Já se zase těším na normální benzínové Mondeo , nejlépe něco kolem 2 litru v turbobenzínu a čtyřkolce. Už aby tady bylo . Současné 2,2 Tdci je sice fajn , ale je to dementní francouzský klapavý nafťák a jen předokolka. Jak přijde zima , co bych dal za připojitelnej čtyřhrab.
Strasne sa to zjaguarovalo, az je vidiet ze to je prehnane.
Chci jen to co mají běžně v USA-Ford Focus Electric cca za 700000 a slevy na elektřinu (pokud možno v Texasu zdarma). Jinak to není fér.
Zadne slevy, tak elektrina se take musi vyrobit a take se tvori emise. Takze pekne cenu jako kazdy. Nechapu ulevy pro elektromobily a hybridy, vzdyt se stejne vetsina elektriny vyrabi v uhelnych elektrarnach, jen se ta produkce znecisteni presune jinam...
A teď si představte, že by ve městech jezdily jen elektromobily... to by byl vzduch - jít podél ulice a moci dýchat.. Opravdu si myslíte, že to nemá cenu? Osobně jsem obecně proti dotacím, ale třeba 0% DPH na elektromobily a nižší sazba na hybridy by být mohla...
Asi tak, nějaký dotovaní je hloupost. Dotování nečeho aby to bylo vůbec konkurence schopné je deformace trhu, to prostě nefunguje. Navíc, s dotací, by se okolo elektromobilů a hybridů objevila podobná aura jako okolo solárních elektráren, což by jim rozhodně neprospělo. To ale neznamená, že nelze motivovat ke koupi takového vozidla. Jak píšete, třeba slevit na DPH nebo třeba možnost parkovat na modrých zónách v centru bez karty, nebo prostě cokoliv - nemusíte dávat, stačí nebrat. Určitě by se potom našlo dost lidí co by o tom začli uvažovat. Bydlím v Praze a dojíždím na druhý konec města každý den cca 50km (25 tam, 25 zpět) plus občas mám cestou nějakou zajížďku, takže za den ujedu třeba 80km nebo 100km v městském provozu. Tudíž by pro mě mohl mít elektromobil smysl.
Nevidím problém, aby byly hybridy a elektromobily dotovány např. z poplatků, které zaplatí majitelé aut, které nesplňují nové emisní limity.
Zamysli se nad slovem dotace. Obecně, proč by mělo být něco dotováno. Není k tomu žádný důvod. A u aut už vůbec ne.
Ano, pro pražáka má elektromobilita smysl. Ale proč to zavádět, do prahy to zavedl už před sto lety Křižík. Vždyť máte milí pražáci elektrické tramvale po celém městě a my vám je dotujeme každý rok asi osmi miliardama, takže už dejte pokoj vy bando tunelářů, že chcete ještě nějaké úlevy.
Doporučuji ti navštívit Prahu než začneš sypat z rukávu klišé z příručky "Jak být ignorantský vidlák". Možná budeš překvapen, ale ne všechny části Prahy vypadají jako ty na pohledu. A až pochopíš, že cesta MHD po Praze může trvat něco přes hodinu, místo dvaceti minut autem, tak si uvědomíš o čem jsem psal v příspěvku na který reaguješ.A na vnitrostátní dopravu, jak autobusovou, tak vlakovou se snad nedoplácí? Myslíš si snad že v dalších městech je to jiné? Není, je to mnohdy i horší - třeba v Olomouci je hromadná doprava něco jako skartovačka na peníze. Prosím tě, leči si svoje tramata a komplexy někde jinde.
Praha není pračka na peníze, to je černá dírá na peníze.
Zelí to napsal nevhodně, ale tu podstatu vystihnul... naco uvažovat o elektromobilu do měst, lepší je lidi nasázet do MHD. Ano, říká se, že tam jezdí socky, jj jde o to se trochu přizpůsobit, ale nakonec to smrdí nejmíň na osobu, snižuje to provoz ve městě, vyjde to levněji a občas snad i rychleji.
Nejde o to, že by MHD nemělo smysl nebo bych z nějakého důvodu měl předsudky k veřejné dopravě a proto jí ignoroval. Byly časy, a není to tak dlouho, kdy jsem se pohyboval po Praze prakticky jen MHD protože to bylo prostě nejrychlejší, nejsnadnější a také nejlevnější, jak píšete. Tehdy jsem bydlel na Vinohradech (5-10 minut od centra) a metro spolu s tramvajemi mě dostalo kamkoliv po Praze do 30-35 minut. Průměrně jsem ale cestoval tak 20 minut. Navíc cestovat z místa kde se nedá zaparkovat na další místo kde se nedá zaparkovat bylo peklo.Jenže, v tuto chvíli jsem v jiné životní situaci. Bydlím na okraji Prahy, mé pracoviště už taky není na tak frekventovaném místě a navíc už nejezdím jen s jednou taškou na notebook. A když koukám kolem sebe, tak určitě nejsem sám. A i když Praha není žádná velká metropole, tak jak jsem psal výše - bylo by to dost nekomfortní jak časově, tak fyzicky - navíc zbytečně. Ze začátku jsem jezdil na "záchytná" parkoviště P+R, nechal auto na hlídaném místě za směšných 20kč na celý den, a jel zbytek trasy metrem. Ideální. I teď když jedu nalehko to tak dělám. To mi přijde jako dobrá cesta - šetřím naftu, čas, zdraví lidí uvnitř města i svoje nervy. Tudíž když to mám nějak shrnout. Proč elektromobil místo MHD? Individuální doprava má v mnoha směrech výhody, které MHD nemůže zastoupit - absolutní dopravní dostupnost, přeprava většího množství zavazadel atd. Jako všechno je to jen o možnostech, kterým se chcete nebo musíte přizpůsobit a zjistit která možnost má pro vás větší prioritu. A v mém trochu sobeckém případě by elektromobil měl smysl, nemyslíte? A určitě tohle není jediný model lidského chování pro který by se elektromobil hodil. Omlouvám se za ten sloh, ale myslím že bylo třeba uvést kontext k mým předešlým příspěvkům, pro jejich lepší pochopení.PS: V MHD cestuje celý průřez společnosti, od smradlavých zevláků až po managery s byty a prací v centru nebo na trase MHD.
Ano, tak jest. Nicméně pražští vidláci se odhalili sami.
Je vidět, že jsi slabší duchem, opět jsi to potvrdil. Někdo Ti šlápl na kuří oko? Nebo jsi jen jeden z mnoha, postižených tou nejhorší chorobou, závistí?
Přesně. Stát jako chodec u křižovatky a čekat na zelenou... žádný smrad... a to ticho... To by byla paráda.
Ticho by nebylo, protoze elektromobily musi vydavat zvuk, napr kvuli nevidomym. A co kdyby fouklo z uhelne panve od elektrarny? Jestli chces tvrdit, ze je bude dobijet vetrnik nebo solara, tak bys daleko nedojel...
Skareda hnusna pristrojovka. Na aute je vidiet, ze je vyrabane len skrz emisie, aby automobilka neplatila take poplatky za emisie.Kopec veci nedotiahnutych az amaterskych. Kto by za to daval tie peniaze? Uspora v realnej prevadzke diskutabilna, navratnost v nedohladne.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.