Brno rozšířilo placené parkování. Myslí však na řidiče, kteří se nezdrží dlouho

V dnešní době už nelze počítat s tím, že v centrech měst zaparkujete zadarmo. A nejenom tam. Zóny placeného stání už má i Brno a hodlá jej nadále rozšiřovat.

Neuběhlo ani třináct měsíců od spuštění systému rezidentního parkování a druhé největší město v České republice mění od pondělí 30. zaří jeho podmínky. Mluvčí brněnského magistrátu Anna Dudková uvedla, že systém zatím zůstává platný v ulicích historického a užšího centra města. Doplnila, že v listopadu a v průběhu příštího roku se poté počítá s rozšířením do dalších ulic.

Jak nejlépe najít místo k parkování? Podle vědců existují tři hlavní způsoby

Jak nejlépe najít místo k parkování? Podle vědců existují tři hlavní způsoby

Mezi další změny v systému patří i rozdělení majitelů automobilů na tři kategorie. V první kategorii se nachází rezidenti. Mezi ně patří ti řidiči, kteří mají trvalé bydliště v některé ze zón. Druhou skupinu tvoří abonenti, kteří mají v uvedených zónách svůj podnik či provozovnu. Ve třetí kategorii se nacházejí abonenti, kteří musí parkování nahlásit pomocí automatu či aplikace a poté zaplatit cenu v dané zóně. Lidé ze třetí kategorie zároveň mohou parkovat v modré zóně pouze ve vyhrazenou dobu.

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Nový systém by měl podle magistrátu pomoci především rezidentům. Parkovací místa totiž často zabírali řidiči dojíždějící do Brna nebo obyvatelé města, kteří mají v blízkosti práci. Další rozšíření pro rezidenty se chystá od 18. listopadu, a to v zelené zóně, tedy širším centru Brna. Toto rozšíření by se mělo týkat ulic Pellicova, Kopečná, Bratislavská a Koliště a okolí těchto velkých ulic.

V příštím roce se čeká rozšíření placených zón v „modré části“ města. Konkrétně se má jednat o oblasti kolem ulic Špitálka, Trnitá, Křídlovická, Bezručova, Rybářská, Žižkova, Staňkova, Botanická, Zborovská a Chodská.

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

„Tento týden začaly změny ve vodorovném značení. Dále je nutné přeprogramovat ceníky v mobilní aplikaci a v parkovacích automatech, aby odpovídaly novému ceníku. Na začátek října také plánujeme spuštění nové mobilní aplikace pro platbu za parkování a platbu pomocí SMS. V současnosti je obojí v testování,“ uvedla mluvčí brněnského magistrátu Anna Dudková.

Britové upozorňují na další způsob, jak snižovat produkci CO₂ v dopravě

Britové upozorňují na další způsob, jak snižovat produkci CO₂ v dopravě

O změnách v parkovacím systému chce magistrát obyvatele Brna informovat i pomocí manuálu. Ten by měli rezidentni najít ve svých schránkách. „Lidé se k manuálu dostanou ale i na internetu a vyzvednout si ho mohou i na vrátnicích magistrátu,“ doplnila Dudková.

Parkovací zóny v Brně

Červená zóna A

Zóna zabírající historické jádro Brna. Pro vjezd je nutné mít povolení. V červené zóně je parkování na prvních 30 minut zdarma, poté je zpoplatněno čtyřiceti korunami za každou započatou hodinu. Platit se dá buď pomocí mobilní aplikace nebo sms.

Zelená zóna B

Širší centrum Brna, které je přibližně ohraničeno ulicemi Šumavská, Hrnčířská, Pionýrská, Drobného, Traubova, Francouzská, Cejl, Vlhká, Úzká, Poříčí, Křížová, Mendlovo náměstí, Úvoz a Veveří. Parkování je zde na první hodinu zdarma, poté se platí 30 korun za každou započatou hodinu. Parkovné lze předplatit a lze jej pořídit buď přes internet, nebo na úřadě v ulici Zvonařka.

Předplatné:

  • na týden - 400 korun
  • na měsíc - 1200 korun
  • na rok - 12 000 korun

Modrá zóna C

Poslední modrá zóna představuje zbytek města. První hodina parkování je zde zdarma, poté za dvacet korun za každou započatou hodinu. Stání je zpoplatněno od 17 do 6 hodin, mimo tento čas je zdarma.

Autor: Jiří Frydlewicz

Článek připravila redakce E15.cz

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků