Brno rozšířilo placené parkování. Myslí však na řidiče, kteří se nezdrží dlouho

Net  |  02. 10. 2019 08:57

Palec nahoru, něco takového by bylo fajn i v Praze, ale Eltodu by to zkomplikovalo výběr výpalného. Není nad to, když starší příbuzný potřebuje těžký nákup a v okolí není legální parkovací místo (mimo výpalného asi 12000 pro lidi z jiné městské části), případně možnost zaparkovat půl kilometru daleko a zaplatit si to. Přitom 30 minut/hodina by byla ideální na kratší návštěvu a donesení všeho potřebného. Jinak smysl modré zóny stovky metrů od MHD moc nechápu, je to jen umělá tvorba parkovacích míst nakreslením modré čáry a výběr výpalného od místních...
A pořád mi není jasné, jak jsou na tom lidé v pronájmu s trvalým bydlištěm jinde.

Odpovědět  |   | 
a  |  03. 10. 2019 01:43

Mám dojem, že bez trvalého pobytu to nejde. Jediná možnost je být cizinec a mít obdobu trvalého pobytu občana ČR (říkají tomu přechodný pobyt). Takže ty tisíce studentů holt začnou parkovat ve čtvrtích mimo zóny. Teď je třeba bezprostřední okolí stavební fakulty VUT ve kterékoliv denní době obloženo parkujícími studenty. U jiných fakult a kolejí to předpokládám podobně. No, pěkně se to teda semele...

Odpovědět  |   | 
Hanáček  |  02. 10. 2019 14:12

A jak to mají v Brně lidé s průkazem a značkou ZTP ?

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  02. 10. 2019 15:35

Mohou parkovat zdarma na význačných místech pro invalidy ve všech zónách.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 10. 2019 18:35

šílené, nechápu za co tento stát vybírá daně. Někdo vykládá o tom, že se rozpadají rodiny, ale když chci přijet za dcerou na víkend budu muset zaplatit xx Kč za možnost hledat si parkovací místo stejně jako teď - vůbec není garantováno (stejně jako v Praze), že člověk za ty peníze zaparkuje. Je to jen další způsob jak z lidí tahat daně. Místo toho, aby se stavěla povinně parkoviště u každého obchodu, školy apod., tak se jen buzerují lidi...

Odpovědět  |   | 

vlakem a potom šalinou a tuším, že si jeden viník za koho obchody stavějí závory. U školy parkoviště? To nemyslíš vážně, nemají mít školy sportoviště a zelen????

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 10. 2019 20:58

každý kdo byl někdy v Americe ví, že se nesmí postavit budova bez toho, aby u ní (pod ní, nad ní) bylo dostatek parkovacích míst. Pokud si někdo myslí, že se poplatkem něco vyřeší, tak nevyřeší - přibývají auta a ta musí někde jezdit (na dvouproudou D1 se prostě nevejdou) a někde parkovat - ne v ulicích, ale na parkovištích. Pokud si tohle český politik neuvědomí, tak se tu za chvíli nehneme a poplatky na tom nic nezmění. Jakým právem si Brno zavádí poplatky? Tak dobrá, všechny vesnice a městečka si zavedou poplatky. Až si vy Brňáci někam pojedete, tak plaťte - jak se vám to bude líbit?

Odpovědět  |   | 
a  |  03. 10. 2019 01:46

To jsou spojité nádoby. Developerské projekty, jak bytů, tak kanclů hlavně na dostatek parkovacích míst kašlou a ještě k tomu zahušťují zástavbu. Pokud povinnost stavět s novými budovami i parkovací místa nebude v nějakých předpisech, budou se velká města bránit parkovacími zónami, protože dojíždění za prací atd. strašně narůstá...

Odpovědět  |   | 

ty vesničky a městečka to zavádí, jenom se o tym nepíše. Prostě má být zákon když nemáš svůj pozemek, garáž nebo smluvní parkování, tak auto nekoupíš, já si taky nekoupím vrtulník nebot nemám hangár.

Odpovědět  |   | 
DP  |  04. 10. 2019 12:45

V Česku se rovněž nesmí postavit budova bez toho, aniž by bylo vyřešeno, kam s auty. A není to nic až tak nového. Platí to jak pro kancelářské budovy, tak pro bytové domy, ale třeba i projekty výstavby rodinných domů. Jenže dvěma patry podzemních garáží jsou vybaveny až nověji postavené budovy, jenže město je tvořeno budovami daleko staršími z dob desítky, ba až stovky let zpátky, kdy se na parkování ještě pochopitelně nemyslelo. A třeba taková sídliště jsou sice obklopena velkými parkovišti (to už se na parkování myslelo), jenže dimenzovanými na tehdejší skutečnost, že rodina měla maximálně jedno auto. Co má tedy politik dělat teď, když se stávající městskou zástavbou asi jen těžko pohne? Může leda tak regulovat samotnou automobilovou dopravu a parkování. Ač je mi to nemilé, mám pro to pochopení... (už méně pochopení mám pro stále jen dvouproudou D1, kterou jste také naťuknul, ale to už je něco jiného).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné
Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost rozbil luxusním SUV Grand Wagoneer

Jeep šokoval celý svět. Konzervativnost roz…

Grand Wagoneer je luxusní SUV, které se chce utkat s těmi největšími zvířaty na trhu. Těžko věřit, že s něčím takovým přišel zrovna Jeep.

3.  9.  2020 | | 23 N/A
Kadera Vladimír
JeepPremiéry