Nejvýkonnější SUV světa má 1000 koní. Stojí 8 milionů a vychází z levného Jeepu

Drsný teréňák od malosériového výrobce Rezvani přichází s novým základem a nyní pod kapotou nabídne přes 1000 koní. Kdyby náhodou někomu přišla dřívější verze se sedmi stovkami málo…

Nová generace Rezvani Tank opět vychází ze základu Jeepu Wrangler, teď už ovšem používá nejnovější platformu poslední generace Wrangleru JL. Po stránce vzhledu si nicméně Tank stále ponechává zlý výraz v masce, výrazné prolisy na karoserii a nadále je možnost zvolit obrněnou verzi, která je snad připravena i na třetí světovou válku.

Tak například, v příslušenství Tanku se nyní za hezkých 2500 dolarů (asi 57.000 Kč) objevuje i ochrana proti EMP, tedy elektromagnetickým impulzům. Dále je možné zvolit systém nočního vidění, kamerový systém okolo vozu, dodatečnou palivovou nádrž, záložní baterii a další nutnosti k přežití v postapokalyptické krajině.

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Jeep Gladiator se chystá na vpád do Evropy. Místo kopí a štítu sází na šestiválec

Ale hlavně, Rezvani nyní Tank označuje za „nejvýkonnější produkční SUV světa“. Nejvýkonnější motorizací pod kapotou nové generace je totiž kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec původem z Dodge Demon, který vozu zajistí výkon „přes 1000 koní“ (735 kW) a točivý moment okolo 1180 N.m. Což ve spolupráci s vylepšenou terénní technikou Jeepu zní jako dostatečná hodnota.

Do portfolia motorizací se nicméně zařadí i základní benzinový dvoulitrový čtyřválec (285 k/210 kW) pro exportní trhy, 3,6 litrový šestiválec (285 k/210 kW), 6,4litrový osmiválec (500 k/368 kW) nebo vznětový třílitrový šestiválec opět o síle 285 k/210 kW. Podvozek lze následně vylepšit i příplatkovými tlumiči a pružinami značky FOX.

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

A příplatky nekončí ani po stránce komfortu a luxusu. Dostupný je interiér čalouněný kůží, vyhřívané a odvětrávané sedačky, prémiový audiosystém Focal, ambientní osvětlení interiéru, automaticky výsuvné prahy pro pohodlnější nástup či dokonce LED diodami vyplněná stropnice podobně jako v posledních Rolls-Roycech, připomínající hvězdnou oblohu.

Ani v minulosti se Rezvani nebálo Tanku nadepsat tučnou cenovku. Základní model nové generace startuje od částky 155.000 dolarů (asi 3,5 milionu korun). Obrněná verze začíná na částce 295.000 dolarů (asi 6,7 milionu korun) a vrcholná varianta Tank X se vším všudy (a hlavně tisícovkou koní) začíná od 349.000 dolarů (asi 8 milionů korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 112 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků