Brno rozšířilo placené parkování. Myslí však na řidiče, kteří se nezdrží dlouho

Net  |  02. 10. 2019 08:57

Palec nahoru, něco takového by bylo fajn i v Praze, ale Eltodu by to zkomplikovalo výběr výpalného. Není nad to, když starší příbuzný potřebuje těžký nákup a v okolí není legální parkovací místo (mimo výpalného asi 12000 pro lidi z jiné městské části), případně možnost zaparkovat půl kilometru daleko a zaplatit si to. Přitom 30 minut/hodina by byla ideální na kratší návštěvu a donesení všeho potřebného. Jinak smysl modré zóny stovky metrů od MHD moc nechápu, je to jen umělá tvorba parkovacích míst nakreslením modré čáry a výběr výpalného od místních...
A pořád mi není jasné, jak jsou na tom lidé v pronájmu s trvalým bydlištěm jinde.

Odpovědět  |   | 
a  |  03. 10. 2019 01:43

Mám dojem, že bez trvalého pobytu to nejde. Jediná možnost je být cizinec a mít obdobu trvalého pobytu občana ČR (říkají tomu přechodný pobyt). Takže ty tisíce studentů holt začnou parkovat ve čtvrtích mimo zóny. Teď je třeba bezprostřední okolí stavební fakulty VUT ve kterékoliv denní době obloženo parkujícími studenty. U jiných fakult a kolejí to předpokládám podobně. No, pěkně se to teda semele...

Odpovědět  |   | 
Hanáček  |  02. 10. 2019 14:12

A jak to mají v Brně lidé s průkazem a značkou ZTP ?

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  02. 10. 2019 15:35

Mohou parkovat zdarma na význačných místech pro invalidy ve všech zónách.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 10. 2019 18:35

šílené, nechápu za co tento stát vybírá daně. Někdo vykládá o tom, že se rozpadají rodiny, ale když chci přijet za dcerou na víkend budu muset zaplatit xx Kč za možnost hledat si parkovací místo stejně jako teď - vůbec není garantováno (stejně jako v Praze), že člověk za ty peníze zaparkuje. Je to jen další způsob jak z lidí tahat daně. Místo toho, aby se stavěla povinně parkoviště u každého obchodu, školy apod., tak se jen buzerují lidi...

Odpovědět  |   | 

vlakem a potom šalinou a tuším, že si jeden viník za koho obchody stavějí závory. U školy parkoviště? To nemyslíš vážně, nemají mít školy sportoviště a zelen????

Odpovědět  |   | 
Tom  |  02. 10. 2019 20:58

každý kdo byl někdy v Americe ví, že se nesmí postavit budova bez toho, aby u ní (pod ní, nad ní) bylo dostatek parkovacích míst. Pokud si někdo myslí, že se poplatkem něco vyřeší, tak nevyřeší - přibývají auta a ta musí někde jezdit (na dvouproudou D1 se prostě nevejdou) a někde parkovat - ne v ulicích, ale na parkovištích. Pokud si tohle český politik neuvědomí, tak se tu za chvíli nehneme a poplatky na tom nic nezmění. Jakým právem si Brno zavádí poplatky? Tak dobrá, všechny vesnice a městečka si zavedou poplatky. Až si vy Brňáci někam pojedete, tak plaťte - jak se vám to bude líbit?

Odpovědět  |   | 
a  |  03. 10. 2019 01:46

To jsou spojité nádoby. Developerské projekty, jak bytů, tak kanclů hlavně na dostatek parkovacích míst kašlou a ještě k tomu zahušťují zástavbu. Pokud povinnost stavět s novými budovami i parkovací místa nebude v nějakých předpisech, budou se velká města bránit parkovacími zónami, protože dojíždění za prací atd. strašně narůstá...

Odpovědět  |   | 

ty vesničky a městečka to zavádí, jenom se o tym nepíše. Prostě má být zákon když nemáš svůj pozemek, garáž nebo smluvní parkování, tak auto nekoupíš, já si taky nekoupím vrtulník nebot nemám hangár.

Odpovědět  |   | 
DP  |  04. 10. 2019 12:45

V Česku se rovněž nesmí postavit budova bez toho, aniž by bylo vyřešeno, kam s auty. A není to nic až tak nového. Platí to jak pro kancelářské budovy, tak pro bytové domy, ale třeba i projekty výstavby rodinných domů. Jenže dvěma patry podzemních garáží jsou vybaveny až nověji postavené budovy, jenže město je tvořeno budovami daleko staršími z dob desítky, ba až stovky let zpátky, kdy se na parkování ještě pochopitelně nemyslelo. A třeba taková sídliště jsou sice obklopena velkými parkovišti (to už se na parkování myslelo), jenže dimenzovanými na tehdejší skutečnost, že rodina měla maximálně jedno auto. Co má tedy politik dělat teď, když se stávající městskou zástavbou asi jen těžko pohne? Může leda tak regulovat samotnou automobilovou dopravu a parkování. Ač je mi to nemilé, mám pro to pochopení... (už méně pochopení mám pro stále jen dvouproudou D1, kterou jste také naťuknul, ale to už je něco jiného).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A