Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

18 komentářů

Jan
15. srpna • 6:38

To jako fakt jo? :-O A to tu fabriku ještě nezavřeli a manažeři nejsou ve vazbě? : ) To snad neudělá ani Tuk-tuk na třech kolech, ne tak evropské auto za dvě mega. Mám auto vysoké jako kráva, otáčím se s tím na daleko menším poloměru a ve větší rychlosti a nikdy ani náznak, že by se to mělo jen víc naklonit. A už vůbec ne převrátít.

Josef
18. června • 11:46

Řidič se má přizpůsobit stavu vozu, stavu komunikace - dopravní situaci a počasí. Určitě jinak se jezdí s autobusem a jinak s motokárou. Kdo je "nemehlo", tak se vybourá v čemkoliv a kdykoliv. V konečném důsledku je jedno, jestli takový "borec" položí SUV v zatáčce nabok, nebo v přetáčivém smyku sportovní kupátko ovine bokem kolem sloupu veřejného osvětlení, nebo do sloupu narazí třeba něčím jiným čelně po "vylétnutí", kdy to už přední kola/náprava zkrátka v zatáčce už neudrží. Diskuse, co je lepší jestli SUV nebo "sprotovní placka", je v takovém případě bezpředmětná. (Samozřejmě jsou špičková SUV, která se chovají v dané situaci lépe než normální konfekční auta - jenže ve srovnání špičkového SUV se špičkovým soutěžákem by to SUV propadlo, což je jasné. To vše ale v situacích a rychlostech, do kterých se naprostá většina řidičů běžné populace nedostane).

Karlos
18. června • 8:07

Tam musela být nějaká nájezdová rampa nebo co :-D GLEčko jsem měl párkrát možnost potýrat a sedělo perfektně.

a
18. června • 9:20

Mně se zdá, že ten vnitřní pruh rondelu je příčně šikmo a od středu se svažuje. To by mohlo přispět k převrácení. Ale nevím, jestli fakt.

Jan Zářecký
3. srpna • 11:39

Jo taky bych to tak viděl, že kruháč je skosenej víc a při sešlápnutí a zatočení do vnitřku kruháče to přehodil.

Neurotic
17. června • 13:30

Kdyby měl normální kombi, sedan tak by se mu to nestalo:-D

dpcstb
19. června • 7:59

keby nebol idiot, tiez by sa mu to nestalo

morgan
17. června • 12:07

Šulin, normální klasická blbost, kdy zřejmě na poslední chvíli chtěl vyjet z objezdu a prudce trhnul volantem a ještě přidal plyn, blbeček za volantem...

Gašpo
17. června • 12:22

Trhol volantom aby na poslednú chvíľu odbočil z objazdu? Hmm a ako vysvetlíte že ho to hodilo na pravý bok? Kolesá má normálne natočené vľavo, možno chcel skutočne driftovať a tak ich natočil ešte viac a pridal plyn. To by ale muselo mať auto zadný náhon, neviem ako je to u tohoto.
Je to kombinácia blbosti a vyššieho ťažiska, nič viac. A netvrdil by som ani že musel vypnúť ESP. Elektronika dokáže hodne, ale pri prekročení jej možností nastáva skokove nezvládnuteľný problém. Ak sa jazdí rozumne s ohľadom na platné fyzikálne zákony, nič také sa nestane. Bohužiaľ niekto si myslí, že ak si kúpi drahšie auto može si dovoliť čokoľvek. Práve v krízových situáciách sú SUV problematické. Pocit vyššej bezpečnosti je len pocit. Može si nahovárať že ak by to nebolo tak robustné auto, mohol sa vážne zraniť. Ale vtip je v tom, že v nižšom aute by k takej situácii vobec nedošlo.

Krabat
18. června • 7:15

Souhlasím. Statistika ukazuje, že nehody SUV s převrácením na střechu jsou daleko častější než u jiných aut. Nebudu to hledat, už dříve jsem tady odkazy dával. Stačí si dát do vyhledávače SUV rollover a jsou tam mraky odkazů. Nicméně, tohle video mi přijde celkem šílené. Tak snadné převrácení bych nečekal. Řidiči zkrátka musí myslet na to, že SUV jsou velká a těžká auta s těžištěm moc nahoře a podle toho se chovat. Jsou fajn na dálnici na pohodlné a komfortní cestování, ale závoďák na okresky z nich nikdy moc dobrý nebude. A to nezapomínám ani na Sabine v Kodiaqu. ;-)

Rejpal
18. června • 10:30

No, ono podle statistik jsou nehody SUV (jak v prepoctu na pocet vozidel, tak v prepoctu na pocet vozokilometru) castejsi nez u jinych aut. A to temer ve vsech kategoriich: nehody se zranenim chodce, nehody pri parkovani, nehody z duvodu nedani prednosti v jizde, nehody zpusobenen nahlou zmenou pocasi (naledi), nespravny zpusob jizdy, nehody pri narazu do pevne prekazky...

morgan
17. června • 14:10
brk77
17. června • 23:24

https://youtu.be/Um-XlKerWvA... Spíš tohle 20 let staré Áčko. Tenkrát to byla taky slušná aféra a Mercedes to řešil stabilizací.

Rejpal
18. června • 10:23

Acko je opravdu hodne vysoke auto. Diky tomuto testu a tomuto vysledku se zacalo nejprve do Mercedesu a nasledne do vsech aut montovat ESP jako standard.
Ten lose-test jsem si s jiz upravenym (ESP + o nekolik milimetru vetsi odsazeni kol) Ackem vyzkousel bohuzel nazivo a krome rozblikane zarovicky ESP a tepovky zvysene na maximum, nebyl zadny problem.

wlado
17. června • 11:35

To vyzerá úplne ako dagovština. Negroidi už zjavne vytvárajú z paríža bejrút.

miro
21. června • 9:05

zjavne, k tomu prinášajú aj svoj multikulti zvyk jazdiť na drahých autách ako retardi

gf
10. srpna • 19:26

seš fakt blbec, ale co čekat od slovenskýho imigranta, který do česka přináší svý rasistický názory.

Doporučujeme

Články odjinud