Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Funkci automatického parkování do podélného nebo příčného stání dnes nabízí snad každá automobilka v rámci příplatkové výbavy téměr do každého vozu, i do těch nejmenších. Zvláštní ale je, že i přes dostupnost a snadnost obsluhy tohoto systému mu řidiči nevěří.

Průzkum provedený na americkém trhu ukázal, že 80 % řidičů raději parkuje manuálně než pomocí asistenta, který tuto činnost zvládne sám. Pouze necelá čtvrtina řidičů aspoň někdy používala nebo pravidelně používá systém automatického parkování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Přitom nezávislý test odhalil, že pět různých testovaných systémů automatického parkování je schopnějších než člověk. A to dokonce i v okamžiku, kdy člověk používá zadní parkovací kameru.

Pokud jde o podélné parkování, automatické systémy jsou v průměru o 10 % rychlejší než člověk. Automatické parkování dokonce zaparkuje o 37 % blíže k chodníku nebo obrubníku a zároveň o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Automatické parkování také používá o 47 % méně manévrů a korekcí a ani jednou nedošlo ke kontaktu s jiným vozem, čehož se člověku naopak mnohokrát podařilo dosáhnout.

I přes tyto velmi pozitivní výsledky pro systémy automatického parkování je ale řidiči nechtějí používat. Někteří dokonce považují manuální parkování za sport nebo jakýsi důkaz vlastních dovedností. Věří si v tom 86 % mužů a 71 % žen.

Ne všichni mají ale parkování v malíčku, jak ukazuje následující video z více než patnáctiminutového pokusu jedné dámy o podélné zaparkování:

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků