Autoart 993R, jak vůz Paul Stephens nazývá, stojí na základu verze Carrera 2. Paul Stephens

Autoart 993R, jak vůz Paul Stephens nazývá, stojí na základu verze Carrera 2. | Paul Stephens

Po razantní redukci váhy se vůz dostal ze 1370 na 1220 kg. Paul Stephens

Po razantní redukci váhy se vůz dostal ze 1370 na 1220 kg. | Paul Stephens

Plochý šestiválec má zvětšený objem ze 3.6 na 3.8 litru s vložkami a písty z verze 993 RSR. Paul Stephens

Plochý šestiválec má zvětšený objem ze 3.6 na 3.8 litru s vložkami a písty z verze 993 RSR. | Paul Stephens

Výsledný poměr výkonu a hmotnosti odpovídá moderní ostré verzi 997 GT3. Paul Stephens

Výsledný poměr výkonu a hmotnosti odpovídá moderní ostré verzi 997 GT3. | Paul Stephens

Ten daroval olejové čerpadlo i klikovou hřídel s ložisky a seznam zakončují odlehčené ojnice Pauter. Paul Stephens

Ten daroval olejové čerpadlo i klikovou hřídel s ložisky a seznam zakončují odlehčené ojnice Pauter. | Paul Stephens

Výfukový systém dodal Cargraphic performance. Paul Stephens

Výfukový systém dodal Cargraphic performance. | Paul Stephens

Po vyladění produkuje motor výkon 330 koní, ale je zde potenciál dosáhnout až na 360 koní. Paul Stephens

Po vyladění produkuje motor výkon 330 koní, ale je zde potenciál dosáhnout až na 360 koní. | Paul Stephens

Vzhledem k využívání na běžných silnicích dostal brzdový systém z 993 RS přednost před karbonovou sestavou. Paul Stephens

Vzhledem k využívání na běžných silnicích dostal brzdový systém z 993 RS přednost před karbonovou sestavou. | Paul Stephens

Síla je přenášena skrze šestistupňový manuál 993 G51.21 na zadní kola. Paul Stephens

Síla je přenášena skrze šestistupňový manuál 993 G51.21 na zadní kola. | Paul Stephens

Pro ostřejší odezvu má odlehčený setrvačník a spojku. Paul Stephens

Pro ostřejší odezvu má odlehčený setrvačník a spojku. | Paul Stephens

ABS zůstalo zachováno. Paul Stephens

ABS zůstalo zachováno. | Paul Stephens

Při ostrém průjezdu zatáčkou řidiče podpoří diferenciál s omezenou svorností a podvozek nastavitelný v pěti parametrech. Paul Stephens

Při ostrém průjezdu zatáčkou řidiče podpoří diferenciál s omezenou svorností a podvozek nastavitelný v pěti parametrech. | Paul Stephens

Aby vůz zvládal každodenní provoz, najdeme na karoserii větší otvory pro přívod vzduchu a Paulem navržený kryt motoru. Paul Stephens

Aby vůz zvládal každodenní provoz, najdeme na karoserii větší otvory pro přívod vzduchu a Paulem navržený kryt motoru. | Paul Stephens

Během diety bylo odstraněno střešní okno a kapota nahrazena závodním hliníkovým derivátem. Paul Stephens

Během diety bylo odstraněno střešní okno a kapota nahrazena závodním hliníkovým derivátem. | Paul Stephens

Nová zpětná zrcátka váží dohromady 250 g. Paul Stephens

Nová zpětná zrcátka váží dohromady 250 g. | Paul Stephens

Zmizel zadní stěrač s motorkem a divize Porsche Motorsport dodala boční a zadní okna. Paul Stephens

Zmizel zadní stěrač s motorkem a divize Porsche Motorsport dodala boční a zadní okna. | Paul Stephens

Oba nárazníky jsou nyní z kompozitu. Paul Stephens

Oba nárazníky jsou nyní z kompozitu. | Paul Stephens

Původní interiér šel kompletně ven včetně palubní desky. Paul Stephens

Původní interiér šel kompletně ven včetně palubní desky. | Paul Stephens

Tu Paul nahradil vlastním dílem z kompozitu. Paul Stephens

Tu Paul nahradil vlastním dílem z kompozitu. | Paul Stephens

Řidič chráněný rámem sedí ve skořepinách Recaro. Paul Stephens

Řidič chráněný rámem sedí ve skořepinách Recaro. | Paul Stephens

Nenajdete tu stropní osvětlení, kliky dveří, centrální zamykání, elektrická okna, reproduktory, ani klimatizaci. Paul Stephens

Nenajdete tu stropní osvětlení, kliky dveří, centrální zamykání, elektrická okna, reproduktory, ani klimatizaci. | Paul Stephens

Tu nahrazuje lehčí elektrický systém namontovaný v přední části. Paul Stephens

Tu nahrazuje lehčí elektrický systém namontovaný v přední části. | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  Paul Stephens

Paul Stephens  Autoart 993R 2022  | Paul Stephens

Po razantní redukci váhy se vůz dostal ze 1370 na 1220 kg. Paul Stephens
Plochý šestiválec má zvětšený objem ze 3.6 na 3.8 litru s vložkami a písty z verze 993 RSR. Paul Stephens
Výsledný poměr výkonu a hmotnosti odpovídá moderní ostré verzi 997 GT3. Paul Stephens
Ten daroval olejové čerpadlo i klikovou hřídel s ložisky a seznam zakončují odlehčené ojnice Pauter. Paul Stephens
35
Fotogalerie

Řidičsky božské Porsche 911 993 vzniklo na přání klienta. Dynamikou se rovná moderní 997 GT3

Paul Stephens je známé jméno v oblasti renovací a úprav vozů Porsche. Jeho poslední projekt je hotovým mistrovským dílem.

Pro mnohé je nejlepší cestou za řidičským požitkem vydat se zpátky do minulosti. Tomu se přizpůsobila řada úpravců i výrobců, kteří dnes dokážou nabídnout moderní přestavbové kity pro klasické modely, například Porsche 911 generace 964. Ta už v základu představuje dobrý kompromis mezi analogovým ovládáním a relativně moderní technikou zajišťující vyšší spolehlivost.  

Paul Stephens, zakladatel Autoart customer, rovněž propadl sportovním vozům z Německa. S dvacetiletými zkušenostmi z minulých projektů se chtěl odlišit od většiny konkurence a spolu s klientem se pustil do pětileté transformace Porsche 911 řady 993.

Projekt ulehčil fakt, že koncový zákazník má zkušenosti s vodou i vzduchem chlazenými modely Porsche od šedesátých let až po současnost včetně silničních i závodních verzí. Moc dobře věděl, co od nového konceptu chce – dravce pro každodenní použití.

Autoart 993R, jak vůz Paul Stephens nazývá, stojí na základu verze Carrera 2. Po razantní redukci hmotnosti se vůz dostal ze 1370 na 1220 kg. Plochý šestiválec má zvětšený objem ze 3,6 na 3,8 litru s vložkami a písty z verze 993 RSR. Výsledný poměr výkonu a hmotnosti odpovídá moderní ostré verzi 997 GT3.

Ten daroval olejové čerpadlo i klikovou hřídel s ložisky a seznam zakončují odlehčené ojnice Pauter. Výfukový systém dodal Cargraphic performance. Po vyladění produkuje motor výkon 330 koní, ale je zde potenciál dosáhnout až na 360 koní. Síla je přenášena skrze šestistupňový manuál 993 G51.21 na zadní kola. Pro ostřejší odezvu má odlehčený setrvačník a spojku.

Vzhledem k využívání na běžných silnicích dostal brzdový systém z 993 RS přednost před karbonovou sestavou. ABS zůstalo zachováno. Při ostrém průjezdu zatáčkou řidiče podpoří diferenciál s omezenou svorností a podvozek nastavitelný v pěti parametrech.

Aby vůz zvládal každodenní provoz, najdeme na karoserii větší otvory pro přívod vzduchu a Paulem navržený kryt motoru. Během diety bylo odstraněno střešní okno a kapota nahrazena závodním hliníkovým derivátem. Nová zpětná zrcátka váží dohromady 250 gramů. Zmizel zadní stěrač s motorkem a divize Porsche Motorsport dodala boční a zadní okna. Oba nárazníky jsou nyní z kompozitu.

Původní interiér šel kompletně ven včetně palubní desky. Tu Paul nahradil vlastním dílem z kompozitu. Řidič chráněný rámem sedí ve skořepinách Recaro. Nenajdete tu stropní osvětlení, kliky dveří, centrální zamykání, elektrická okna, reproduktory, ani klimatizaci. Tu nahrazuje lehčí elektrický systém namontovaný v přední části.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud