Řidiči stále více využívají výhod autovlaků

České dráhy loni přepravily svými autovlaky z Prahy do Popradu, Košic a v létě i do Splitu přes 4 800 vozidel, což je meziroční nárůst o více než 85 procent. Největší zájem byl o autovlak z Prahy do Popradu, který loni využilo 2 365 vozidel. Trasu Praha - Košice pak využilo 1 644 vozidel. Trasu z Prahy do Splitu pak téměř 800 automobilů, což je o 80 více, než v roce 2004.

Samotné ceny těchto autovlaků jsou pro řidiče určitě výhodné. Zpáteční jízdenka z Prahy do Popradu či Košic vyjde řidiče zhruba na 1 500 Kč, což je výrazně pod úrovní cesty automobilem. Přitom vagóny, které převáží automobily jsou připojeny ke klasickým rychlíkům jako je Cassovia nebo Laborec.

České dráhy prozatím neuvažují o zvýšení počtu těchto vlaků, ani o tom, že by zvýšili počet cílových míst. Situace se má právě naopak, je paradoxem, že v letošním roce řidiči už nebudou moci využít spojení do chorvatského Splitu...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků