Řidiči se mohou těšit na kvalitní dopravní informace

11 komentářů

JirkaK
1. června • 20:23

Stačí koupit "síbíčko" (občanskou radiostanici), investice i s anténou cca 3000 Kč, naladit 10. kanál a je to lepší než dynamická navigace, dopravní hlášení v rozhlase, a antiradar dohromady!!!
A nebýt sketa, a taky hlásit všechno co se děje kolem!

Marek
1. června • 21:28

No hej... ale keď nemecky rozumiem tak pár základných slov a viac ani prd

Ace2
1. června • 8:30

No nevěřím vlastním očím... v České Republice bude fungovat dynamická navigace v autech. No tak to jsem mile potěšen. Dynamická navigace funguje na nějaké rozumné úrovni snad jen v Německu a Francii.

Marek
1. června • 10:10

Možeš, prosím, stručne popísať, ako taká dynamická navigace funguje ? Jazdím pravidelne Nemeckom a celkom pravidelne sa zasekávam v zápchách na diaľnici ( typicky A81 Stuttgart-Heilbronn, príp. A6 u Norimberku smerom do ČR ). Pomohla by mi v tomto takáto navigácia, je schopná na odkloniť na nejakú miestnu cestu, ale tak, aby sa mi to vyplatio ?
Možno sa pýtam ako blbec, ale nikdy som navigáciu nemal a uvažujem o nej, buď do nového auta zabudovanú, alebo si kúpim GPS a nejaký soft do notebooku, príp. nejaké PDA.

Vďaka.

Ace2
1. června • 11:39

No mluvíme-li o navigaci co se dodává seriově do aut v rámci příplatkové výbavy, tak tam je to jednoduché, jen se v menu nastaví "dynamic" a tím je to hotovo. Zvolením této možnosti umožníš změnu naplánované trasy díky aktuální situaci na silnici. V praxi je to tak, že přes datovou frekvenci rádia (RDS) chytá auto údaje v tom daném regionu a tyto údaje potom v reálném čase implementuje přímo do navigačního systému. Já když jsem byl v německu tak v Hachenburgu byl zavřený průjezd náměstím, tak to jen navigace suše oznámila, propočítala si "detour" a bez ztráty květinky se pokračovalo jinudy. Kouzlo je to, že to nabonzuje kolonu před tebou a člověk stíhne odpočit dříve než do té kolony spadne. A nejsou to jenom kolony a uzavřené silnice umí to spoustu jiných věcí.
No nutné je ovšem také poznamenat, že aby dynamická navigace fungovala efektivně je nutná velmi detailní mapa ta se obávám stále není pro ČR hotova, zatím je detailně zmapovaná jen Praha. Ono je sice totiž pěkný, že to pak nahlásí kolonu na D1, ale když to nebude znát malé okrsky kolem dálnice, tak je to celkem naprd.
 

Martin Kalenda
1. června • 22:28

to je dan za dobre auto :) predpokladam ze jste en ACe co ma MB od ktereho jsem stahoval video kde bezel na pozadi jackson.

to my chudaci co maji blaupunktackou navigaci ve skodovce mame zmapovane snad vsechny silnice, detailne ulici kazdou vizku. samozrejme ze ne bocni ulice ale tam se snad kolony netvori.

Marek
1. června • 18:09

Ide mi teraz o Nemecko, takže chýbajúca podrobná mapa ČR ma netrápi. Skor by ma zaujímalo, ako by to bolo v prípade samostatnej navigácie ( napr. GPS prijímač + PDA, príp. notebook ). Z toho, čo si napísal usudzujem, že v tomto prípade by dynamaická navigácia nefungovala, nemá odkiaľ získať dopravné info.

Dusan
1. června • 13:13

Jeste bych dodal, ze cele je to samozrejme zavisle na kvalite dat, coz je pochopitelne nejvetsi slabina systemu. Zvlaste v pripade kolon se stava, ze se navigace dozvi informaci pozde a nebo naopak to cloveka posle na objizdnou cestu, ackoliv na dalnici uz to v pohode zase svisti (mrtvoly odvezeny, auta odtazena, krev umyta).

Jiri
1. června • 12:50

Jojo, stezovat si, stezovat si, stezovat si. Budte radi, ze se o tom alespon mluvi. Nekde se holt musi zacit. Nova technologie (nova pro CR) si zada cas!

MTK
1. června • 9:52

Nooo... neříkej hop dokud nepřeskočíš (digitální televizi nám taky slibujou už roky )

Pete
1. června • 8:57

A v Rakousku, myslím, ještě.

Doporučujeme

Články odjinud