host  |  23. 06. 2019 09:50

Renault Clio jsem měl možnost používat na úzkých, velmi kopcovitých silnicích. Byl téměř nový. Najezdil jsem s ním1500km. Vzpomínám, nebylo z něho vidět dozadu, byl spíše pro dva, vzadu místo tak na kabát. Pochválit mohu, že mne odvezl kam jsem potřeboval. Zážitkek z jízdy byl fakt, že když jsem jel sedmdesát, měl jsem pocit, že jedu minimálně stopadesát. Stále miliarda otáček. Je to prostě současný, moderní vůz. Často mívám dojem, že nová pěkná auta, ať levná, nebo drahá, v Evropě přestala existovat. Již od roku 2000 sleduji, že evropské legislativě se podařilo jejich výrobu postupně zcela zakázat. Je k neuvěření, že ty současné “politickými konstruktéry zmrzačené” vozy, lidé v Evropě stále nakupují. Navíc jsou ochotni zaplatit i za spoustu nešťastných “vynálezů”, které se potom, před každou jízdou, pokoušejí vypnout. Většinou jde křampy, které ruší, odvádějí pozornost, otravují a navyšují cenu. Na současná evropská auta se můžeme dívat podobně jako na plevel.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 36 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné