Řidiči v Česku zapomínají na základní pravidla a nástrahy předjíždění. Jiní je arogantně ignorují

26 komentářů

Honza
28. května • 11:35

V 90% je předjíždění mimo dálnice naprosto zbytečné a stejně k žádné zásadní časové úspoře nevede, jen je vyšší spotřeba PHM. Provoz je dnes tak hustý, samá dopravní omezení, že by měl být člověk rád, když vůbec jede, natož když se jede rychlostí 100 km/h. Stále se ale najdou pitomečci, kteří vám klidně hodí „myšku" a kličkují jak pominutí, jen aby někde byli o minutu dříve.

VV
25. května • 18:09

Uzavírka komunikace s objízdnou trasou a změnou přednosti vyznačenou dopravními značkami. Neskutečný počet lidí tam jede po paměti a ještě jsou schopni troubit na ty blbce z vedlejší, ač tito blbci jsou ve skutečnosti na hlavní.

ev
25. května • 17:21

stačí aspoň dvoulitrový turbo a s předjížděním není problém

i20
27. května • 18:13

Zajimavy ze s predjizdenim nema problem taky moje felda 1.3 s krasnymi 50kW :) Jesli to treba spise neni v prvnim rade vo tom co je mezi sedackou a volantem...

k.ik
25. května • 15:34

problém taky je, že předjíždíte, ale není kam se zařadit, protože jedou nalepení na sebe, platí i pro konvoj motorkářů

JH
25. května • 14:49

Začnu od začátku, nikde ani v autoškole se předjíždění neučí, hodně řidičů si není schopno předjížděcí manévr dostatečně připravit, jedna věc je prostor na předjetí a druhá je mít připravený vůz na tento manévr , dostatečné otáčky motoru kdy má největší točivý moment, potkávám hodně řidičů kteří předjíždějí bez podřazení je to hodně nebezpečné a trvá to nekonečně dlouho, i se slabším motorem se dá slušně předjet pokud se nelepíte na zadek předjížděného vozu za prvé nevidíte pořádně dopředu a při vybočení kdy začnete předjíždět začínáte ze stejné rychlosti, když si necháte odstup při předjíždění už máte vyšší rychlost a trvá to kratší dobu a to jde aby předjížděcí manévr trval co nejkratší dobu to je technická stránka předjíždění legislativní je že ani při předjetí nesmíte překročit povolenou rychlost, např. kamion jedoucí 85 km za hodinu nemáte šanci předjet 90 Km rychlostí na 90 procentech silnic 1 a druhé třídy a pokud ano tak to připomíná předjíždění kamionů na dálnici z vlastní zkušenosti byl jsem pokutován při předjíždění kamionu za překročení rychlosti a nikoho bezpečnost nezajímala, aby to bylo bezpečné musela být omezena rychlost kamionů jako je to sousedním Německu či Rakousku kromě dálnic, ale žijeme v České republice takže klasický kocourkov nejbezpečnější je přece vůbec nepředjíždět….

Q
25. května • 16:47

Předjíždět na "dostatečné otáčky motoru, kdy má největší točivý moment"?
Vidíte, i vy se máte co učit. Třeba můj motor má největší točivý moment při 1400 ot/min. Určitě bych to pro předjíždění nedoporučoval, to má motor výkon jen asi 30 kW. Pro bezpečné předjetí je lepší mít tak 3000 ot/min, kdy to s asi 60 kW bude přece jen lepší (maximální výkon je při 5000 ot/min).

i20
25. května • 15:00

Pokud vim ta predjizdeci manevr Jste povinni provest co nejrychleji a co nejbezpecneji. Jesli Vam to vedle toho busu v levym da zrovna na trojce 100 nebo 130 nikdo resit nebude. Pokud predjizdim tak proste plnej plyn a vo tom zadna. Jina vec jesli predjizdim treba s busem. ´Moje' Tourismo delalo v realu 101-102kmh nez to zarazil omezovac. To radeji predjizdel v klesani. Nez se ta pitoma vec stacila probudit uz tam bylo 104real.... :)S DAFem to bylo podobny. Jenom krapet pomalejsi zejo. Vyhoda byla ze jsem videl dale.

JH
25. května • 15:20

Je to moje osobní zkušenost předjížděl jsem s osobním vozem a policista byl nekompromisní, ale iluze nikomu brát nebudu...

i20
27. května • 18:10

Tak to Jste musil natrefit na debila. Mel Jste trvat na foto a pisemnem vyjadreni. Na to mate pravo. Pokutovat Vas jednoduse nemel.Pokud prekrocim rychlost (nu co stalo se) a dostanu pokutu nereknu ani svec. Jasne, vim co Jsem proved a platim. Ale ve Vasem pripade proste ne a basta. Jina vec jesli Jste tzv.nepredjizdel, rozumi se tim soubezna jizda atd. Pokud se vsak jednalo o predjizdeni (tedy jizda protismerem za ucelem predjeti), nemel Jste platit nic.

jogurt
25. května • 18:56

to ovšem byla megasmůla, protože šance, že by policie dnes měřila protisměr stacionárním radarem, se blíží nule

i20
25. května • 14:33

Takze prvne nez zacnem plkat na to a vono, prosim snad proberem temu ,predjizdeni'. Zejo.Tedy co to je. Mysli se tim samozrejme to predjizdeni. Tedy ne soubezna jizda, tedy ne razeni do jizdnich pruhu, tedy ne objizdeni prekazky a pro (mnohe) tyhle tezko pochopitelny nuance, ktery predjizdenim proste nejsou. Nu a ted pojdme na to samotny predjizdeni.
Prvne, musite mit prostor a drobet rezervu vykonu na ten manevr. Predpoklada se ze umite ovladat Vas vuz (litr nebo trilitr to je jedno). Zadruhy berete v dotaz viditelnost, stav vozovky nu a taky misto, kam se pripadne hodlate zaradit (predjizdet do horizontu hejno cisteren neni moc zdravo zejo). Cislem tri je zkontrolovat zda Vas taky nekdo jiz nepredjizdi (podle mne vetsina nehod). Nu a poctvrte blinkr a vzit v potaz taky znacky. Treba na okresce nebudu predjizdet kdyz jsem prave minul znacku 'hlavni s vedlejsi'. Je snad jasny ze ten, kdo vjizdi na hlavni a odbocuje vpravo se doprava taky samozrejme nepodiva (a pak se divi kdyz jej smete predjizdejici Scania). Mlha je pak v spojitosti s temou (predjizdeni) pro klienty psychiatricky kliniky. Nebo pro poradnou vychovnou nejlip teleskopem pres drzku a novy hlodaky. Tam proste nic jineho nepomuze.

k22
25. května • 14:24

Mnoho řidičů předjíždí naprosto zbytečně. I ten kamion dnes jede 90, předjíždění skončíte na 130 a a další kamion před vámi..a stejně mu neujedete (pokud alespoň trochu dodržujete omezení), protože v obci jezdí 70 a mimo na omezovači mají docela slušný průměr, který překonáte jen docela drsným porušování všeho možného..alespoň na platí pro hlavní tahy..

i20
25. května • 14:52

Treba v Polsku se oplati jit za kamionem (rozumnej vodstup) pres vesnice pac vedi kde jsou radary a hlavne ktere funguji. Je jich tam vice nez zdravo. Nu a pak na prvni volny to predjet. Pripadne sledovat nejakej dalkovej bus.

Adyk
25. května • 12:42

Nejhorší jsou ti co předjíždí stovky metrů. Oni si nemůžou podřadit, protože by to žralo. Ohrožují nejen ostatní, ale hlavně sebe.

smějící se bestie 2
25. května • 17:58

To začíná v autoškole a pokračuje šetřením PHM.
Podřadit nenaučí a šetřílkové nepodřadí !
No a s tříhrnkem litrovým v octavii, je to stejně na nic.

petr r. (petrumr)
27. května • 19:40

Každý nebyl se mnou na jízdách, koho sem naučil jezdit, tak nešlapat na brzdu, podřazovat s meziplynem a používat motorovku a stím osobákem nemusí tam být turbo a myslíš si, že se ti urvala řadička.

i20
25. května • 14:42

Mozna proste neumi podradit. V pripade manualu tedy.Mimochodem mnoha dnesni auta v 'automatu' v tech vsemoznych 'eko' rezimech k vzniku techhle situaci primo vybizeji (podtocenej motor, neochota podradit). Ja se treba na sestku (manual litr turbo) na okresce bezne nedostanu. Pac ta petka je delsi nez 'normalnich' jedna vosum atmo. Mozna snad o pulnoci kdyz vim ze nejblizsi padesatka je alespon jeste pet km a je to rovny a nevim co bych s sebou a chci se protahnout.

G+
25. května • 10:59

premyslim, zda si uz autor dela z lidi uplnou srandu a prdlo mu, nebo to mysli vazne... jako clanek vyjit na mimibazaru, tak to jeste pochopim... ale tak co uz

Q
25. května • 9:55

Nejvíce problémů s předjžděním jsem měl v jiných situacích, kde řidiči nedodržují základní pravidla.
1) Kruhový objezd s dvěma jízdními pruhy. Několikrát se mi stalo, že jsem levým pruhem předjížděl pomalejší auto v pravém pruhu, přičemž pomalejší auto začalo částečně přejíždět do levého pruhu a to bez výstrahy blinkrem.
2) Jednosměrná silnice bez vyznačených jízdních pruhů, ale dostatečně široká pro předjíždění. Několikrát se mi stalo, že pomalější auto jelo uprostřed silnice a neumožnilo mi ani zahájit předjíždění manévr.BTW Z Liberce do Děčína vede "okreska"? Očekával bych, že tam bude "státovka" (silnice I. třídy ve vlastnictví státu).

i20
25. května • 14:12

Pravdepodobne nevite co je predjizdeni. Protoze obe Vase tolik vobrecene modelove situace, bohuzel pro Vas, nemaji s predjizdenim nic. Zpet do autoskoly. Nic jineho Vam doporucit nemohu.

Q
25. května • 16:01

A co to podle vás je? Odbočování, souběžná jízda nebo snad zastavení? Autoškola by prospěla vám.

i20
27. května • 17:57

Vas bod 1 je soubeznou jizdou, pac jedete dvema pruhy jednim smerem.
Vas bod 2 vcelku podobne.Verte nebo ne, predjizdeni je zcela neco jineho. Autoskolu si projdete jeste jednou a pak prijdte, jsem ochoten Vam objasnit taky zbytek jak to vlastne cely funguje. Ale nejprve by Jste mel zvladnout zaklady.

a
25. května • 13:04

Někteří lidé a bohužel i autoři článků o autech říkají okreska i státním silnicím I. třídy. Je to smutné, ale je to tak.

jogurt
25. května • 18:53

On v tom mnohdy není znatelný rozdíl, někde je silnice 2.třídy lepší, širší a bezpečnější, než jednička.

JK
26. května • 10:21

Přesně tak.

Doporučujeme

Články odjinud