Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Funkci automatického parkování do podélného nebo příčného stání dnes nabízí snad každá automobilka v rámci příplatkové výbavy téměr do každého vozu, i do těch nejmenších. Zvláštní ale je, že i přes dostupnost a snadnost obsluhy tohoto systému mu řidiči nevěří.

Průzkum provedený na americkém trhu ukázal, že 80 % řidičů raději parkuje manuálně než pomocí asistenta, který tuto činnost zvládne sám. Pouze necelá čtvrtina řidičů aspoň někdy používala nebo pravidelně používá systém automatického parkování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Přitom nezávislý test odhalil, že pět různých testovaných systémů automatického parkování je schopnějších než člověk. A to dokonce i v okamžiku, kdy člověk používá zadní parkovací kameru.

Pokud jde o podélné parkování, automatické systémy jsou v průměru o 10 % rychlejší než člověk. Automatické parkování dokonce zaparkuje o 37 % blíže k chodníku nebo obrubníku a zároveň o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Automatické parkování také používá o 47 % méně manévrů a korekcí a ani jednou nedošlo ke kontaktu s jiným vozem, čehož se člověku naopak mnohokrát podařilo dosáhnout.

I přes tyto velmi pozitivní výsledky pro systémy automatického parkování je ale řidiči nechtějí používat. Někteří dokonce považují manuální parkování za sport nebo jakýsi důkaz vlastních dovedností. Věří si v tom 86 % mužů a 71 % žen.

Ne všichni mají ale parkování v malíčku, jak ukazuje následující video z více než patnáctiminutového pokusu jedné dámy o podélné zaparkování:

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků