Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu většího bezpečí za volantem. Věděli jste ale, že otočit je na střechu nemusí být zase takový problém?

Hlad po automobilech SUV roste, v rychlém sledu za sebou jsou představovány a uváděny na trh další a další modely, a jak to nyní vypadá, trend jenom tak neustane. Jedním z důvodů, proč si lidé takové vozy kupují, je pocit větší bezpečnosti za volantem. Sedíte výše, máte kolem sebe více „plechu“ a mimo jiné také lépe vidíte z kabiny. Jenže ono kolikrát stačí málo a jízda skončí jinak, než jste si plánovali.

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Hrozivá nehoda Škodovky: Historická závodní 130 LR letěla přes střechu

Příkladem budiž situace, která se odehrála na kruhovém objezdu ve Francii a rychlá jízda byla to poslední, co ji mohlo způsobit. V docela nekvalitním videu vidíte Mercedes-AMG GLE 63 s osmiválcem, který „kruháč“ projíždí rychlostí dvacet, maximálně třicet kilometrů v hodině. Pak se ale „něco“ stane, vnitřní přední kolo letí vzhůru a vůz se otočí přes střechu. Jak je to možné?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Správně chápete, že tohle není úplně tradiční situace a na vině je spíše spousta řidičské blbosti. Faktem nicméně zůstává, o okolnostech nehody se zase tak moc neví. Podle dostupných informací měl být vůz zapůjčen na svatbu s vratnou kaucí 2000 eur (asi 51.000 Kč). Řidič si pravděpodobně pohrál se stabilizačním systémem, pořádně šlápnul na plyn, o čemž by vypovídalo i hvízdnutí pneumatik, a fyzika se už postarala o zbytek.

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Smrtelná nehoda Uberu: K selhání kamer a radarů nedošlo, řekl jejich dodavatel

Opravdu ale stačí tak málo k tomu, aby více než dvoutunové SUV, které jinak na silnici drží jako přibité, skončilo v kotrmelci? Uvidíme, třeba se k nehodě vyjádří i automobilka. Je nicméně jasné, že řidič by si měl sypat popel na hlavu a ušlá kauce bude nakonec tím nejmenším trestem. Naprosto zbytečná nehoda způsobená jenom vlastní blbostí totiž bude oříšek hlavně pro vlastní ego. A jaké je poučení? Nikdy byste neměli půjčovat vlastní auto i pod příslibem předpisové jízdy.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků