Richard Hammond, bývalý moderátor pořadu Top Gear a současný moderátor pořadu The Grand Tour, se před časem zeptal svých fanoušků, co chtějí vědět o novém Fordu Mustang Mach 1, kterým americká automobilka v Evropě nahrazuje verzi Bullitt.

Richard Hammond, bývalý moderátor pořadu Top Gear a současný moderátor pořadu The Grand Tour, se před časem zeptal svých fanoušků, co chtějí vědět o novém Fordu Mustang Mach 1, kterým americká automobilka v Evropě nahrazuje verzi Bullitt.

Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford  ukončuje výrobu Mustangu Bullitt  a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku.

Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford ukončuje výrobu Mustangu Bullitt a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku.

Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek.

Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek.

Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů  Shelby GT500  a GT350, které normálně nejsou,  respektive nebyly  na starém kontinentu dostupné.

Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů Shelby GT500 a GT350, které normálně nejsou, respektive nebyly na starém kontinentu dostupné.

Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min.

Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min.

Zájemci budou mít na výběr z nové, zesílené šestistupňové manuální převodovky Tremec či automatické 10stupňové převodovky s vylepšeným chlazením a přenastaveným softwarem pro rychlejší reakce.

Zájemci budou mít na výběr z nové, zesílené šestistupňové manuální převodovky Tremec či automatické 10stupňové převodovky s vylepšeným chlazením a přenastaveným softwarem pro rychlejší reakce.

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém s aktivními klapkami a části zadní nápravy mají původ v GT500.

Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém s aktivními klapkami a části zadní nápravy mají původ v GT500.

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Na 19palcová kola jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Na 19palcová kola jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Vůči standardnímu Mustangu GT se Mach 1 odlišuje také aerodynamikou s novým předním splitterem, difuzorem či zadním křídlem pro zlepšení přítlaku o 22 %.

Vůči standardnímu Mustangu GT se Mach 1 odlišuje také aerodynamikou s novým předním splitterem, difuzorem či zadním křídlem pro zlepšení přítlaku o 22 %.

V nabídce bude osm barevných kombinací modelu s pruhy na kapotě a na bocích.

V nabídce bude osm barevných kombinací modelu s pruhy na kapotě a na bocích.

Uvnitř se nachází sportovní kožené sedačky, kontrastní prošívání či plakety s pořadovým číslem modelu.

Uvnitř se nachází sportovní kožené sedačky, kontrastní prošívání či plakety s pořadovým číslem modelu.

Ve výbavě se objevuje standardně 12palcový digitální přístrojový štít, poslední verze infotainmentu SYNC 3, vyhřívání a ventilace sedaček i prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory.

Ve výbavě se objevuje standardně 12palcový digitální přístrojový štít, poslední verze infotainmentu SYNC 3, vyhřívání a ventilace sedaček i prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory.

Ford sice zmiňuje limitovanou produkci Mustangu Mach 1, zda však bude omezená počtem kusů nebo časově, to neupřesňuje. Na potvrzení prodeje v Česku si také budeme muset počkat.

Ford sice zmiňuje limitovanou produkci Mustangu Mach 1, zda však bude omezená počtem kusů nebo časově, to neupřesňuje. Na potvrzení prodeje v Česku si také budeme muset počkat.

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford  ukončuje výrobu Mustangu Bullitt  a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku.
Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek.
Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů  Shelby GT500  a GT350, které normálně nejsou,  respektive nebyly  na starém kontinentu dostupné.
Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min.
33
Fotogalerie

Richard Hammond je první novinář na dálkové ovládání. Zkouší svého oblíbence

Britský moderátor je velkým fanouškem amerických aut. Rozhodl se proto v Evropě přivítat novou verzi splašeného poníka.

Richard Hammond, bývalý moderátor pořadu Top Gear a současný moderátor pořadu The Grand Tour, se před časem zeptal svých fanoušků, co chtějí vědět o novém Fordu Mustang Mach 1, kterým americká automobilka v Evropě nahrazuje verzi Bullitt. Na platformě Drivetribe, kterou společně s Jeremym Clarksonem a Jamesem Mayem rozjel, pak na otázky odpověděl.

Video je umístěné na Youtube a jen pár hodin po nahrání nasbíralo stovky tisíc přehrání. Není se čemu divit, jde totiž o typický test, na který jsme od tohoto moderátora zvyklí. Je plný dětské radosti, vtipů, efektních záběrů a burácejícího Fordu Mustang. Sluší se ale dodat, že jde o placenou propagaci, takže se Hammond nerozvášňuje nad tím, co se mu nelíbí.

Sám sebe pak na videu označuje jako prvního novináře na dálkové ovládání, čímž myslí, že ve videu především odpovídá na to, co zajímá fanoušky. Pod kapotou vozu je vyladěná verze atmosféricky plněného osmiválce o objemu pěti litrů, který produkuje výkon 338 kW (460 koní) a točivý moment 529 N.m.

V Česku vás tento vůz vyjde na minimálně 1.649.900 Kč ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Verze s desetistupňovým automatem je dražší o 70.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud