Brno rozšířilo placené parkování. Myslí však na řidiče, kteří se nezdrží dlouho

11 komentářů

Pavel
28. prosince • 18:41

Takové téma je docela složité. Dle mého názoru je to proto, že v dnešní době má jedna společná domácnost alespoň 2 auta. Takže aut je dvojnásob, ale míst je málo. Vidím to u nás, kde bydlíme, míst pro hosty minimálně a stojí na tom právě ti, co mají 2 auta. Jedno místo mají zaplacené a druhé si vezmou pro hosty. Občas jezdíme na nějaké "akce" s přítelem a pokud jde o nějaké zaparkování na nějakou dobu, našla jsem tip, kde parkovat - nejlépe zadarmo: https://www.dopravniznaceni.com/kde-zaparkovat-v-zdarma-v... ... . Platí jak pro Prahu, tak Brno.

Tom
2. října • 18:35

šílené, nechápu za co tento stát vybírá daně. Někdo vykládá o tom, že se rozpadají rodiny, ale když chci přijet za dcerou na víkend budu muset zaplatit xx Kč za možnost hledat si parkovací místo stejně jako teď - vůbec není garantováno (stejně jako v Praze), že člověk za ty peníze zaparkuje. Je to jen další způsob jak z lidí tahat daně. Místo toho, aby se stavěla povinně parkoviště u každého obchodu, školy apod., tak se jen buzerují lidi...

petr r. (petrumr)
2. října • 19:40

vlakem a potom šalinou a tuším, že si jeden viník za koho obchody stavějí závory. U školy parkoviště? To nemyslíš vážně, nemají mít školy sportoviště a zelen????

Tom
2. října • 20:58

každý kdo byl někdy v Americe ví, že se nesmí postavit budova bez toho, aby u ní (pod ní, nad ní) bylo dostatek parkovacích míst. Pokud si někdo myslí, že se poplatkem něco vyřeší, tak nevyřeší - přibývají auta a ta musí někde jezdit (na dvouproudou D1 se prostě nevejdou) a někde parkovat - ne v ulicích, ale na parkovištích. Pokud si tohle český politik neuvědomí, tak se tu za chvíli nehneme a poplatky na tom nic nezmění. Jakým právem si Brno zavádí poplatky? Tak dobrá, všechny vesnice a městečka si zavedou poplatky. Až si vy Brňáci někam pojedete, tak plaťte - jak se vám to bude líbit?

DP
4. října • 12:45

V Česku se rovněž nesmí postavit budova bez toho, aniž by bylo vyřešeno, kam s auty. A není to nic až tak nového. Platí to jak pro kancelářské budovy, tak pro bytové domy, ale třeba i projekty výstavby rodinných domů. Jenže dvěma patry podzemních garáží jsou vybaveny až nověji postavené budovy, jenže město je tvořeno budovami daleko staršími z dob desítky, ba až stovky let zpátky, kdy se na parkování ještě pochopitelně nemyslelo. A třeba taková sídliště jsou sice obklopena velkými parkovišti (to už se na parkování myslelo), jenže dimenzovanými na tehdejší skutečnost, že rodina měla maximálně jedno auto. Co má tedy politik dělat teď, když se stávající městskou zástavbou asi jen těžko pohne? Může leda tak regulovat samotnou automobilovou dopravu a parkování. Ač je mi to nemilé, mám pro to pochopení... (už méně pochopení mám pro stále jen dvouproudou D1, kterou jste také naťuknul, ale to už je něco jiného).

petr r. (petrumr)
3. října • 15:30

ty vesničky a městečka to zavádí, jenom se o tym nepíše. Prostě má být zákon když nemáš svůj pozemek, garáž nebo smluvní parkování, tak auto nekoupíš, já si taky nekoupím vrtulník nebot nemám hangár.

a
3. října • 1:46

To jsou spojité nádoby. Developerské projekty, jak bytů, tak kanclů hlavně na dostatek parkovacích míst kašlou a ještě k tomu zahušťují zástavbu. Pokud povinnost stavět s novými budovami i parkovací místa nebude v nějakých předpisech, budou se velká města bránit parkovacími zónami, protože dojíždění za prací atd. strašně narůstá...

Hanáček
2. října • 14:12

A jak to mají v Brně lidé s průkazem a značkou ZTP ?

MUDr. Chocholoušek
2. října • 15:35

Mohou parkovat zdarma na význačných místech pro invalidy ve všech zónách.

Net
2. října • 8:57

Palec nahoru, něco takového by bylo fajn i v Praze, ale Eltodu by to zkomplikovalo výběr výpalného. Není nad to, když starší příbuzný potřebuje těžký nákup a v okolí není legální parkovací místo (mimo výpalného asi 12000 pro lidi z jiné městské části), případně možnost zaparkovat půl kilometru daleko a zaplatit si to. Přitom 30 minut/hodina by byla ideální na kratší návštěvu a donesení všeho potřebného. Jinak smysl modré zóny stovky metrů od MHD moc nechápu, je to jen umělá tvorba parkovacích míst nakreslením modré čáry a výběr výpalného od místních...
A pořád mi není jasné, jak jsou na tom lidé v pronájmu s trvalým bydlištěm jinde.

a
3. října • 1:43

Mám dojem, že bez trvalého pobytu to nejde. Jediná možnost je být cizinec a mít obdobu trvalého pobytu občana ČR (říkají tomu přechodný pobyt). Takže ty tisíce studentů holt začnou parkovat ve čtvrtích mimo zóny. Teď je třeba bezprostřední okolí stavební fakulty VUT ve kterékoliv denní době obloženo parkujícími studenty. U jiných fakult a kolejí to předpokládám podobně. No, pěkně se to teda semele...

Doporučujeme

Články odjinud