Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Funkci automatického parkování do podélného nebo příčného stání dnes nabízí snad každá automobilka v rámci příplatkové výbavy téměr do každého vozu, i do těch nejmenších. Zvláštní ale je, že i přes dostupnost a snadnost obsluhy tohoto systému mu řidiči nevěří.

Průzkum provedený na americkém trhu ukázal, že 80 % řidičů raději parkuje manuálně než pomocí asistenta, který tuto činnost zvládne sám. Pouze necelá čtvrtina řidičů aspoň někdy používala nebo pravidelně používá systém automatického parkování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Přitom nezávislý test odhalil, že pět různých testovaných systémů automatického parkování je schopnějších než člověk. A to dokonce i v okamžiku, kdy člověk používá zadní parkovací kameru.

Pokud jde o podélné parkování, automatické systémy jsou v průměru o 10 % rychlejší než člověk. Automatické parkování dokonce zaparkuje o 37 % blíže k chodníku nebo obrubníku a zároveň o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Automatické parkování také používá o 47 % méně manévrů a korekcí a ani jednou nedošlo ke kontaktu s jiným vozem, čehož se člověku naopak mnohokrát podařilo dosáhnout.

I přes tyto velmi pozitivní výsledky pro systémy automatického parkování je ale řidiči nechtějí používat. Někteří dokonce považují manuální parkování za sport nebo jakýsi důkaz vlastních dovedností. Věří si v tom 86 % mužů a 71 % žen.

Ne všichni mají ale parkování v malíčku, jak ukazuje následující video z více než patnáctiminutového pokusu jedné dámy o podélné zaparkování:

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků