Řidiči v Česku si kolony na křižovatkách způsobují sami. Jednoduché návyky přinesou výrazné zlepšení

Názory k článku

David  |  09. 05. 2022 07:38

Chybí odbocovani vlevo. Do křižovatky si najede jedno auto misto tří co by se tam vešly a odboči si pak sám. Takových idiotů jsou mraky.

 |   |  Odpovědi (34)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Karel Kameník  |  09. 05. 2022 08:18

Žlutá! Nikoliv oranžová! U joudy v hospodě se to dá tolerovat. Redaktor by to měl vědět.

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dgf  |  09. 05. 2022 08:22

V blikající zelené smysl nevidím.
Co by se naopak v CZ hodilo, je doplnění SSZ o odpočet do zelené, který by odpočítával třeba posledních 10 nebo 15s. V mnoha zemích to tak je a rozhodně to pomůže plynulejšímu rozjezdu na zelenou.

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Racky  |  09. 05. 2022 08:59

Kdyby se me nekdo zeptal, ktere dopravni znaceni mam rad nejmene,tak reknu ze "zelenou na semaforu". To je tak stresujici vec,ze mi vic vyhovuje cervena. Ze zelene se kdykoli muze stat behem 2 vterin cervena a clovek aby to neekologicky zaslapl na fleku.
Kez by vsechny semafory zobrazovaly misto 3 barev barevny odpocet. Misto zelene by svitilo zelene odpocitavani, misto oranzove by bezelo oranzove odpocitavani a misto cervene by svitilo cervene odpocitavani. Zkratka misto zarovek tam dat displaye. To by byla takova pohoda!! .. a prodouzit oranzovou na 10 vterin.

 |   |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Petr  |  09. 05. 2022 10:40

Blikající zelená funguje v Rakousku a hned vím jestli má cenu přidat, nebo ubrat. Podle toho, jak daleko jsem od semaforu. U nás to prý nejde naprogramovat.

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net  |  09. 05. 2022 12:34

S cyklisty nesouhlasím, není nic horšího, než když je křižovatka blokována cyklistou jedoucím svých 10 km/h… tedy kromě začátečníků, kterým to chcípne, sle pro ty mám pochopení. Pro cyklistu, co se narve dopředu, aby všechny dusil k dalšímu semaforu pochopení nemám. Motorkáři jsou ok, pokud nejsou debilové, tak vyrazí a nezdržují.

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Q  |  09. 05. 2022 14:51

Neříkám, že část viny je na samotných řidičích. Ale pouze malá část.
Největší část je v samozném řízení dopravy. Prá příkladů.
1) Zelená šipka na semaforu pro odbočení vlevo se rozsvítí na asi 10 sekund. To v praxi znamená, že pokud jako první stojí nákladní auto či dodávka, může na zelenou projet pouze jedno auto, ostatní si musejí počkat. Osobní můžou projet dvě až tři, podle toho, zda se řídí doporučeními v článku, či ne.
2) Provizorním sjezd z nedokončené dálnice končí křižovatkou se silnicí první třídy, přičemž 95 % aut sjíždějícících z nedokončené dálnice, potřebuje odbočit vlevo, což je kvůli nutnosti dát přednost autům v oběma směrům docela problém i pro bystrého řidiče. Křižovatka je vybavena semafory, ale i v té největší špičce jsou vypnuté (bliká žluté světlo). O kus dál ve městě jsou i na křižovatkách s menším provozem semafory celý den normálně zapnuté, u té nejméně frekvetované často i v noci.
To nemluvím o tom, že na dlouhých průtazích měst s mnoha semafory nejsou "zelené vlny", tzn. informativní ukazatele o tom, jakou rychlostí mají auta jet, aby na dalším semaforu nemusela zastavovat na červenou.
Řízení semaforů podle potřeb akutálního provozu, o tom je to je v ČR sci-fi z 25. století.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
k.ik  |  09. 05. 2022 15:33

základ je jezdit mimo špičku, nebo raději volím delší cestu a koloně se tak vyhnout

 |   |  Odpovědět
ViliamS  |  11. 05. 2022 07:13

Mno, problém - ako vždy - je zväčša medzi volantom a sedadlom

 |   |  Odpovědět
Michal 2  |  15. 05. 2022 10:17

Ve Francii mají ještě na semaforu jeden dole pro cyklisty takže první reaguje hned a nemusí kroutit hlavu než blikne zelená.Zkombinovat Francouzské,Rakouské a Ruské semafory by byl ideál.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor