Řidiči v Česku si kolony na křižovatkách způsobují sami. Jednoduché návyky přinesou výrazné zlepšení

73 komentářů

Delfín
30. června • 1:53

K čemu je včele vůz?

Michal 2
15. května • 10:17

Ve Francii mají ještě na semaforu jeden dole pro cyklisty takže první reaguje hned a nemusí kroutit hlavu než blikne zelená.Zkombinovat Francouzské,Rakouské a Ruské semafory by byl ideál.

ViliamS
11. května • 7:13

Mno, problém - ako vždy - je zväčša medzi volantom a sedadlom

k.ik
9. května • 15:33

základ je jezdit mimo špičku, nebo raději volím delší cestu a koloně se tak vyhnout

Q
9. května • 14:51

Neříkám, že část viny je na samotných řidičích. Ale pouze malá část.
Největší část je v samozném řízení dopravy. Prá příkladů.
1) Zelená šipka na semaforu pro odbočení vlevo se rozsvítí na asi 10 sekund. To v praxi znamená, že pokud jako první stojí nákladní auto či dodávka, může na zelenou projet pouze jedno auto, ostatní si musejí počkat. Osobní můžou projet dvě až tři, podle toho, zda se řídí doporučeními v článku, či ne.
2) Provizorním sjezd z nedokončené dálnice končí křižovatkou se silnicí první třídy, přičemž 95 % aut sjíždějícících z nedokončené dálnice, potřebuje odbočit vlevo, což je kvůli nutnosti dát přednost autům v oběma směrům docela problém i pro bystrého řidiče. Křižovatka je vybavena semafory, ale i v té největší špičce jsou vypnuté (bliká žluté světlo). O kus dál ve městě jsou i na křižovatkách s menším provozem semafory celý den normálně zapnuté, u té nejméně frekvetované často i v noci.
To nemluvím o tom, že na dlouhých průtazích měst s mnoha semafory nejsou "zelené vlny", tzn. informativní ukazatele o tom, jakou rychlostí mají auta jet, aby na dalším semaforu nemusela zastavovat na červenou.
Řízení semaforů podle potřeb akutálního provozu, o tom je to je v ČR sci-fi z 25. století.

9. května • 17:50

Nemohu než souhlasit. K tomu můžeme přidat buzefory reagující na nesmyslných místech na rychlost nebo přechody se semaforem v místech, kde to je zcela zbytečné, protože hustota provozu není nikdy taková, aby vyžadovala semafor. Nebo další libůstka, která mě pravidelně nutí porušovat předpisy - semafory reagující na auto, ale ignorující cokoli jiného. Smyčka v asfaltu sice registruje přítomnost auta, jenže už nereaguje na motorku nebo kolo, takže bych se na červené učekal do skonání světa.
Některá města mají přímo ty průjezdy schválně "rozbité" systémově vraženou červenou (zdravím kriplistán v Hradci Králové).

Q
10. května • 12:42

A jistě by se toho našlo i hodně víc. Dokud nebude dobře vyřešený základní systém, ani sebelepší dovednosti řidičů neurychlí dopravu ve městech.

10. května • 13:39

Někdy mi připadá, že to je udělané schválně.

Net
9. května • 12:34

S cyklisty nesouhlasím, není nic horšího, než když je křižovatka blokována cyklistou jedoucím svých 10 km/h… tedy kromě začátečníků, kterým to chcípne, sle pro ty mám pochopení. Pro cyklistu, co se narve dopředu, aby všechny dusil k dalšímu semaforu pochopení nemám. Motorkáři jsou ok, pokud nejsou debilové, tak vyrazí a nezdržují.

L.
9. května • 22:16

Na kole mám typicky lepší odpich, než kdejaké auto. Než si oni vyřeší spojku, řazení a plyn, už jsem v půlce křižovatky.

Net
10. května • 7:55

To je možné, ale pokud za křižovatkou není možnost bezpečného předjetí, tak neskutečně zdržuješ. pokud nemáš přečipované elektrokolo, co jede pade i do kopce.

L.
10. května • 12:18

Nezdržuju, protože nejsem d***l a tam, kde by to hrozilo, nejezdím.

Rejpal
9. května • 23:11

Obecně elektromobil bude mít lepší odpich než kolo a automat s nějakým lepším start/stopem bude téměř stejně rychlý.

9. května • 14:04

Cyklisti někde zdržují až k dalšímu semaforu? Blbost.

Petr
9. května • 10:40

Blikající zelená funguje v Rakousku a hned vím jestli má cenu přidat, nebo ubrat. Podle toho, jak daleko jsem od semaforu. U nás to prý nejde naprogramovat.

Max
10. května • 12:29

No tak ale dobry je dodat ze to je stary dobry rakousko - zelena blika, protoze na oranzovou projet nesmis

Net
9. května • 12:51

Naprogramovat to lze, ale panuje přesvědčení (snad podložené i nějakým zkušebním testem), že by to řidiči u nás vnímali jako signál k překročení maximální povolené rychlosti, což by mohlo teoreticky snížit bezpečnost křižovatky.

Rejpal
9. května • 13:37

To je podobné jako signál policisty k průjezdu, který také mnozí řidiči chápou jako signál "přidejte"

LOL
9. května • 11:29

U nás jde přidat LED displej se sekundovým odpočtem do bliknutí zelené a červené.

Racky
9. května • 8:59

Kdyby se me nekdo zeptal, ktere dopravni znaceni mam rad nejmene,tak reknu ze "zelenou na semaforu". To je tak stresujici vec,ze mi vic vyhovuje cervena. Ze zelene se kdykoli muze stat behem 2 vterin cervena a clovek aby to neekologicky zaslapl na fleku.
Kez by vsechny semafory zobrazovaly misto 3 barev barevny odpocet. Misto zelene by svitilo zelene odpocitavani, misto oranzove by bezelo oranzove odpocitavani a misto cervene by svitilo cervene odpocitavani. Zkratka misto zarovek tam dat displaye. To by byla takova pohoda!! .. a prodouzit oranzovou na 10 vterin.

Ptakopysk
9. května • 11:34

V našich podmínkách by odpočet vedl k tomu, že by to už z dálky někdo rozpalil na kilo a pak by nestíhali pohřebáci.

9. května • 9:54

Panejo, co je to za nesmysl?

Racky
9. května • 11:14

Proc nesmysl? Prosim o argumentaci.

9. května • 14:03

Za prvé, ze zelené se jen tak nestane červená, takže jaké zašlapávání? Žlutá svítí tak dlouho, aby šlo jak bezpečně projet, tak i zastavit. Tedy za předpokladu, že nejsi kokot a neletíš ke světlům stovkou. Pak ti nic nepomůže.
Odpočet je mnohem náročnější na sledování, především z větší vzdálenosti. Jednoduché světlo prostě vidíš a tečka. Svítí nebo nesvítí. Abych ze sta metrů rozpoznal, co zrovna svítí za číslíčka v tom drobném kroužku na semaforu, na to sebelepší oči nestačí. Ve skutečnosti by to bylo mnohem více stresující.
Prodloužení žluté na takovou dobu? Proč, aby víc blbců jezdilo na červenou ve stylu "to stihnu"? Neděkujem, vypadněte.

Racky
9. května • 17:20

Jo, to nečitelné číslo z dálky mě taky napadlo. Stačilo by, aby se 10 vteřin před zhasnutím zelená rozblikala a nebo se prodloužila oranžová na oněch 10 vteřin. Důvod? Mnohdy jedete na tempomat po dlouhé rovině 50 nebo 70 (třeba v Praze na Barrandově je ta 70ka) a z dálky vidíte zelenou. Pohoda klídek, letní podvečer, užíváte si jízdu.. Blížíte se a když jste cca 5 vteřin před semaforem, padne oranžová. A ta tam vydrží jak dlouho. 2 nebo 3 vteřiny? No prostě plachtěním nezabrzdíte, takže se jde dupat na brzdu.. Drásá mi nervy, jak to plýtvá palivem, gumama, destičkama... Tohle by se mohlo dořešit a hned by byla ekologie jinde..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
9. května • 17:45

Promiň, ale v oblasti, kde jsou semafory, jet na tempomat? No to je kokotina století.
Nehledě na to, že takovou úpravou se podstatně prodlouží časy mezi jednotlivými průjezdy na křižovatkách, tím pádem bude dopravní situace ve skutečnosti o řád horší. Ta žlutá opravdu není k tomu, aby kdejaký dement mohl ještě proletět na plný plyn křižovatkou.
Plky o ekologii jsou úplně mimo. Ten vliv je zanedbatelný. Pokud chceš být ekologický, pak vůbec nejezdi.

Net
9. května • 12:49

S odpočtem nemá žlutá (oranžová) smysl, tím spíš dlouhá deset vteřin.

dgf
9. května • 8:22

V blikající zelené smysl nevidím.
Co by se naopak v CZ hodilo, je doplnění SSZ o odpočet do zelené, který by odpočítával třeba posledních 10 nebo 15s. V mnoha zemích to tak je a rozhodně to pomůže plynulejšímu rozjezdu na zelenou.

Jig
9. května • 8:33

Ta blikajíci ať už zelená či červená supluje právě ten odpočet. Resp člověk má víc času připravit se na "změnu"

9. května • 9:53

To ale předpokládá, že sleduje provoz nebo ten semafor. Když chodím nebo jedu na kole, rád se dívám, co lidi dělají při čekání na semaforech, a dobrá polovina automaticky hrábne po mobilu a začne v něm něco listovat. Jak takovým pomůže blikající zelená nebo odpočet?

Q
9. května • 14:52

Odpočet by jim pomohl. Kdyby věděli, že za pět sekund bude zelená, tak nebudou šahat po mobilu.

9. května • 17:39

Jo. A pak uvidí třicet sekund, a bude si vesele hrát dál. To prostě v zaostalé ČR není řešení.

Karel Kameník
9. května • 8:18

Žlutá! Nikoliv oranžová! U joudy v hospodě se to dá tolerovat. Redaktor by to měl vědět.

martin
9. května • 14:04

Je nacase navstivit doktora, alebo si zopakovat nazvy farieb.

Rejpal
9. května • 13:34

Správný název té barvy, která se užívá ve většině evropských zemích je "jantarová". Nicméně v pravidlech ta barva bývá označená jako "žlutá", "jantarová" nebo "oranžová". A opravdu často v té jantarové bývá větší množství červené složky, takže svítí oranžově.Slovíčkaření o této barvě podle zákona tudíž značí většinou jen hnidopicha.

Psí steak
9. května • 14:35

Když už jsme u toho slovíčkaření, opravdu tím myslíte hnidopicha, který píchá hnidy? Jak to dělá? Jak se mu tam vejde, do té hnidy?

9. května • 11:24

Na všech světlech, kde běžně jezdím, vídám mezi červenou a zelenou barvu oranžovou. A nic na tom nezmění ani fakt, že vy a vyhláška tomu říkáte žlutá.

Net
9. května • 12:47

To, že Žlutá je oranžová mě vždy mátlo, ale třeba v Japonsku mají místo zelené modrou, která je zelená:)

David
9. května • 7:38

Chybí odbocovani vlevo. Do křižovatky si najede jedno auto misto tří co by se tam vešly a odboči si pak sám. Takových idiotů jsou mraky.

9. května • 8:16

Pokud dopravní situace neumožňuje pokračovat, nesmíš do křižovatky ani vjet. Takže na idiota se podívej do zrcadla.

Max
10. května • 12:28

Treba v praze mas krizovatky kdy by timhle rezimem neprojelo z urcityho smeru ani jedno auto.

10. května • 13:38

Ale je to podle zákona. To, že systém řízení křižovatek stojí za vyližprdel, je jiná věc.

David
9. května • 23:17

Když je zelená tak si do křižovatky najdeš asi ne? Až projedou auta v protisměru rovně a je volno tak odbočuješ. To mám stát na čáře když je zelená a čekat až bude volno? To už bude červená zase. Tak ty jsi dobrej ridič.Koukej si do zrcadla sam ;))))

David
9. května • 23:16

Když je zelená tak si do křižovatky najdeš asi ne? Až projedou auta v protisměru rovně a je volno tak odbočuješ. To mám stát na čáře když je zelená a čekat až bude volno? To už bude červená zase. Tak ty jsi dobrej ridič.Koukej si do zrcadla sam ;))))

jura
9. května • 12:16

ty budeš další z blbu co místo 153 aut projedou 2

9. května • 13:59

Budu asi jeden z těch, kdo zbytečně neblokují ostatní tím, že lezu tam, kam nemám.

Karel Kameník
9. května • 8:20

Souhlas. Já má pravdu.

ACE
9. května • 9:07

To záleží proč nemůže dokončit odbočení, když je plno, je to pravda, pokud ale pouze dává přednost protijedoucim, je lepší nacpat tam víc aut. Zacpam by pomohla trvale zelená šipka v pravo. A hlavně ty kruháče, jsou kokoti co pred nima brzdí nebo zastavi, nebo čekají na auto co jede proti atd

Net
9. května • 12:42

Trvale zelená šipka vpravo opravdu chybí, ale bohužel v Praze a v řadě dalších měst se používá chybně. Chvíli by trvalo, než by si řidiči zvykli, ale kde ji mají, se jezdí lépe.

Ptakopysk
9. května • 11:11

Tenhle před kruháčem nebrzdil, je to správně tak? :-)) :-)) :-))https://www.youtube.com/watch... Více takových řidičů nebyly by žádné zácpy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
9. května • 11:37

Pro tebe ano, přesně tak to dělej.

9. května • 9:52

Trvale zelená šipka vpravo, jen to ne! Spousta lidí u nás nepřemýšlí, a když uvidí šipku doprava, tak vletí do křižovatky bez ohledu na projíždějící auta. Však co, měli přeci zelenou, ne?
Co se týká odbočování vlevo, právě to, že se do křižovatky nacpou auta, která pak nemají jak odjet, působí problémy zase na dalších směrech. Hlavně je to vidět u velkých křižovatek, kde naprosto nepochopitelně jedou oba směry proti sobě naráz. Přitom tam je v obou směrech tolik aut, že odbočující doleva ani nemají šanci projet. Pak se provoz zasekne velmi snadno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
9. května • 11:34

Tak ještě jednou a pomaleji. Doprava, je zelená šipka běžná a člověk nemá absolutní přednost ani ted, tak proč ne a já bych za jiné co by oni nemluvil, pro každého zkušeného řidiče je to rozumný návrh a není nic horšího než čekat naprosto zbytečně při odbočení, když je naprosto volno. Doleva opakuji, jsou dvě možnosti. 1 když nemají auta kam odjet, je špatně se tam cpát, protože prostě neamjí kam odjet a blokují křižovatku následně i pro další dopravu. Možnost 2, auta mají kam odjet, mají prostě volno, jen dávají přednost např. protijedoucím vozidům, pak je žádoucí, aby jich do křožovatky najelo více, protože jak blikne červená tak v pohodě dokončí průjezd, nikoho neblokují a projedou třeba 3, kdežto když tam najede jedno a další kokot čeká až odjede před světly, prostě blikne červená a za stejno dobu projede jen jedno, už je to jasné?

9. května • 13:58

Běžná zase tolik není. Je poměrně častá v Německu, ale tam je taky trochu jiná kultura provozu (a to tvrdím, že Němci neumějí řídit). Ale u nás, s typickou českou silniční arogancí, to opravdu není žádoucí.
To, co popisuješ u odbočování vlevo funguje, pokud znáš chování světel na křižovatce. Když tam je doplňková zelená šipka, která na závěr vypustí ta auta z křižovatky, OK. Ale pokud tam není, zůstanou tam všechna najetá auta zaseknutá až do chvíle, než skočí červená, a než se rozjedou, budou blokovat ostatní směry. Bohužel tenhle způsob vídám až příliš často.
Řešením je změnit chování křižovatek, protože lidi se nezmění.

9. května • 10:23

Každý den, v městě svého bydliště, odbočuji z hlavní silnice vlevo. Světla jsou pouze pro přímé směry. Provoz někdy bývá tak hustý, že není šance během jednoho intervalu odbočit, aniž bych si najel do křižovatky. Přesto si nenajíždím, protože, pokud by za mými zády skočila oranžová a po třech vteřinách červená, jsem zachycen fotopastí. Po dvou zkušenostech té křižovatce přezdívám "křižovatka za 1.700 Kč" a, přestože je to vždy zajížďka, se v jistých denních časech už snažím jet jinudy, abych mohl projíždět rovně. I tak téměř každý den vídám jedince, kterým zcela jistě přijde pohled od dopravního odboru místního městského úřadu. Nepřijde mi, že zde někomu šlo o plynulost provozu...

ACE
9. května • 11:36

Tak jak to píšeš to je nesmysl a nelze pokutu vymáhat, protoře přestupek nenastal. Pokud je to tak jak píšeš a není v tom něco jiného.

9. května • 12:40

Nesmysl to není, bydlím tam a mám to ověřeno. Doporučuji nastudovat pravidla silničního provozu. Dle zákona je to totiž OK, vymahatelné to je. Ale zmíněné vynucování předpisů fotopastí, která se spustí, jakmile cvakne červená a jsi v křižovatce, vede k tomu, že na té křižovatce někdy prostě nelze legálně odbočit vlevo.

ACE
9. května • 13:34

Můžeš dák konkrétní křizovatku?

ACE
10. května • 12:05

Tak nějak jsem to čekal že je to křižovatka z hospodských legend

10. května • 13:37

Nebude to třeba tím, že se člověk necítí povinen ti odpovídat, protože se chováš jako dement?

ACE
10. května • 14:28

Možná jsem, ale o tom debata není, když je v něčím zájmu odpovědět, tak bych to celkem čekal. Tak jak je přestupek popsán se o přestupek prostě nejedná, na to nemusí bejt člověk zrovna právník a ani není nutné si měnit nick. Prostě to vypadá že to někdo říkal v hospodě a je z toho klasická legenda, jako dostal jsem několikrát pokutu a to jsem jel o 1km ryhleji atd. nedává smysl, aby člověk takovou pokutu platil a ještě se vztekal, že mu někdo poradí. Takže shrnuto, buď se to stalo jinak, nebo si to někdo vycucal z prostu a rozšířilo se to.(viz dovětek "mám to ověřeno"

10. května • 22:20

Měnit si nick? Jeblo ti z hladu?

ACE
11. května • 9:48

Mě nejeblo, ale ty asi hladovíš v jednom kuse.

10. května • 13:28

Naštěstí nemám tak smutný život, že bych musel celý den jen vysedávat u internetových diskuzí. Jestli je to pro tebe nezbytné, jedná se o křižovatku ulic Husova a Prokopa Velikého ve Vysokém Mýtě. Zbytek nemám potřebu se dohadovat, jen si od jisté doby dávám na tu křižovatku bacha a stále jsem se bohužel ještě nedokopal k tomu, abych se ozval na úřadě minimálně s žádostí o přidání odbočovací šipky vlevo (je to totiž jediná světelná křižovatka v řadě, která šipku doleva nemá).

Mirek
10. května • 22:16

Do takovéto křižovatky můžeš klidně najet, evidentně jen jedno auto, a pokud budou řidiči dodržovat, že na žluté světlo se do křižovatky již nevjíždí, tak v klidu vyjedeš doleva ven, když se dívám, jak tato křižovatka vypadá. Dělám to tak běžně a ještě jsem nikdy za to pokutu nikde nedostal. Například zde: https://1url.cz/rrKeo...
Pokud bych to tak neudělal, tak během dne bych tuto křižovatku neměl šanci projet doleva. Hlavní cesta je směr Ostrava.
Jinak si myslím, že tento paragrafy to jasně vysvětlují, že vjetí do křižovatky je správné a nelze trestat.
§ 22Jízda křižovatkou
(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.
§ 21Odbočování
(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

10. května • 22:52

Díky za konstruktivní příspěvek. Dle těch paragrafů to vidím stejně, ale problém zřejmě je v tom, že pokud si jen trochu do křižovatky najedu (např. proto, že ten přede mnou jede pomalu nebo najednou zastaví, což se mi zřejmě stalo v prvním případě), při změně signalizace ze žluté na červenou, což nemohu za svými zády už vidět, mně to vyhodnotí, že jsem vjel do křižovatky na červenou. A to je přestupek a těžko se o tom budu dohadovat... Problém je i nejkratší možný interval žlutého světla (3 vteřiny). První dopis s výzvou (cca dva roky nazpět) bohužel nemůžu dohledat, ale co si pamatuju, byla tam i fotka s mým autem v křižovatce a časovými údaji, dle kterých by určitě šlo dokázat, že na semaforu svítila červená. U druhé výzvy (letos zkraje roku) fotka nebyla, prý je případně na vyžádání. Neměl jsem čas ani chuť to řešit, tak jsem to zaplatil a dávám si bacha, ale stále mám nutkání to nenechat jen tak být a řešit to přímo na dopravním odboru. Každopádně mi přijde (a není to jen dojem – vím to i nezávisle od dalších známých), že na této křižovatce platí dost lidí a pro město je to – pod záminkou bezpečnosti provozu – šikovný příjem do městské kasy, takže asi těžko bude nějaký zájem to měnit. Každopádně mě to štve, v této křižovatce si raději už vůbec nenajíždím a, jakmile na to budu mít prostor, stále mám v plánu se ozvat proti této buzeraci.

Mirek
11. května • 11:24

Pokud naskočí tvému směru červená a ty nedokážeš stále odbočit doleva a vyjet z křižovatky, tak to bych normálně argumentoval, že v protisměru vjížděly do křižovatky auta minimálně na žlutou, ale spíše na červenou, ty jim musíš dát podle předpisu přednost, ale oni ti tím zabránili odbočit doleva, ty přece v křižovatce nevíš, jaké je barva na světlech. Tedy jestli jsou za to potrestání tito řidiči a dále bych požadoval záznam, na jakou barvu semaforu jsem vjížděl do křižovatky. Pokud by mi to nebyli schopni doložit, poslal bych je k šípku, ať si to vymáhají soudně, tam to nemůžeš prohrát. Oni ti musí prokázat, že jsi do křižovatky vjížděl na žlutou, červenou, tedy, že jsi při vjíždění porušil předpisy, jinak nemají na nic nárok.

11. května • 12:03

Problém je právě i v tom krátkém intervalu žluté, protože stačí, když auta naproti ještě vjedou do křižovatky a ty už nemáš šanci odbočit předtím, než naskočí červená. Je to sice tak, jak to píšeš, ale neměl jsem chuť ani čas se pouštět do správního řízení a nějakých soudních tahanic. A obávám se, že bez palubní kamery bych to stejně neukecal, protože oni mají fotku ze semaforu, kde je moje auto v křižovatce na červenou, já nemám nic. To, že jsem byl za čárou už na žlutou, budu těžko vysvětlovat.
Tady o tom sice můžeme diskutovat jak chceme, ale myslím, že u případného soudu by to tak jednoduché dokázat nebylo...

Mirek
11. května • 15:33

Zkrátka, tobě musí prokázat, že ty jsi porušil pravidla při vjíždění do křižovatky. Tebe vůbec nemusí zajímat, jak tam vjíždí protisměr. Trestat tě můžou jen za vjezd, a nic jiného. Ty dokazovat u soudu nic nemusíš, oni musí dokázat, že ty jsi porušil předpisy vjetím do křižovatky na červenou. U soudu se musí prokazovat vina, ne nevina. U nás, u soudu, platí presumpce neviny, ne viny.

"Presumpce neviny je právní domněnka spočívající v tom, že je na obviněného v rámci trestního nebo přestupkového řízení nahlíženo jako na nevinného, pokud není pravomocně rozhodnuto o jeho vině. Je jedním z principů právního státu. Odpovědnost za dokazování viny leží na orgánech veřejné moci, obžalovaný svou nevinu dokazovat nemusí."

ACE
11. května • 12:19

Ale to se ti snažíme celou dobu vysvětlit, že to není žádný důkaz. Na červenou musíš do křižovatky vjet a ne vyjet. Není to na žádné soudní tahanice, to je prostě jasně dané.

ACE
11. května • 9:47

No smutný život je to když platíš a nemusíš, prostě jen požaduj důkazy a podle toho co stále tvrdíš žádné nemají

ACE
9. května • 13:30

A můžeš mi vysvětlit co porušuješ? A dále kde to máš ověřeno, myslím u jaké instituce? Případně ukaž fotokopii s tím rozhodnutím a fotkou na základě které je vymáhána pokuta. Než začnu teda studovat ta pravidla.

Peter(Charouz)
9. května • 12:55

To by mohlo být na pěkný precedens, protože podle zákona nic neporušuješ. Silniční zákon jasně definuje způsob jakým se provádí odbočení vlevo. A ten je podle tvého popisu dodržen. Takže já bych se hádal do krve.

Doporučujeme

Články odjinud