Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

58 komentářů

host
23. června • 9:50

Renault Clio jsem měl možnost používat na úzkých, velmi kopcovitých silnicích. Byl téměř nový. Najezdil jsem s ním1500km. Vzpomínám, nebylo z něho vidět dozadu, byl spíše pro dva, vzadu místo tak na kabát. Pochválit mohu, že mne odvezl kam jsem potřeboval. Zážitkek z jízdy byl fakt, že když jsem jel sedmdesát, měl jsem pocit, že jedu minimálně stopadesát. Stále miliarda otáček. Je to prostě současný, moderní vůz. Často mívám dojem, že nová pěkná auta, ať levná, nebo drahá, v Evropě přestala existovat. Již od roku 2000 sleduji, že evropské legislativě se podařilo jejich výrobu postupně zcela zakázat. Je k neuvěření, že ty současné “politickými konstruktéry zmrzačené” vozy, lidé v Evropě stále nakupují. Navíc jsou ochotni zaplatit i za spoustu nešťastných “vynálezů”, které se potom, před každou jízdou, pokoušejí vypnout. Většinou jde křampy, které ruší, odvádějí pozornost, otravují a navyšují cenu. Na současná evropská auta se můžeme dívat podobně jako na plevel.

intago
11. června • 21:01

Jezdím už 51 let. Mám Clio III už 10 let a jsem velmi spokojen. Ale až doslouží, co dál? Clio IV udělali podle mne ve všem daleko horší a V.serie v tom vesele pokračuje. Co se mi nelíbí? Vše.
Na mých 191 cm je to malé, málo i prostoru nad hlavou a u kolen. Hlavně mi vadí daleko horší výhled vzad, hlavně šikmo. A ten motor je jistě horší než můj šestnáctiventil 1150ccm. A displeje a online elektroniku si mohou nechat, nepotřebuju to.
Co se mi na mé III nelíbí je drncání a tohle jistě nebude lepší. A cena taky hodně vyrostla a vyroste. Moje další auto Clio nebude... :-/ Ale co teda? I20? Nevim...

dpcstb
16. července • 13:46

clio je proste prtave auto. par mesiacov som IV jazdil mam 185cm a pri najnizzej polohe sedack, som cez spatne zrkadlo nic nevidel, musel som sa krcit.
clio nemoze byt velke, pretoze potom by nikto nekupoval megane. a keby je megane vacsi, nikto by nekupoval talismana.
proste potrebujete aspon o kategoriu vacsie auto

Michal
11. června • 18:49

Jako přehlédl jsem asi ceny od do-asi to bude hodně.V testu na youtube ten střed 100koni to měl Rasto Chvala a neměl prakticky výtky.

Jean Valjean
10. června • 20:43

Na to zásadní se zapomnělo v záplavě balastu - v testech spolehlivosti je Clio skoro úplně nejhorší.

Javert
10. června • 22:12

Máš důkazy pro své tvrzení? Nemáš!

pouch
10. června • 14:13

"Za složitý a nepřehledný komunikační systém R-Link se na Renault snášela často kritika."Ano, od novinaru, kteri mu venovali asi 2 minuty zivota. R-link2 neni slozity a uz vůbec ne neprehledny.

mpolan
10. června • 15:02

České novinářské presstitutky vůbec mají s jinak parádní ergonomií francouzských aut problém. Ať už to bylo letité nepochopení ovládání tempomatu, nebo ovládání infosystémů, světel... prostě čehokoli.
Bylo to jinak, než dělá VW, tak to bylo špatně.

Switch007
10. června • 10:52

Doslova zrecyklovaný článek ze Světa motorů, tomu říkám novinařina..

pacho
9. června • 19:34

Clio, nemusí bojovať s najlepšími, lebo je najlepšie.

Revizor
9. června • 20:41

Audi A1, polo, fiesta. To jsou králové. Clio je též velmi dobré.

dpcstb
16. července • 13:42

akurat ze to A1 stoji 2-3x viac

mpolan
9. června • 23:12

Předražený nesmysl od Audi fakt není konkurence pro Clio. Polo by se dalo porovnávat, Fiesta je zcela mimo. Tak malé a stísněné auto jsem ještě nezažil.

Pepe
10. června • 2:36

Jsou lepší auta než clio..

mpolan
10. června • 7:27

To nepochybně jsou. Ale taky jsou výrazně dražší. A naopak, Clio dovede porazit i výrazně dražší Audi A1, které si svou cenu prostě neumí obhájit ani náznakem.

pacho
9. června • 21:09

vyše 145 000 predanýcha renaultovv roku 2018 v europe, hovorí jasnou rečou , konkurencii sa môže len snívať. ( nemám renault, ani auto téjto tried&)

Pip
9. června • 17:24

Přátelé, ten tablet, tak to je tedy hrůza,ne oprava, to je děs!!!!! Nebo možná ještě něco horšího, průs.....

Sondage
11. června • 7:35

Stačí si vzít místo devítipalce menší sedmipalcový a je to na pohodu...
Viz zde
https://www.renault.fr/cfign/fbc7e7c64dacc3f5b0b... ...
V reálu ten devítipalec působí mnohem lépe než na obrázku.

.
9. června • 12:39

Malé auto a pořád do něj sero.u diesel. Nechápu.

Karel
9. června • 16:31

To já ti vysvětlím velmi jednoduše. Před mnoha lety ekokomunisti v mnoha státech zavedli různé ekodaně navíc a většinou je vztáhli k výši CO2. A protože diesel má CO2 nízké, začali zákazníci kupovat diesely i u malých aut. Kvůli ekokomunistům.
A protože v mnoha zemích je ekodaň dále uplatňována na CO2, tzn. nic se nezměnilo, tak zde nepřestal důvod preference dieselů.

.
9. června • 19:07

No většina konkurence se v této třídě na diesely vybodla a jde to i bez nich, jenom Rencek si nějak bez dieselů neumí představit svět.

pacho
10. června • 20:49

to akože, čo je podľa teba väčšina konkurencie , akože Škoda Fábia, a ešte kto??, fiat prestal vyrabať punto, ford netuším, ale opel, Peugeot, citroen namá problém s naftou ani v malých autách.

Karel
9. června • 19:32

Jde to i bez nich, ale za jakou cenu. Malé auto s tunou elektronických sraček a hybridů.

TVL
9. června • 11:51

Auto se mi líbí ale nevybral bych si motorizaci, ta která mě zaujala je k dispozici výhradně s automatem. B-]

Volodja
9. června • 11:37

Mě vadí, že když chci výkonný motor, tak musím připlácet za automat a ve finále se stejně díky naladění svezu tak nějak neslanėnemastně. Na papíře mám krouťák i kW, ale jízda tomu neodpovídá 😐.

dpcstb
16. července • 13:04

podla prveho testu rasta chvala je podvozok naladeny excelentne

verny
9. června • 12:18

Vidím to stejně. Pěkné auto, útulný interiér ale jediný slušný motor jen ve spojení s automatem? Cenově je pak mimo a zábava taky. Mě teda ještě chybí verze kombi jako předchozí generace. Mě přišel ten kombík designově ještě hezčí než výchozí hatch.

pouch
10. června • 14:14

Kdyz kombik temer nikdo nekupoval, tak se nedivte, ze ho Renault zarizl.

mpolan
10. června • 15:00

Kombi kupovalo docela dost lidí, ale na tohle teď mají Captura... Což, bohužel, není náhrada za kombi.

Verny
10. června • 16:05

Přesně. Captur je ošklivější, horší jízdní vlastnosti ale díky módní vlně si ho koupí víc lidí za víc peněz. Škoda, protože ten kombík byl krásný.

Aladin
9. června • 12:27

Proč potřebuješ v TOMTO voze řadit?

kari
10. června • 7:59

Protože má obě ruce, obě nohy a všechno umí používat dohromady ku potěšení z řízení?

mpolan
10. června • 9:58

Potěšení z řízení v malém autě do městského provozu? Vždyť to není ani hothatch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kari
10. června • 10:18

To, že ty si neumíš jízdu užít a je pro tebe řízení nutnost, nebo dokonce utrpení, neznamená, že to tak mají všichni.
Za prvé se tu bavíme o motoru 1.3 se 130 koni v malém autě a za druhé, kolik potřebuješ třeba na okresce výkonu? Užít si můžeš jízdu i v podstatně slabším autě.

mpolan
10. června • 10:56

Na užívání si jízdy fakt není potřeba nezbytně manuální převodovka. Ale chápu, zpátečníci ještě neprocitli do moderní doby, tak brečí. Ale jen sami nad sebou.

kari
10. června • 11:39

Okecávat to mu můžeš jak chceš, ale to je tak jediné, co s tím zmůžeš udělat.
Je to malé, dobře ovladatelné auto s dostatečně silným motorem. Tam by sedl manuál jak hrnec na pr*del.
Pro někoho je "porno" nechat ladem levou nohu a jen čekat co si auto udělá samo, nebo to maximálně namačkat "čudlíkem/pádlem na/pod volantem a někdo si s tím chce sám pohrát a jízdu si užít.

Aladin
10. června • 14:48

mpolan má pro tentokrát pravdu. Pochopil bych u mx5, 15let starého atmo mini a jiných vozů. Ale kvrdlat přes 20 semaforů s 1x "lacině" přeplňovaným motorem v Cliu? To moc zábavné věru není. To není vůz na zábavu, ale pro co nejpohodlnější přesun v rámci cenových možností vozu. Jak můžeš vůbec o těhle motorech tvrdit, že jsou zábavné?

abc
10. června • 18:06

Tohle ale není žádné městské auto.

mpolan
11. června • 10:28

A co jiného Clio je? Terénní supersport?

kari
10. června • 15:32

Tohle pochopí jen ten, kdo to to pochopit chce. Ty do té kategorie prostě nepatříš. Pro někoho je auto zábava, relax... a je jedno v čem jede. Užil jsem si mraky srandy v žigulíku, ve stovce, sto desítce a Oplu kadett, Fiat 126 ... a ani jedno auto nebylo primárně určené na zábavu. Ale je rozdíl, jak auta vnímáš. Pro tebe nutné zlo na přiblížení. Pro jiné zábava za téměř každé situace.

Aladin
10. června • 16:14

Nepodsouvej mi tebou podstrčené výmysly. Všechna tato auta mohla být zábavná. V cliu a stejně tak u konkurence: laciné přeplňování zapřičiní tupost motoru a špatnou zpětnou odezvu. Pokuď ti při přeřazení spadnou otáčky pod 1800, nastává turbo díra a spolu s elektronickým plynem, to je fakt zábava 1.kategorie, pokuď to honíš do otáček, motor je echt tupý, žádný náznak výkonové špičky, žádná potřeba držet to v otáčkách. Žádná odezva a zpětná vazba ve volantu od laciného elektrického posilovače. To samé podvozek. Tichý motor také nic. Znova opakuji, vozy se daří ladit tak, aby se člověk v klidu a tichu za poslechu příjemné hudby posunoval v hlučném městě. Kvrdat přes 20 semaforů mezi 1200-2000 ot. není zábava. Dříve taky byly volné silnice. Dnes jedeš v proudu vozidel a všude radary.Dnešní vozy skutečně nejsou zábavné, jako před dvaceti lety. Zábavnost se posunula směrem k dražším vozům. U Clia bude na zábavnost snad R.S.

kari
10. června • 16:46

Prostě do té kategorie nepatříš... nemá cenu si to dál obhajovat.

verny
9. června • 20:48

Prostě proto že mě to baví. Auto pak dělá přesně to co chci v rámci výkonových možností pohonné jednotky. Zatím jsem nejel s automatem u kterého bych byl ochoten říct, že řadí aspoň přibližně tak, jak bych řadil já.

Jiri Vitu
9. června • 11:09

3/4 clanku o supr extra dulezitych tvarovych zmenach karoserie dale, ze bude v aute vice poruchove elektroniky. O motoru,respektive o jeho vylepsenich, snizeni spotreby oproti minulemu -nic. Aerodynamicky soucinitel- nic. Tocivy moment nic. Atd. Proste je to zase auto delane pro zensky, ktere auto nekupuji podle uzitnych parametru, ale podle toho jak jim ho prodavac navoni a zda hokupuji i vsemu rozumici kamaradky.

mpolan
9. června • 23:10

A co bys o motoru chtěl psát? Doby, kdy auto byla jen karoserie a motor, jsou naštěstí dávno pryč. Tohle je malé městské auto, takže tyhle kraviny zajímají jen honimíry, kteří si auta reálně nekupují. Dva odstavce o tom, jak se motory chovají, mi připadají dostatečné.

expat
9. června • 15:51

Dobře, že to tu konečně někdo napsal. Není to tak dávno, kdy články hned v úvodu řešily pohonný řetězec. Bohužel dnes, kdy už není (po zásahu ekoteroristů a possrraaných politiků) se čím chlubit, je tato věc ve zkrácené formě zatlačena někde na konec článku. Ach jo,...to jsme to dopracovali...:-/

Jedna Bedna
9. června • 11:33

To je v pořádku, jde o primární určení modelu Clio. Pro účely mamataxi, návštěvy kadeřnice a lidlshoppingu je motor a aerodynamika v pořadí priorit úplně na chvostu.

dpcstb
16. července • 13:03

a ake vyuzitie maju konkurencne supermini? tahas s tym vlecku s hnojom, tony uhlia, ci s nimi jazdis od rally az po f1?

Zelí
9. června • 11:35

100% souhlas.

bzzz
9. června • 8:24

manazer vyvoje konektivity ;-)

petr r. (petrumr)
9. června • 8:37

když auta jsou připojena čím více, tak asi někdo to musí připravit a nevím proč tem´n smajlík, možná nevíš co to konektivita znamená. Vždyt dálková diagnostika je u autobusů, nákladáku i vlaku běžná věc. Vždyt škodovka měla spojeno rádio-spínačka-budíky už před deseti lety.

bzzz
9. června • 9:20

Myslim, ze jako (spolu)vyvojar (aplikaci pro vsechny myslitelne platformy, vcetne vzdalene diagnostiky a rizeni zarizeni na opacnem konci planety) s 20+ praxi si ten smajlik muzu dovolit.

Mirek
9. června • 20:23

Co to je "(spolu)vývojář", to jako nosíš tomu vývojáři svačinu? To byl žert, evokovalo mi to toho manažéra konektivity. Na slovo manažér začínám být také velice háklivý, svého času jsme měli ve firmě místo uklízeček manažéry podlahových krytin. :-D Na můj vkus je troch přemanažerováno, ale čím dál méně lidí schopných něco smysluplného tvořit.
To již před čtvrt stoletím zvládli američtí manažéři řídit firmu na druhé straně planety, a jak ta firma dopadla (Tatra).
https://www.respekt.cz/tydenik/1994/38/petrolejk... ...

bzzz
9. června • 21:56

Pekna poznamka ;-)

Rokyta ex Acz
9. června • 20:56

Ono už pár let každý chce být manager a nebo naopak jen překupovat to na co ještě nemá peníze a co ještě nebylo vyrobeno. Znalosti žádné a vyjadřování podle manuálu. Nedivím Ale u Tatry nešlo o to, žeby byla řízena z druhé strany planety. Ono Adamse spíš zajímaly jiné věci a neměli moc zastiňovat Oshkosh.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. června • 21:31

Máš v tom zmatek, to nebyl ještě za Adamse, měl sis to alespoň přečíst (https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra... ), a opravdu to dělali "dálkově" a špatně a pohořeli.

Mirek
10. června • 11:17

Pokud je někdo pomalejší, tak by se neměl raději nijak k tomuto raději vyjadřovat. Jednalo se o rok 1993 a vedení společnosti bylo Gerald Greenwald, David Shelby a Jack Rutherford. To ještě nikdo nevěděl, že nějaký Adams existuje, ten přišel až s firmou Terex.

petr r. (petrumr)
9. června • 10:23

Tak beru zpět, ale mohls zabrat šponu, dvacet let je dlouhá doba.

Doporučujeme

Články odjinud