Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Houmeless  |  02. 07. 2019 08:13

V případě budoucích, volantem pouze točících jelit žádná škoda. Ty stávající nemehla by to taky měla pověsit na hřebík.

Odpovědět  |   | 
pravda  |  02. 07. 2019 08:21

Pane Leibrichu, vykašlete se na to.

V roce 1991 se narodilo 129.354 dětí a v roce 2000 jen 90.910

Z toho vyplývá, že zatímco demografický pokles osmnáctiletých mezi lety 2009 a 2018 je 29.7%, zatímco pokles řidičských oprávnění je pouze 27.3%.

Ergo zájem o řidičské oprávnění stoupá, což je v přímém rozporu z vašim tvrzením.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 08:53

Niekedy mám pocit že účelom týchto článkov je vyvolať pocit že mladí nechcú šoférovať a vlastniť auto, že to nie je in a týmto smerom nasmerovať stádo, čo tam po tom že logické čísla hovoria opak. Klimatické zmeny ničia aj bohatých a treba znížiť individuálnu dopravu, samozrejme že bohatí budú aj ďaľej jazdiť na autách a plebs má chodiť hromadnou dopravou.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  02. 07. 2019 13:26

O to se už zelenorudé elity snaží dlouho - spojeno s elektrifikací aut a zákazem spalovacích motorů. Přitom je jasné, že elektřiny a vzácných kovů není dost, takže plebs nahnat do hromadné přepravy a carsharingu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 13:38

Říkám ti to často: za tvůj posraný život EU nemůže. Jen ty sám.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  02. 07. 2019 15:31

Říkám ti to často, já jsme ale proevropský. To ale automaticky neznamená, že souhlasím s každou blbostí. Svět není jen černá a bílá... tak jednoduché to fakt není.


P.S. Se svým životem jsem celkem spokojený, díky za starost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 20:50

Ty jsi proevropský stejně jako Babiš a další čeští politici. Jen dokud vám z toho něco kape a máte výhody. Jakmile byste se měli v něčem omezit, tak vřískáte jak střelené prase.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  04. 07. 2019 07:01

Proč jsi tak plný hlouposti?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 11:25

Protože se díváš do zrcadla, na sebe.

Odpovědět  |   | 
Radil  |  02. 07. 2019 10:09

Přesně tak. Až přijdou ročníky 2003-2005 tak to zase vyletí nahoru. Nehledě na to, že se dnes bez auta nedá být. Leda tak ve městech, kde vám stačí MHD, jinak jste v koncích.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 07. 2019 10:14

Musim sa redaktora zastat.

1. Clanok je poklese vydanych vodicakov.
"Zatímco v roce 2009 získalo „papíry“ k řízení osobního automobilu přes 128 tisíc šoférů, loni to bylo už jen necelých 93 tisíc. "

2. Veta o populacne slabsich rocnikoch je o dlhodobom trende, nie o porovnani nahodne vybranych dvoch konkretnych rokoch.
https://www.czso.cz/documents/10180/28532303/... ...

Odpovědět  |   | 
pravda  |  02. 07. 2019 10:30

To se ovšem zastáváte chybně.
Nadpis zní jasně: "Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit." a dokazuje to jak sám citujete na srovnání ročníků 2009 a 2018, přestože v těchto letech procentuálně zájem o řidičské oprávnění stoupá . Klesá pouze a jedině počet nových mladých řidičů v absolutních číslech, který je daný demografickým poklesem.

Žádný jiný důkaz o poklesu zájmu mladých autor nepodává, tudíž je článek jednoznačně lživý.

Odpovědět  |   | 
Yoko  |  02. 07. 2019 11:04

Dobrý stěr, tleskám. Je dobře, že někdo ověří závěry autora článku vůči reálným číslům.

Čtu tady, že podklady článku jsou od E&Y. Musím si najmout jiné auditory, protože jestli tímto způsobem počítají všechno...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  02. 07. 2019 13:24

Pěkně napsáno. Chtěl jsme to taky tak uvést. To je ta bulvarizace a honba za titulky alá Blesk.

Odpovědět  |   | 
pravda  |  02. 07. 2019 14:42

Když si uvědomíme, že na rozdíl od předchozích let bylo uděleno dokonce více oprávnění, než kolik vůbec dorostlo nových potenciálních řidičů, je otázkou, zda to ještě lze omlouvat jen bulvarizací.
Vypadá to jako strašně velká chyba z hlouposti, nebo zlý úmysl.

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  02. 07. 2019 19:02

Taky jsem si toho okamžitě všiml a hned jsem chvátal do diskuze to autorovi osvětlit. A ano už se stalo. Vidím, že kupodivu stále ještě nejsem v zemi jediný matematicky gramotný člověk...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 07. 2019 08:21

Ze nemaju vodicak na B je jedna vec. Druha vec je, ze tito ludia maju stale pristup k motorizovanym vozidlam, ktorych ovladanie si vyzaduje znalosti pravidiel premavky, co ale nie je ani kontrolovane ani vymahane.

Priklad - elektricka kolobezka.

Ta sice ma v zmluvnych podmienkach povinnost mat vodicak a na hlave prilbu, ale hipster je predsa nesmrtelny.

Ze tito piloti nemaju vacsinou ani paru o nejakych pravidlach cestnej, sa presviedcam kazdy den. Jazda po 4-prudovke (Rohanske nabrezi) - aj po zotmeni, po chodniku, v protismere v jednosmerkach, obcas v hufe 3-4 kolobezky...

Cyklisti su v tomto smere jednoznacne vychovanejsi a zodpovednejsi.

Odpovědět  |   | 
Mat  |  02. 07. 2019 20:43

Nevím jak v SR ale v ČR žádná smluvní podmínka neurčuje že na elektrokoloběžku musí mít nekdo helmu a už vůbec ne řidičák. Už jen proto ze smluvní podminky nejsou nad zákonem, ba co naplat nejsou ani zakonem! V ČR jsou Do výkonu motoru 1000W a rychlosti 25km/h brány jako jízdní kolo takže jakákoli povinnost vlastnit ŘP je nesmysl a opravdu netuším kde jste tenhle blaf našel můj zdroj je vyhláška MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12, a diskuze s několika policisty (s těmi kteří umí psát, číst, telefonovat a i s internetem) . Toliko vám píšu jako majitel "špinavého" vozu vraždícího delfiny i "zelené" ekologicky "čisté" elektrokoloběžky! (Btw. elektrokoloběžky, jsou na rozdíl od kol v 90% vybaveny i blinkry, brzdovým světlem atd. takže jízda po zotmění nou problem)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 07. 2019 12:15

1. Odporucam si zmluvne podmienky precitat - nie su nad zakonom, ale maju dalekosiahle pravne nasledky.

2. Legislativa je v otazke vykonu a sposobu pohonu daleko komplexnejsia.

3. "Btw. elektrokoloběžky, jsou na rozdíl od kol v 90% vybaveny i blinkry, brzdovým světlem atd. takže jízda po zotmění nou problem". 90% - smerovky a brzdove svetla? Ak je elektrokolobezka podla tvojho vykladu zakona 'jizdni kolo', tak nic z toho mat nemusi. Ak ich mat musi, nie je to bicykel. Vravel som ti, ze legislativa je komplexnejsia. A jej vyklad o to viac.

4. Pokojne sa s tym svojim spinavym autom zavri v garazi, nastartuj a urob si pohodlie. Zachranis 2-3 delfinov.

Odpovědět  |   | 
Čumil  |  02. 07. 2019 08:48

jen taková poznámka, takovejch let a kvalita autoškol je furt stejně mizerná, hlavně, že je stále dražší. porovnávám s německou přípravou budoucích řidičů. stále se bazíruje na přesných právních obratech, ale schopnost ovládat vozidla v provozu je mizerná.

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  02. 07. 2019 12:35

To máte těžký. Je dán počet hodin a když si je klient odjezdí,tak má právo jít ke zkouškám. dnešní mladí si nepřiznají ,že na to nemají ,nebo že by potřebovali ještě trošku jezdit,takže připlatit za hodiny. %Spatnou známku jim nesmíte dát,protože si je pak všichni žadatelé porovnávají a pak jsou jen nasupený,jak to že mají špatnou známku atd... Dneska nesmíte ani zvednout hlas a ani fyzický kontakt s klientem. Přitom párkrát přes prsty by je naučilo velmi dobře. Detailů je mnohem více a když se to sečte,vyjde z toho špatný řidič. Nejhorší jsou mladí kluci. Ti snědli moudrost vesmíru a s tím pak přistupují i v reálném provoze. Na tohle jsou dívky,holky,ženy lepší,protože si umí připustit ,že jsou kopyta ale docela se tomu přizpůsobí. Že se pak bojí v reálném provoze je úplně normální,když párkrát potkají namachrovaný kluky ve VW nebo škodovce kteří si myslí,že i z vedlejší mají přednost protože mají VW či škodu. Kdo by se v provoze nebál.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  02. 07. 2019 08:59

No protoze je vic podmetu. Drive mohli jen pracovat na poli, soulozit nebo jit do valky. Pak pribylo auto, tak hura do aut. Dneska? Muzete cestovat za levno, vetsina veci se odehrava na internetu. Od televize, zabavy, seznamovani, erotiky, vzdelavani, administrativy, prace, vydelavani penez az treba po recepty. Navic cesty jsou precpane, neni kde parkovat. Vsude skodolibe nadelane same male kruhace a miniaturni parkovaci boxy. Mnozstvi zcela zbytecnych dopravnich znacek. Vsude same zakazy, restrikce, sankce zdaneni. Moderni auta dneska vubec neperuji (ano jsou zase stabilnejsi proti smyku), vnitrky plastove, chromy plastove, vsude to jen sviti modrym, akorat ze tablet je tam z preminule generace tak co s tim? Navic z mladych si pomalu neumi nikdo ani vymenit kolo (vzhledem k TPMS ventilkum se nedivim), zarovku si v modernich autech netroufam vymenit pomalu ani ja tak co chcete? Porad dalsi a dalsi auta? Medene hmozdire a nebo zavarovaci sklenice uz dnes take netahnou. Doba se meni tak se s tim smirte. Auto jako dopravni prostredek ztraci svoji funkci. A par nadsencu s youngtimerem, sportakem nebo offikem (mimojine ja) ty pocty samozrejme nenahradi. Nebo nekdo se pozastavuje nad tim ze dnesni deti nesbiraji cecka?

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  02. 07. 2019 12:44

Jsem rád, že jste naší Thalii nazval moderním vozem. Pravá parkovačka už nesvítí rok, protože se k ní bez rozebrání hadic ke klimě nedá dostat. 😉

Odpovědět  |   | 
k22  |  02. 07. 2019 14:35

Dnes mohou hákovat na lince, souložit nebo si hrát s mobilem. Důležité je, že stale mohou ještě souložit......

Odpovědět  |   | 
rider  |  02. 07. 2019 16:33

jaká je prosím vazba ventilku TMPS na výměnu kola? dát auto na hever a povolit čtyři a více šroubů/matic by měl umět každý kdo vleze do auta....a TMPS není li dohráno provozu nebrání....a že mladí jsou lemry co si neumí ani zatlouct hřebík je vina rodičů a dědečků až na vyjímky co jsou prostě leváci od přírody...kolo si umí vyměnit i moje dcera a bohužel ten její jouda tak leda podává věci...

Odpovědět  |   | 
Mat  |  02. 07. 2019 20:47

v jiných státech kromě ČR ovšem za svítící kontrolku TPMS hrozí pokuta ..... To by češi nepřežili kdyby schytávali pokuty za veci za které se dostávají například v Británii, Německu, nebo nedejbože Rakousku. :D jinak pán měl asi na mysli souvislost s tím že sundáte kolo s TPMS a rozsvítí se kontrolka..... trochu blbej příklad, už jen v jednom - zapomíná že pomerne velká část trhu je pokryta vozidly které snímače TPMS nemají a řídí se obvodem kola načteným přes ABS. ZAs tolik těch čidel na silnici nejezdí.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  02. 07. 2019 23:49

Nevím, jsem člověk co si mění sám motorový, automatový, v diferáku, brzdovku, chladící, vzduchový a benzínový filtr a destičky, gumu ve stěrači, auto každé druhé léto ze spoda dělám odrezovačem a dinitrolem. Tak myslím, že něco málo umím. .... TMPS nemám ale bojím se toho. Co když si potřebuješ vyměnit za rezervu? Nebo mám celou sadu obutých kol, tak je přendat? Jak se to spáruje s tím autem? Co když to tam hlásí nějaké nesmysly? Nebo jeden senzor nehlásí nic, nebo jak se obnovuje ten senzor? Je v něm baterka jak v hodinkách? Jak auto pozná která guma je na něm, a které vezu v kufru? Nevím osobně jsem to absolutně nepochopil, jak jsem si jednou přebíral služebák a to svítilo tak jsem ho raději vrátil a vzal jiný nižší kategorie, protože tomu to nesvítilo. Mám z toho strach že to bude dělat neplechu. Stejně jako stop-start. Obojí jsou věci které mi tak vadí, že kvůli nim raději odmítnu celé fungl nové auto. Jestli chceš tak se mi směj, co už no.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  02. 07. 2019 09:10

Zaujimava statistika, ale nemoze to byt dane aj tym ze vela ich neprejde cez skusky? Za dalsie tito mladasi az si zalozia rodiny pochopia... ze iba na instagrame a v šaline na kralovom poli sa zit neda

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 07. 2019 09:14

přečtěte si příspěvek nahoře.
článek je pitomost, měl by být stažen.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 10:41

Nadpis je klamstvo, rovnaké percento z populačného ročníka dostalo vodičák, takže aj ostatné úvahy z toho odvodené že mladí nemajú záujem sú hlúpe úvahy ktoré sa nachádzajú len v autorovej hlave.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  02. 07. 2019 09:11

Jak asi vychází statistiky v poměru počet řidičů a řidiček? Při počítání, kolik aut řídí muž a kolik žena, se často jeví, že řidiček je ve městě možná i víc, než řidičů, snad už i v autobusech. Platí v autobuse upozornění "Nemluvte za jízdy s řidičem", pokud autobus neřídí řidič, ale řidička? Může se tedy s řidičkou za jízdy hovořit, když ženy obvykle zvládají lépe více činností současně?

Odpovědět  |   | 
Mat  |  02. 07. 2019 20:49

ženský "mlutitasking" je mýtus a to neuvěřitelně velký mýtus..... samozřejmě šířený ženami :D

Odpovědět  |   | 
Zezima  |  02. 07. 2019 10:59

Důvod je jednoduchý: cena. Po dosazění 18 jsem o papírech ani neuvažoval, protože všechny moje ušetřené peníze připadli na to, abych mohl studovat. I kdybych si mohl zaplatit za kurz, tak bych neměl na auto ani na benzín. Tak proč se snažit o řidičák? Doprava vlakem se studentskou slevou + na kole pro mne byla jediná dostupná alternativa.
Teprve až když jsem nastoupil ve 24 do zaměstnání, tak jsem si z první výplaty pošetřil na papíry a dalších asi půl roky jsem si střádal na nákup ojeté fábie a mohl jsem začít pohodlně dojíždět a ušetřit tak cca hodinu denně cestování pomocí vlaku a pěší chůze.

Pokud má někdo v 18 papíry a auto tak jen proto, že se rodiče práskli přez kapsu a dali mu na to finanční prostředky, nebo šel po skončení základky v 15ti makat a do 18 si našetřil.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 11:13

V 18-tich to platia najmä rodičia

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 11:19

To nevím v kterém vesmíru. Možná na Slovensku žijete ještě jinak, ale u nás si takovéhle "rozmary" musí mladí zaplatit sami. Aspoň u většinové společnosti, pomíjím zbohatlické vrstvy.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 07. 2019 12:04

Myslím,že v jiném vesmíru žijete spíše vy.
Jestli-že si pořídíte dítě,měl by jste mu být schopen zajistit základní potřeby,jako je třeba například koloběžka,potom kolo,potom velké kolo,naučit ho lyžovat a koupit mu i lyže.No a řidičák je jenom další z mnoha věcí,které patří k běžnému životu v tomto století.Jestli-že jde dítě v 6 letech do školy,a v 15 letech na 4 roky na střední,tak jestli dobře počítám,měl by být řidičák na rodičích.Bohužel spousta lidí má představy jako vy a děti potom neumějí v 15 letech skoro ani na kole.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 07. 2019 13:29

Lyže jako základní potřeba? A koupíš jim někdy třeba knihu? Jazykový kurz? Každý smýšlí jinak. A brigád je dneska přetlak, takže to že chodí na střední neznamená, že si nemůže vydělat pěkné peníze.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 13:42

Základní potřeby jsou něco jiného, než co tu popisuješ ze své rozmazlenosti.
Už za mého mládí bylo celkem běžné, že jsme si na řidičáky vydělávali na brigádách. Ne, že by na to rodiče neměli, ale nebyla to nutnost, takže jsme si je museli zaplatit sami. A dnes platí totéž. Řidičák není životní nutnost a potřeba, zejména ne u osmnáctiletého. Když mi bylo patnáct, i to kolo jsem si musel zaplatit sám.
Jinak samozřejmě děkuji za náhled do tvého života, ale prosím, nepromítej ho do mé osoby. Není to slušné. Mimochodem, hezky jsi nám tu popsal rodiče-otroka. Děťátku první, poslední, ale bez užitku. Neděkuji, neprosím.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 07. 2019 15:21

haha, já mám řidičák od 14 a řidičák byl nutnost. A děcku koupím vše aji kdybych týden nežral. Ale je samozřejmostí, že na auta to platil podnik, E armáda, mně jenom rodiče na motorku. Rodiče jsou rádi, že stát jim dal nějaký slevy pro děcka a tak když ušetří, tak zase to nacpou děckám.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 07. 2019 17:00

Vážený pane,dovolte mi,abych vám mohl stále vykat,i když vy nemáte ani základní vychování v běžné komunikaci a s vykáním si neděláte starosti.
Základní potřeby jsem psal jen formálně,tzn.aby každý pochopil že řidičák je v dnešní době nutnost.Samozřejmě ten kdo ho nechce,ať si ho nedělá.
Někdo moc chytrej se ptal,jestli dítěti koupím knihu,nebo jazykový kurz.Na to snad nemá cenu odpovídat.
To že jste si musel v patnácti vydělat na kolo je chválihodné a v osmnácti na řidičák také,ale doba se změnila a MHD nejezdí tak jako za socialismu.Už od 15 let si jezdi na kroužky a podobné atrakce sami a mi je nemusíme stále odvážet a přivážet.Blbý to bylo v zimě,motorka nic moc.Ale už má alespoň syn auto a mi právě ti otroci už tolik nejsme.
Naše děti chodí na brigády o prázdninách,ale né proto,aby si koupili kolo nebo řidičák,ale proto,aby v druhé půlce prázdnin mohli vyrazit do světa,něco poznali a něco si také užili.A to jim musíme ještě část přispět.
Mohli jsme je nechat vydělávat o prázdninách na kolo,nebo na řidičák...................,ale to vy stejně pravděpodobně nepochopíte.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 20:53

a) Vykám lidem, kteří si to zaslouží. Jinak se držím pravidel internetu, starších nejspíš než ty sám, kdy se zkrátka ve veřejných diskusích tyká. A tečka.
b) Nutnost je jídlo, pití, oblečení, bydlení. Nic více. Vše ostatní jsou rozmary a záliby. Tečka.
c) Ano, přesně o tom je to otroctví. Děkuji za potvrzení, více nepotřebuji.

Odpovědět  |   | 
X  |  03. 07. 2019 12:01

ty jsy fakt vůl....

Odpovědět  |   | 
Mat  |  02. 07. 2019 20:52

Řidičák je nutnost už docela pěknou řádku let. Stačí nahlédnout do inzerátů na pracovním trhu .... najděte mi nejaký (na rozumnou práci, ne na uklizečku WC) kde není napsáno v požadavcích řidičské oprávnění.... to plno blbečkům nedochází a pak se diví že ač s dokončenou škoulou tak smrdí na pracáku.... světe div se když nemají část ZÁKLADNÍHO vzdělání což prostě řízení je, hodně dlouho už bylo, a pořád BUDE

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 21:00

Nesmíš koukat na obchodní zástupce. Ti se bez auta samozřejmě neobejdou.
Finanční sektor, většina státní správy, kancelářské práce... tam opravdu auto a řidičák NENÍ nutnost. Možná je výhodou, ale ne nutností.
Myslíš, že lidi jsou na pracáku kvůli řidičáku? Tak to jsi hodně, hodně hloupý tvor.

Odpovědět  |   | 
Anna  |  04. 07. 2019 14:55

Hanba by mě fackovala, chtít tohle všechno po rodičích...

Odpovědět  |   | 
Lida  |  02. 07. 2019 11:36

Mi synove, oba, si delali ridicak ve tretaku, tedy v 18 letech. Oba si na nej vydelali na brigadach, studentum ho autoskola nabidla na tri splatky. Starsi diky ridicaku ve ctvrtaku brigadne rozvazel pizzu. Take si diky ridicaku rychleji nasel praci. Jako elektrotechnik potreboval jezdit po stavbach se servisnim autem. Mladsi studuje vysokou, ale I jemu ziskani brigad usnadni ridicak. Takze, za mne urcite je to zakladni vzdelani dulezite pro profesni uplatneni. Pro svobodnejsi volbu zamestnani. Stejne, jako jazykova vybavenost.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 12:15

Česť keď si niekto zarobil sám. Ale rodičia sú ochotní zaplatiť ako za vzdelanie tak aj za vodičák, pomôže to v uplatnení v ďaľšom živote.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  03. 07. 2019 00:00

Já si jako dítě šetřil. Tu padesátka od babičky k Vánocům, to to a ono. Na řidičák jsem měl ušetřeno a toužebně jsem čekal až se budou blížit 18 tiny a já budu moci jít do autoškoly. A to nejsem z bohaté rodiny, naopak. Auto jsem si v 18 půjčoval od rodičů. Samozřejmě že první jízdy museli být přítomni. Pak už se stačilo jen se dovolit. A časem už ani to ne. Je to o prioritách. Jaká byla Vaše situace nevím, ale myslím si, že nejvíc brečí že nemají na řidičák ti, co musí mít co půl roku nový mobil, každý pátek 5 piv, našlapaný noťas a milion dalších "nezbytných" věcí. ...Koupě a následný provoz auta, včetně paštik už je samožřejmě věc druhá. Ale mít papíry a když jedou rodiče do supermarketu nebo za babičkou, tak řídit není podlě mě takový problém. Jenže ono se zatajeným dechem vést rodinnou oktávku s fotrem vedle se asi každému nelíbí. Ono velcí machři co poučují i policajty, že přece mají řidičák tak světě skákej jak pískáme. Ale pravdu máte v tom, že pokud to berete z racionálního dopravního hlediska pro jednu osobu tak MHD v součtu vyjde skoro vždycky lépe. Auto je spíš o pocitech z řízení nebo pohodlí a flexibilitě.

Odpovědět  |   | 
rekin  |  02. 07. 2019 11:34

ten článek nekecá....zájem opadá....a potom nutnost se učit a přijmout jakousi zodpovědnost....dnes se stav řidičů hází na autoškoly,ale docházejí v 18 lidé,kteří by správně neměli jezdit ani na kole.....technická zdatnost se rovná regulérní nule....a potom,fotr mně odveze..tož tak

Odpovědět  |   | 
sddsfewr  |  02. 07. 2019 11:51

kazdy se nerodi jako automechanik, muj tata mi vypravel, ze kdyz delal autoskolu on, meli ve tride model motoru, na kterem jim instruktor vysvetloval princip fungovani, muj instruktor mi ani nezvednul kapotu abych se podival co je vevnitr, akorat rychle odjezdit jizdy, vzit si penize a sup dalsi student, toz asi tak k fungovani nasich autoskol

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 07. 2019 12:06

A k čemu je vám v dnešní době dobré vědět co je pod kapotou.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 12:13

To bol asi vtip, že ? Napríklad na to aby som vedel či tam mám dať benzín alebo naftu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 07. 2019 12:53

Je to napsaný na víčku nádrže

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  02. 07. 2019 13:10

Takže keď dostaneš auto so strhnutým nápisom na viečku si v riti.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 07. 2019 15:24

nejsi, benzín natankuješ i do dieslu, naopak ne.

Odpovědět  |   | 
.  |  02. 07. 2019 20:26

U nových aut ne.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 07. 2019 15:49

V riti jseš když jsi kokot a nezeptáš se na co to jezdí.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  02. 07. 2019 21:11

Keď ti niekto povie že tam ide diesel a pritom je to benzín tak ty to tam natankuješ. Typické stádo ktoré nemá vlastný rozum, neoveruje si nič, ľahko manipulovateľné.

Odpovědět  |   | 
ufo  |  02. 07. 2019 13:21

Když zadres nebo uvaris motor pro nedostatek oleje nebo fridexu tak uvidíš k cemu je to dobře.,

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 13:44

Zejména dnes, kdy polovina nových aut nemá ani teploměr, některá už dokonce ani kontrolku studeného motoru.

Odpovědět  |   | 
čert  |  02. 07. 2019 14:20

Tak mně byl elektronický teploměr stejně na prd. V případě, že jde o náhlý únik únavovým lomem odlomeným plastovým nátrubkem chladiče pro spojovací hadici s motorem, je jeho reakce zoufale pozdě. To jsem dřív zaznamenal smrad chladicí kapaliny unikající na teplý motor, než se pohla rafička teploměru. Osobní zkušenost na Impreze z roku 2006. Tím se nezastávám výrobcem ,,vykuchaných" přístrojových sdělovačů. Jen smutně konstatuji, že to, čím to je osazeno, má k dokonalosti hodně daleko.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 14:52

Jenže stejný problém je s kontrolkou teploty motoru. A dnes, když ti výrobce už nedá ani kontrolku studeného motoru, protože to je jedna modrá diodka navíc, je to o to horší, tomu zničení motoru se jde o to rychleji naproti.
Jen se obávám, že v tvém případě by každý teploměr byl příliš pomalý. Ani "mechanický" teploměr na Chrysleru nebyl dost rychlý, aby stihl reagovat na přehřátý motor.

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  02. 07. 2019 16:29

Cha cha, který křáp nemá kontrolku? Škodovky mají teploměr na chladicí kapalinu i olej v motoru. Podle teploty oleje poznám, kdy mohu začít šlapat na plyn
Dobrá věc.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  04. 07. 2019 07:28

Si to nekdy napichbete na dignostiku a sledujte, jak se lisi to, co vam posle do aplikace a to, co uvidite na budiku

Odpovědět  |   | 
rider  |  02. 07. 2019 16:37

teplotu a následné omezení výkonz si řídí řj motoru a info jde po síti do přístrojů....teda ne ve Favoritu

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 20:48

Leda pohádky pro děti.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 07. 2019 15:27

já třeba mám auto a nemám tam měrku oleje.

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  02. 07. 2019 18:59

Takže si ho nemůžeš dolít a musíš volat asistenční službu, kdyby něco? Co to je za vůz?

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  03. 07. 2019 08:42

Elektrický...

Odpovědět  |   | 
alternativa  |  05. 07. 2019 22:06

.... nebo snad šlapací?

Odpovědět  |   | 
Mat  |  02. 07. 2019 20:55

Prosím? JAko vážně ? Tohle myslíte vážně ? Princip fungování spalovacího motoru je učivo fyziky ze ZŠ a nemyslím si že třeba v roce 85 to bylo jiné ..... zbytek ano nase autoskoly nejsou školy ale jen byznys. Stejne jako cokoli tady v ČR, profesní čest itruktoři postrádají, ale to je ve spoustě jiných oborů. Bude trvat tasi hodně dlouho než tu brchnost pochopí že v ČR jsou obory které nemůžou být v soukromé sféře ale bud je muset spolknout stát, protože češi na to nejsou dospělí

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  02. 07. 2019 19:48

Článek samozřejmě kecá. Podíl řidičských oprávnění v ročnících narození naopak lehce stoupnul. Pokles absolutního čísla je kompletně způsobený demografií.

Odpovědět  |   | 
Lebeda  |  02. 07. 2019 12:12

Pan učitel žije na jiné planetě, v posledních několika letech každým rokem stoupá počet žadatelů předvedených ke zkouškám. Otázkou je proč v dané autoškole došlo k poklesu žáků?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 07. 2019 17:02

protože je konkurence.

Odpovědět  |   | 
Eva  |  02. 07. 2019 12:36

Na vesnici si bez řidičáku neumím život představit. V podstatě co dospělý člen domácnosti, to auto - jinak to ani nejde - pracovní doba různá, proto nelze ani jezdit společně. A že by někdo z vesnice neměl řidičák? Jedině snad vyložené nemehlo nebo věčný ožrala. Autobus když už nějaký jezdí, tak v době, která absolutně nevyhovuje, a pokud už nějaký jede, tak se stejně musí 2 km do sousední vesnice. Takže mladý na vesnici si řidičáky dělají stále, kluci začínají na malé motorce, a holky když se nebojí, tak taky.

Odpovědět  |   | 
k22  |  02. 07. 2019 14:38

Ale jo, řidičám mají na vesnici všici, ale nevypadá to tak...

Odpovědět  |   | 
Veka  |  02. 07. 2019 12:44

A jako titulni foto byla vybrána znacka...nee!To neni možné,taková náhoda!

Odpovědět  |   | 
Pavel T.  |  02. 07. 2019 13:52

Vůbec se nedivím, že mladí nemají o řízení auta velký zájem. Oproti USA, kde mám příbuzné a přátele, tu celkem funguje hromadná doprava. Navíc naše silnice jsou úzké a věčně zacpané, a vůbec nejhorší je to s parkováním.
Osobně jsem si dělal řidičák hned v osmnácti, ale tehdy to bylo jiné, u našeho paneláku se dalo s klidem zaparkovat a autem jsem městem projel do 15 minut. Dnes, byť se počet parkovacích míst zvětšil, volné místo nenajdete a projetí městem - taky díky desítce uzavírek - trvá klidně hodinu. A zhoršuje se to i v městečku, kam jsem se před pár lety přestěhoval. S jízdou nebývá problém, ale s parkováním ano. Mám štěstí, že vlastním garáž, jinak bych se asi musel prát se sousedy nebo parkovat půl kilometru daleko.
Navíc, pro ty, kdo furt čumí do mobilu není řízení auta ideální, lepší je nechat se vozit. Mladým tak neunikne žádná hloupost z netu a mohou být trvale ve spojení přes sociální sítě ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 14:54

No jo, zato řidiči za volanty do mobilů vůbec nečumí, že? Máš snad pocit, že mobil je překážkou pro řízení? A zejména dnes, kdy mobil umí přečíst cokoli, co ti přijde, umí přepsat nadiktovanou odpověď...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  02. 07. 2019 17:57

lebo za cenu vodicaku mas teplosske tetovanie. a to sa oplati

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 20:46

To jsem netušil, že ve světové populaci je tolik teploušů...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 07. 2019 19:37

Při stavu našich silnic a dálnic už u nás za chvíli nebude chtít jezdit nikdo. A ceny za řidičáky jistě také nenadchnou. Dálnice kterou postavili ještě komanči kapacitně nestačí a dnešní kapitalisti ji nestihnou ani opravovat natož tak rozšířit ale budou se 30 let po revoluci stéle na ně vymlouvat. V Japonsku (i jinde) ráno cestu vybagrují a odpoledne už se po ní jezdí u nás tak výluka na dva roky a ještě z asfaltu čouhaj pneumatiky a zvlní se jak horská dráha. Tady je něco špatně.....

Odpovědět  |   | 
Tulák Tom  |  02. 07. 2019 19:51

Mírně naopak přibývá každoročně vydaných řidičáků skupiny D na autobusy. V roce 2009 jich úřady vydaly 1797, loni 2176........jenže v roce 2009 byl řidičák D podmíněn řidičským oprávněním sk. C a dvouletou praxi. Nebylo řidičů, tak získání Déčka zjednodušili, byť za cenu ohrožení života a zdraví cestujících.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 07. 2019 20:47

No jo, byznys je byznys, kdepak nějaká bezpečnost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 07. 2019 20:21

Za prvé jsi myslím, že méně řidičáků znamená jednoduše stále méně dětí. Jedinacci nebo max 2 děti nenaplni autoškoly tak jako já se trema brachama, a to máme noty na motorky, traktory a jeden jezdí kamionem. Za druhé, o úrovni autoškol bych malinko polemizoval, 19leta dcera mne vzala na první vyjížďku do města po vyzvednutí řidičáku, na semaforu nám při odbocovani doleva skočila zelená a jaksi jsme málem zapomněli dát přednost protijedoucim...

Odpovědět  |   | 
Zuzana  |  02. 07. 2019 20:54

To je ale manipulující článek. V roce 1989 se narodilo 128 tis. dětí. Ty si dělaly řidičák v roce 2009. V roce 1998 se narodilo 90 tis. dětí. Ty si dělaly řidičák loni. Je to způsobeno pouze poklesem lidí, kte

Odpovědět  |   | 
Net  |  02. 07. 2019 20:55

A kdo by chtěl řídit v dnešním světě, kde je permanentně sledován kamerami a radary na každém rohu, nemá kde zaparkovat a pokud nevlastní elektromobil za milion, tak jdou všechny zákony proti němu. A pokud elektromobil má, tak mu tam výrobce v ceně dá tolik asistentů, že to řídí za něj a požitek z jízdy žádný není.

Odpovědět  |   | 
Zuzana  |  02. 07. 2019 20:59

To je ale manipulující článek. V roce 1989 se narodilo 128 tis. dětí. Ty si dělaly řidičák v roce 2009. V roce 1998 se narodilo 90 tis. dětí. Ty si dělaly řidičák loni. Tzn. zájem o řidičák spíše roste. Pokles je způsoben pouze poklesem porodnosti po roce 1990. Jak takový nesmyslný článek můžete vůbec napsat?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 07. 2019 21:12

Ne ne! Mladí by řídit chtěli, ale zásadně se nechtějí nic učit, to je pod jejich úroveň. Přece všechno znají! Z Internetu....

Odpovědět  |   | 
Pavel Studník  |  03. 07. 2019 00:21

To je úplně jednou, stejně budou časem autonomní auta. Zadáte a kam chcete a ono vás to tam hodí samo. Řídit po staru manuálně bude něco jako dneska převodovka bez synchornizace. Jen pro zábavu na vyzkoušení nebo hodně starý chlapy.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  03. 07. 2019 09:46

Vývoj autonómnych áut je dosť problémový, oproti tomu je vývoj elektromobilov omnoho daľej. Autonómne autá nikdy úplne nenahradia vodiča. Len na dobrých dobre označených cestách, ktoré nie sú všade, a aj tak je to stroj ktorý nenahraní človeka v krízových situáciách.

Odpovědět  |   | 
Arne  |  03. 07. 2019 10:05

Klesá?Řekl bych spíše,..strmý pád.Sleduju to často.Jsem také řidič,ale jezdím jen na delší cesty a dovolenou,kterou z šetření časem,musím absolvovat po dálnici.Mnohdy se ptám mužů,zda mají řidičák.Obvykle odpoví,že mají.Ale to je" konec pohádky".Myslím se zhoršujícími pravidly,bodovým systémem,vyššími pokutami,se strach o peníze,kvůli neúmyslnému přestupku,jako zvýšení rychlosti,..se řidiči obávají.Těžko v této době posoudit,zda je to lepší začátek,nebo tragický konec řidičů.Lidé začínají jezdit více na kolech,ale provoz je stále velký.Nedokážu posoudit,zda je to záměr vlády,snížit provoz,nebo poprava autoprůmyslu Škoda.V každém připadě,by neměla vláda ani ceknout,jestli se jim nelíbí,že chybí pracovní síla v dopravě.

Odpovědět  |   | 
hm  |  03. 07. 2019 15:02

A není to také proto, že by se konečně začalo dohlížet nad psychopaty a nedovolit jim udělat řidičák, nebo lidmi, kteří pomalu nevěděli, kde jsou pedály a dostali řidičák jen aby se neřeklo? Asi ne:))

Odpovědět  |   | 
Filda  |  04. 07. 2019 08:38

sorry ale to jsou kecy v kleci, dneska jsi bez řidičského oprávnění ani neprdnete, buď bude bydlet v městě, kde je celkem solidní infrastruktura ale na mhd se ani nepodívat jelikož ho považujete za dehonestující, a nebo bydlíte někde na vesnici a pak řidičák prostě potřebujete protože vašeho zaměstnavatele prostě nebude zajímat že vám jede autobus v osm a v devět třicet když máte být v devět v práci !

Odpovědět  |   | 
MILAN KOCHANÍK  |  05. 07. 2019 12:46

Tak autor článu zřejmě poněkud nerozumí porovnávání statistických jevů. Nejprve by měl totiž umět definovat, co to je ZÁJEM O ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ. Takže zřejmě asi nejpřesněji by to mohl představovat poměr mezi počtem lidí z dané kategorie věku, kteří si ten řidičský průkz udělají a mezi plným počtem disponibilních potenciálích lidí, co si řidičský průkaz mohou udělat . Takže ZÁJEM o řidičský průkaz = počet lidí, co absolvují autoškolu v 18 letech věku/ počet lidí všech, kterým je 18 let. V ideálním případě je poměr 1, čili takový, co zřejmě nenastane. Takže jinými slovy, když se poměr (výše uvedený) blíží k JEDNÉ , je zájem maximální a roste. Pokud se v poměr vzdaluje JEDNÉ směrem k nule, zájem tedy klesá. A vůbec to nemá co do činění s počtem disponibilních lidí s hlediska demografie.
Příklad v jedno roce N k jistému smluvnímu datu bude 100 000 lidí, kteří dovrší 18 let a z tohoto počtu bude vlastnit řidičský průkaz 80 000 lidí. zájem o získání řidičskéhio průkazu tedy byl 0.8 čili 80 procent.
jiný příklad.
V jednom roceN+1 k jistému datu bude 90 000 lidí, co dovrší 18 let a z toho 75 000 lidí bude vlastnit řidičský průkaz..Zájem o získání řidičského průkazu tedy byl 75/90 = 0.833, čili asi 83 procent.
Takže závěr je, že ačkoliv lidí, kteří si pořídili řidičský průkaz klesl, tak přesto jejich zájem o jeho získání byl větší, jelikož 0.833 je větší, než 0.8 .
Takže doporučuji více vyšší matematiky a méně pseudoškol humanitního typu.

Odpovědět  |   | 
jenicek 54  |  05. 07. 2019 16:26

jsem pro zvýšení tonáže jako v USA. jediné co si vzali z USA je řidičák na automat, nebo manuál

Odpovědět  |   | 
jenicek 54  |  05. 07. 2019 16:27

jsem pro zvýšení tonáže jako v USA. jediné co si vzali z USA je řidičák na automat, nebo manuál

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A