Řidiči více uplatňují škody způsobené špatným stavem silnic

Po zimě rozbité silnice otravují kdekoho. Zrádné díry a výtluky zpomalují tempo dopravy, urychlují poškození automobilů a v neposlední řadě jsou příčinami nehod. To že letos vypadají silnice v horším stavu, než v předchozích letech se odráží i na policejní statistice. Za první čtvrtletí se kvůli závadě na komunikaci stalo 177 nehod, což je téměř třicetiprocentní nárůst proti stejnému loňskému období.

Rovněž pojišťovny hlásí vzrůst škod na vozidlech způsobených v důsledku špatného stavu silnic. „Proti loňsku se počet pojistných událostí zvýšil téměř ze 156 na 260 pojistných událostí,“ sdělil AutoRevue.cz Petr Milata z ČSOB Pojišťovny. A protože nejsou zdaleka všechny následky zimy na silnicích opravené, bude počest těchto nehod ještě stoupat.

Nejčastější škodou jsou po vjetí do díry poničené ráfky kol. Náhradu za poškození auta může motorista uplatňovat buď ze svého havarijního pojištění, a pokud ho nemá, je možné vyžadovat odškodné z pojištění správce komunikace. „Na vrub špatného technického stavu vozovek u nás spadá sedm procent z celkového počtu škod zaplacených v rámci havarijního pojištění,“ řekl AutoRevue.cz Václav Bálek z Allianz.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto Eduard Erben

Jenže většina řidičů nemá havarijní pojištění sjednané. Pokud se pak člověk obrátí se škodou na správce silnice, musí dokazovat, že mu na konkrétním místě a v konkrétní dobu kvůli jeho zanedbání vznikla škoda. K tomu je nejlepší policejní protokol, nafocení škody a výtluku, případně výpověď svědka. Samozřejmě se musí jednat o neznačenou díru a při posuzování hraje roli, jestli řidič přizpůsobil jízdu stavu vozovky a jestli byla díra očekávatelná.

„Počet případů, které vyřizujeme z důvodů špatného stavu silnic, poslední dobou narůstá. Souvisí to ale také s tím, že se zvyšuje právní povědomí řidičů, kteří vědí, že se mohou tímto způsobem bránit a ušetřit,“ dodal Milata.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků