V Evropě se od představení technologie na starém kontinentu v roce 2014 prodalo celkem přes 145.000 vozů s technologií EyeSight. Foto: Subaru

V Evropě se od představení technologie na starém kontinentu v roce 2014 prodalo celkem přes 145.000 vozů s technologií EyeSight. | Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  | Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  | Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  | Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  | Foto: Subaru

Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru
Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru
Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru
Systém Subaru EyeSight čtvrté generace.  Foto: Subaru
5
Fotogalerie

Řidičovy druhé oči má už pět milionů vozů Subaru. Dramaticky snižují počet nehod se zraněním

Soubor asistenčních a bezpečnostních opatření se stereokamerami přišel na trh v roce 2008. Dnes ho má 91 procent prodaných vozů Subaru.

Před čtrnácti lety začala japonská automobilka na svém domácím trhu nabízet nový asistenční systém, využívající dvojici kamer u horní hrany čelního skla k rozpoznávání překážek, udržení v jízdním pruhu a dalším funkcím. Subaru zahájilo jeho vývoj již v roce 1989, v letošním roce byla představena čtvrtá generace, kterou jako první dostal nový Outback. Kromě vylepšení stávajících funkcí umí nejnovější verze například provést i úhybný manévr nebo poznat cyklistu blížícího se ze strany.

Dle japonského Institutu pro výzkum a analýzu dopravních nehod je nehodovost vozů Subaru s EyeSightem v tamním provozu jen 0,06%, americká IIHS pak potvrdila, že v USA systém snižuje počet nehod se zraněním při nárazu zezadu o 85 procent. Evropské zastoupení Subaru v průzkumu zjistilo, že se 95 procent jeho zákazníků cítí s EyeSightem bezpečněji a 35 procentům pomohl alespoň jednou zabránit nehodě.

V Japonsku nyní Subaru představilo pokročilý asistenční systém EyeSight X, který ke kamerám přidává čtveřici radarů v předním a zadním nárazníku a propojení s navigačním systémem. Díky tomu získal například funkce snížení rychlosti před zatáčkami, automatického řízení v kolonách bez nutnosti držet volant, nebo asistenta změny jízdního pruhu.

Od roku 2020 Subaru provozuje v Tokiu laboratoř výzkumu umělé inteligence, jejíž integrace do systému by měla přinést další zvýšení bezpečnosti. V Evropě se od představení technologie na starém kontinentu v roce 2014 prodalo celkem přes 145.000 vozů s technologií EyeSight. Pro zajímavost, prodeje pouze Foresteru v USA byly vloni 154.723 kusů.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud