Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu většího bezpečí za volantem. Věděli jste ale, že otočit je na střechu nemusí být zase takový problém?

Hlad po automobilech SUV roste, v rychlém sledu za sebou jsou představovány a uváděny na trh další a další modely, a jak to nyní vypadá, trend jenom tak neustane. Jedním z důvodů, proč si lidé takové vozy kupují, je pocit větší bezpečnosti za volantem. Sedíte výše, máte kolem sebe více „plechu“ a mimo jiné také lépe vidíte z kabiny. Jenže ono kolikrát stačí málo a jízda skončí jinak, než jste si plánovali.

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Příkladem budiž situace, která se odehrála na kruhovém objezdu ve Francii a rychlá jízda byla to poslední, co ji mohlo způsobit. V docela nekvalitním videu vidíte Mercedes-AMG GLE 63 s osmiválcem, který „kruháč“ projíždí rychlostí dvacet, maximálně třicet kilometrů v hodině. Pak se ale „něco“ stane, vnitřní přední kolo letí vzhůru a vůz se otočí přes střechu. Jak je to možné?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Správně chápete, že tohle není úplně tradiční situace a na vině je spíše spousta řidičské blbosti. Faktem nicméně zůstává, o okolnostech nehody se zase tak moc neví. Podle dostupných informací měl být vůz zapůjčen na svatbu s vratnou kaucí 2000 eur (asi 51.000 Kč). Řidič si pravděpodobně pohrál se stabilizačním systémem, pořádně šlápnul na plyn, o čemž by vypovídalo i hvízdnutí pneumatik, a fyzika se už postarala o zbytek.

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Opravdu ale stačí tak málo k tomu, aby více než dvoutunové SUV, které jinak na silnici drží jako přibité, skončilo v kotrmelci? Uvidíme, třeba se k nehodě vyjádří i automobilka. Je nicméně jasné, že řidič by si měl sypat popel na hlavu a ušlá kauce bude nakonec tím nejmenším trestem. Naprosto zbytečná nehoda způsobená jenom vlastní blbostí totiž bude oříšek hlavně pro vlastní ego. A jaké je poučení? Nikdy byste neměli půjčovat vlastní auto i pod příslibem předpisové jízdy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků