Nejvýkonnější SUV světa má 1000 koní. Stojí 8 milionů a vychází z levného Jeepu

Drsný teréňák od malosériového výrobce Rezvani přichází s novým základem a nyní pod kapotou nabídne přes 1000 koní. Kdyby náhodou někomu přišla dřívější verze se sedmi stovkami málo…

Nová generace Rezvani Tank opět vychází ze základu Jeepu Wrangler, teď už ovšem používá nejnovější platformu poslední generace Wrangleru JL. Po stránce vzhledu si nicméně Tank stále ponechává zlý výraz v masce, výrazné prolisy na karoserii a nadále je možnost zvolit obrněnou verzi, která je snad připravena i na třetí světovou válku.

Tak například, v příslušenství Tanku se nyní za hezkých 2500 dolarů (asi 57.000 Kč) objevuje i ochrana proti EMP, tedy elektromagnetickým impulzům. Dále je možné zvolit systém nočního vidění, kamerový systém okolo vozu, dodatečnou palivovou nádrž, záložní baterii a další nutnosti k přežití v postapokalyptické krajině.

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Ale hlavně, Rezvani nyní Tank označuje za „nejvýkonnější produkční SUV světa“. Nejvýkonnější motorizací pod kapotou nové generace je totiž kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec původem z Dodge Demon, který vozu zajistí výkon „přes 1000 koní“ (735 kW) a točivý moment okolo 1180 N.m. Což ve spolupráci s vylepšenou terénní technikou Jeepu zní jako dostatečná hodnota.

Do portfolia motorizací se nicméně zařadí i základní benzinový dvoulitrový čtyřválec (285 k/210 kW) pro exportní trhy, 3,6 litrový šestiválec (285 k/210 kW), 6,4litrový osmiválec (500 k/368 kW) nebo vznětový třílitrový šestiválec opět o síle 285 k/210 kW. Podvozek lze následně vylepšit i příplatkovými tlumiči a pružinami značky FOX.

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

A příplatky nekončí ani po stránce komfortu a luxusu. Dostupný je interiér čalouněný kůží, vyhřívané a odvětrávané sedačky, prémiový audiosystém Focal, ambientní osvětlení interiéru, automaticky výsuvné prahy pro pohodlnější nástup či dokonce LED diodami vyplněná stropnice podobně jako v posledních Rolls-Roycech, připomínající hvězdnou oblohu.

Ani v minulosti se Rezvani nebálo Tanku nadepsat tučnou cenovku. Základní model nové generace startuje od částky 155.000 dolarů (asi 3,5 milionu korun). Obrněná verze začíná na částce 295.000 dolarů (asi 6,7 milionu korun) a vrcholná varianta Tank X se vším všudy (a hlavně tisícovkou koní) začíná od 349.000 dolarů (asi 8 milionů korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků