Richard Hamann, zakladatel Hamann Motorsport, zemřel

Richard Hamann, zakladatel věhlasné ladičské společnosti Hamann Motorsport, zemřel tento víkend ve věku 53 let po prohraném souboji s rakovinou. Několik desítek let se významným způsobem angažoval v motoristickém sportu a do ladění automobilů se pustil již v hloubi osmdesátých let. Jako závodník nastoupil celkem ve více než 700 závodech, z nichž na 300 vystoupil na stupně vítězů. Richardův záběr byl široký, více než stokrát zvítězil v závodech seriálů DTM, Formule 3 a dalších, v závodech speciálních cestovních vozů dojel do cíle jako první potřikrát za volantem BMW M1. Richard Hamann zemřel, ale jeho společnost běží dále.

Stavby Richarda Hamanna vždy patřily k tomu nejlepšímu. Z těch posledních je třeba připomenout si především Hamann Victory II Lamborghini Gallardo LP560-4, ale také kompaktní Fiat 500 Abarth Hamann, nebo paket Hamann, jenž se stal vůbec prvním určeným pro novou generaci sedanu BMW 5. Výběr dalších z posledních prací Richarda Hamana najdete na tomto místě. Čest jemu i jeho práci.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků