Richard Hammond měl vážnou nehodu. Testovaný elektrický hypersport shořel

Hrůzostrašně vyhlížející nehoda se stala při nátáčení série The Grand Tour, které se odehrávalo ve Švýcarsku. Populární moderátor ztratil kontrolu nad řízením a vylétl ze zatáčky.

V kopcích u švýcarské vesničky Hembreg havaroval při testování chorvatského elektrického sportovního vozu Rimac Concept One populární moderátor The Grand Tour Richard Hammond.

Informoval o tom britský deník Daily Mail na základě oficiálního tweetu od producentů The Grand Tour.

Vůz Rimac  pohání čtyři nezávisle na sobě pracující motory. Ty vozu dávají výkon 1088 koní a akceleraci z 0-100 km/h za ohromujících 2,8 sekundy.

Druhá série The Grand Tour již v říjnu. Na výdajích se opět nešetřilo

Druhá série The Grand Tour již v říjnu. Na výdajích se opět nešetřilo

Natáčení podle přiložených záběrů probíhalo naprosto bez problémů, ale v jedné ze zatáček Hammond nezvádl svůj vůz a nestihl dobrzdit. Hypersport vylétl z vozovky, převrátil se a začal hořet. Moderátor naštěstí stihl utéct dřív, než se auto vznítilo, přesto ho však vrtulník převezl do nemocnice v St. Gallen. Oficiální vyjádření neuvádí příliš podrobností, spekuluje se o zlomenině nohy.

Všechny ostatní detaily k nehodě prozradí až vyšetřování, každopádně díky vyjádření producentů nyní víme, že ve voze nebyl nikdo jiný. Je však jasně vidět, že moderátor musel vědět o blížící se zatáčce. Najížděl do ní nepřiměřeně velkou rychlostí. Zdá se, že téměř vůbec nebrzdil. Jeho dlouholetý kolega a moderátor Top Gearu i Grand Tour Jeremy Clarkson uvedl, že to byla nejhorší nehoda, jakou za svoji obsáhlou kariéru viděl. Naštěstí je Richard Hammond mimo ohrožení života a měl by být v pořádku.

Nebyla to jediná nehoda, kterou zažil tento člen slavného tria Top Gear. Při testování dragsteru Vampire došlo k nehodě. Při rychlosti 460 km/h vozu praskla pneumatika a skončil po několika kotrmelcích mimo dráhu. Hammond tehdy utrpěl rozsáhlá zranění hlavy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: Youtube

 

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků