Řidiči rozeznají civilní passaty. Policie je proti tomu bezmocná

Řidiči rozeznají civilní passaty. Policie je proti tomu bezmocná

Před dvěma roky nasazená zbraň na dálniční piráty přestává plnit svou roli. Šestnáct superrychlých vozů Volkswagen Passat R36 v civilním provedení zakoupila Policie ČR kvůli zvýšení bezpečnosti a hlavně jako past na řidiče, kteří výrazně překračují povolené rychlosti. Jenže čeští motoristé jsou nebývale pozorní. Na silnici dokážou policejní passat odhalit a ihned jedou předepsanou rychlostí, takže se původní efekt rozplývá.

Policie si s touto skutečností zatím příliš neví rady. „Zaznamenali jsme změnu v obvyklém v chování řidičů, ale těžko s tím můžeme něco dělat. Měnit registrační značky nemůžeme a barvu vozů taky ne. Zatím nevíme, jak situaci řešit,“ krčil rameny vrchní komisař kapitán Richard Hošek z odboru služby dopravní policie v Hradci Králové.

Hlídky se možná přesunou jinam

Pomoci by snad mohla určitá změna taktiky policejních hlídek. „Asi se přesuneme na jiné silnice, kde nás řidiči nebudou čekat. Opustíme místa, kde to není potřeba, a zkusíme najít lokality, na nichž budeme něco platní,“ naznačil komisař o programu vozů.

Policejní passaty se po českých silnicích pohybují ve stříbrné, černé, tmavě a bledě modré metalíze. Řidiči se je oproti soukromým vozům stejného typu naučili rozeznávat podle odchylek v chromování na přední a zadní části karoserie.

V podstatě sportovní vůz Volkswagen Passat R36 s motorem o výkonu 220kW dosáhne rychlosti 250 kilometrů v hodině a od nuly do stovky zrychlí za sedm vteřin (s těžkým policejním vybavením). To posádkám umožňuje účinně pronásledovat řidiče, kteří se jim rozhodli ujet. Hlavní předností passatů uvedených do provozu začátkem roku 2009 je měření rychlosti za jízdy a natáčení telefonujících řidičů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků