Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu většího bezpečí za volantem. Věděli jste ale, že otočit je na střechu nemusí být zase takový problém?

Hlad po automobilech SUV roste, v rychlém sledu za sebou jsou představovány a uváděny na trh další a další modely, a jak to nyní vypadá, trend jenom tak neustane. Jedním z důvodů, proč si lidé takové vozy kupují, je pocit větší bezpečnosti za volantem. Sedíte výše, máte kolem sebe více „plechu“ a mimo jiné také lépe vidíte z kabiny. Jenže ono kolikrát stačí málo a jízda skončí jinak, než jste si plánovali.

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Příkladem budiž situace, která se odehrála na kruhovém objezdu ve Francii a rychlá jízda byla to poslední, co ji mohlo způsobit. V docela nekvalitním videu vidíte Mercedes-AMG GLE 63 s osmiválcem, který „kruháč“ projíždí rychlostí dvacet, maximálně třicet kilometrů v hodině. Pak se ale „něco“ stane, vnitřní přední kolo letí vzhůru a vůz se otočí přes střechu. Jak je to možné?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Správně chápete, že tohle není úplně tradiční situace a na vině je spíše spousta řidičské blbosti. Faktem nicméně zůstává, o okolnostech nehody se zase tak moc neví. Podle dostupných informací měl být vůz zapůjčen na svatbu s vratnou kaucí 2000 eur (asi 51.000 Kč). Řidič si pravděpodobně pohrál se stabilizačním systémem, pořádně šlápnul na plyn, o čemž by vypovídalo i hvízdnutí pneumatik, a fyzika se už postarala o zbytek.

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Opravdu ale stačí tak málo k tomu, aby více než dvoutunové SUV, které jinak na silnici drží jako přibité, skončilo v kotrmelci? Uvidíme, třeba se k nehodě vyjádří i automobilka. Je nicméně jasné, že řidič by si měl sypat popel na hlavu a ušlá kauce bude nakonec tím nejmenším trestem. Naprosto zbytečná nehoda způsobená jenom vlastní blbostí totiž bude oříšek hlavně pro vlastní ego. A jaké je poučení? Nikdy byste neměli půjčovat vlastní auto i pod příslibem předpisové jízdy.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků