Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

39 komentářů

Hloupej Honza
12. května • 10:41

Ale hezký auto. Pokud mám na třetí nové auto do rodiny proč ne EV. Tohle mě bude lepší než Leaf, Volt a Ampera a složit zálohu třeba třicet je pakatel.

Kuk Vykuk
10. května • 4:29

25 klacků za rezervaci počmáraný krabice, to je lákavé :-D

Aladin
9. května • 13:57

Přítomnost tohoto "lidového" toy vozítka vidím velmi pozitivně.
a) sníží tabulkové emise koncernu a bude tak možno zajistit existenci čtyřválců min do 2030.
b) kvůli "diktatuře" na hlavu padlých německých zelených, kteří mají v eu více lobistů než jednotlivé automobilky, budou v první řadě němci nuceni tyhle toys kupovat. Tím se ukáže nepřipravenost na elektrifikaci ve všech ohledech a uspíší to vývoj jiných alternativních zdrojů energie.

Mirek
9. května • 17:19

A nezapomeň, nestačí jen nabízet, musíš mít i reálné prodeje, jinak si s emisemi vůbec nepomůžeš.

Joe Doe
9. května • 15:04

"kteří mají v eu více lobistů než jednotlivé automobilky,"Ak by to bola pravda, tak je diesel v osobnych autach uz davno mrtvy. Zeleni totiz nie su az taki blbi, aby podporovali 'cisty diesel'. To bola domena VAG, Daimleru a BMW (plus PSA, Renault a FIAT v zavese) a ich lobbingu. A v pripade nemeckej trojky, aj prachsprosteho kartelu.

CO2
9. května • 17:43

Jsi naivní jak malé děcko, diesel podporovali a prosadili v EU i ve velkým evropských státech právě zelení, kteří se zhlédli v jeho nízké spotřebě a tudíž nízké produkci CO2. Když to vypadalo, že diesel bude jen ve velkých autech, tak prosadili dvojí zdanění nafty a benalu (jako v první zemi zvítězili s tímto nápadem ve Francii a zakrátko pak v Beneluxu a pak už se to šířilo jak požár celou Evropou) a tím diesel dotlačili i do malých aut. Když zjistili, že nezachránili planetu, tak stejní zelení prosadili biopaliva a povinné přimíchávání biosložky do nafty a benzínu. Když opět zjistili, že nezachránili planetu (naopak monokultury řepky třeba v ČR se dnes považují za obrovský ekologický problém a jediný komu se ta pole líbí je asi jenom AB), tak tlačí baterkáče. Až zjistí, že baterkáče nezachrání planetu, tak budou tlačit vodík (už dnes část zelených varuje před baterkáči a říká, že vyrábíme el. energii z jádra, z uhlí, z plynu a že samotná výroba baterek je zločin a že vodík je to pravé ořechové). Takže všechno to blbnutí kolem osobních aut je výsledek tlaku zelených mozků v politice. Pokud budou úspěšní a prosadí skutečně vodík, tak planetě zasadí v podstatě poslední ránu z milosti, protože nikdo nemá technologii, která by uměla vodík vyrábět a distribuovat s nižšími emisemi CO2 než vyžadují ostatní technologie, naopak, produkce CO2 je u známých metod výroby vodíku několikanásobně vyšší na ujetý km, ale to se zeleným mozkům bez základního vzdělání v oblasti chemie a fyziky vysvětlit nedá. Automobilky samozřejmě na každé této změně nadělají zisky, protože to znamená výměnu vozového parku a zajištěnou výrobu na další roky, ale odpovědnost za tohle záchvatové řízení je na politicích.

Ales Beseda
11. května • 9:32

Výborně. Tenhle sarkasmus to dokonale popsal. Recept na záchranu planety nemůže spočívat v kupování dalších sebevíc "ekologických" věcí. Třeba elektrických aut za miliony. Společnost se má soustředit nikoli na konzumování novinek, ale na odstraňování bariér, k jejichž překonávání ty novinky lidé potřebují. Služby musí jít za lidmi a ne lidé za službami. Obchodní centra v polích za městy jsou příkladem takových bariér. Bez aut se do nich lidé nedostanou. A v ulicích, kde bydlí, nejsou čistírny, nejsou tam kina, kadeřníci, běžné obchody, všechno se přestěhovalo do shopping parků kilometry daleko. Proč? Protože nadnárodní korporace ze své podstaty likvidují malou konkurenci. Takový Babiš nemá přirozený zájem podporovat živnostníky. Je to jeho konkurence, přece. Nebo cestování za prací. Dnes už pomalu každá rodina v produktivním věku potřebuje dvě auta. Vynechme Prahu a velká města, v nich existuje systém veřejné dopravy (který měl být už dávno bezplatný), i tak v nich ale osobní doprava kolabuje. Spousty lidí se musí osobně vyskytovat na svých pracovištích v kancelářských budovách, i když dnešní technologie jim umožňují pracovat z vlastního bytu. A tak dále. Práce a služby musí za lidmi, a ne obráceně. Řešení v podobě elektromobilu za milion není řešení, ale další systémová komplikace. A se současnou úrovní technologie je to komplikace k pláči. Zkuste si představit, že vám někdo nabízí chytrý telefon s cenovkou 50 000,- Kč, který vydrží nabitý max cca 10 hodin. Přes noc si ho přece můžete nabít, ne? Jen ne z obyčejné zásuvky, protože... cokoli. Jenže ouha, pokud bydlíte v paneláku na sídlišti, musíte chodit nabíjet do speciální kavárny a zaplatit za to. Vyměnili byste za tohle svůj současný chytrý telefon, který dobíjíte v pohodě kdekoliv, vydrží nabitý i týden a stál 5 000,- Kč? Udělal by to jen blázen. :-P

LOL
10. května • 11:29

Souhlas. Vodík dává smysl pouze v případě, že se postaví jaderky a bude se významně používat obnovitelných zdrojů jako větrníky a soláry k tomu, že nevyužitý výkon se použije k elektrolýze vody.

logika
11. května • 8:02

Vzhledem k tomu, že i zásoby vody se zmenšují, tak asi nebude do budoucna úplně ideální její rozkládání na vodík a kyslík, abychom ji tímto způsobem spotřebovávali ještě víc i v dopravě. Leda že by se místo po silnicích jezdilo po polních cestách a nějaká ta "rosa z výfuků" vodíkového pohonu by tak sloužila i k zavlažování přírody? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
11. května • 13:02

Viděl jsi už někde model Zeměkoule (globus)? :-Dhttps://oenergetice.cz/akumulace-energie/novy-ka... ...

logika
11. května • 14:45

Nějak tam zapomněli napsat, kampak ten chlór při použití toho katalyzátoru zmizí. Nejspíš se tedy naváže na nějaký jiný prvek a takový odpad s obsahem chlóru bude zajisté naprosto čistě přírodní a proto úplně ekologický a naprosto neškodný. Pokud by přitom vznikal třeba Chlorid manganatý ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Chlorid_manganat%C3%BD... ), že by se z něj pak vyráběly ty svítící globusy? ;-)

Aladin
9. května • 15:17

Vždyť je mrtvý. 2030 konec. S ním i benzín. Pak se vrhnou i na elektromobily a začne být kladen důraz na hromadnout dopravu, čímž se z hlediska přepravy vrátíme do 70.let.

Já první
10. května • 13:23

Ale nelži.

Já první
9. května • 10:47

Kdyby to mělo aspoň nějaký design, ale tenhle ocucaný bonbón je fakt těžká krize.

E15
9. května • 12:32

Design odpovídá funkci, takže je naprosto v pohodě. A kdo má na autě rád bambilion fejkových pikačovin, taky se dočká, Olivier Stafani ho jistě uspokojí.

Pavel
9. května • 10:56

Přesně. Tohle je tak 5 let pozadu. Bezpohlavní design.

Kankunen
9. května • 11:03

Tak si tam nakresli kokota. Lidi nemají moc rádi šaškárny.

E15
9. května • 12:30

Pro příznivce tuzingu tu bude Škodovka, u té budou mít fejkového designu přehršel...

E15
9. května • 10:31

koukám, že každým článkem ta kapacita baterií klesá.... To teda nic moc...

Pajda
9. května • 16:30

Nesrovnalost v kapacitách je způsobená tím, že se VW na poslední chvíli (v prezentaci při představení) rozhodl používat údaj Net capacity, tedy využitelné energie podobně jako Hyundai či Kia. Až dosud používal údaj Gross capacity (e-Golf, e-UP!) tedy celkovou energii v baterii. Proto těch 45kWh využitelných z cca 48kWh, 58kWh využitelných z cca 62kWh a 77kWh z cca 82kWh.

E15
9. května • 19:26

Díky moc za vysvětlení. Je fakt, že toto by se mělo ujednotit, aby nedocházelo ke zmatkům. A ve výsledku teda ta kapacita (max 77 kW) nic moc... Čekal jsem alespoň o 10% více...

Pajda
10. května • 19:32

Tesla Model 3 má zhruba 80kWh celkové a cca 74-75kWh využitelné energie, z tohoto pohledu nevidím u ID problém. Obě jsou hodnoty odpovídající současnému stavu poznání v poměru cena/výkon pro danou kategorii vozů. S čím mám problém já je, že se tato největší baterie objeví na trhu pravděpodobně až koncem 2020 a nějaké větší množství kusů čekám až začátkem 2021.

E15
11. května • 23:27

Tak jasně, ale u té top verze jsem (na to jaký s tím koncern dělá tyjátr "revoluce bla bla bla") fakt čekal víc a pokud je to, jak píšeš, tak teda čím dál tím líp (teda samozřejmě hůř)...

Jig
9. května • 11:39

a navíc to jsou pořád jen údaje při jízdě z mírného kopce :-D

runner42
9. května • 10:20

Špatná zpráva pro Teslu, v boji o zbývající hejly přituhuje.

k22
9. května • 12:09

Tesla už dávno prodává, VW zatím jen žvaní..

finanz buzzer
9. května • 14:03

Tesla uz davno prodelava, VW ma nulu. :-P

.-.
9. května • 14:24

VW má zisky jako kráva, 1Q 2019 skoro 4 mld. eur.

Kuk Vykuk
10. května • 4:25

Odbyt značek VW, Audi a Porsche klesá. Může za to Čína, mimo jiné
https://www.auto.cz/odbyt-znacek-vw-audi-a-po... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
logika
10. května • 8:59

Že by právě proto už teď umožnili rezervace na svůj elektromobil VW ID3, aby snad někdy v budoucnu dosáhli srovnatelných výsledků, jaké má Tesla? ;-)

Moik
9. května • 10:11

Já nejsem nadšenej z toho zadního pohonu...leda by byl jako Š120 těžkej na zadek, ale vzhledem k tomu, že bude spíš vyvážený 50:50 bude to v zimě velkej problém.

Lord Owl
9. května • 12:37

to by byl hlavně s dojezdem a potom až se zatížením hnacích kol.

Zelí
9. května • 10:01

Kdo toho Junkera řídí.... to nemá ten ožrala z vlastní hlavy. Možná ho má nějaká stb v hrsti a proto tak chlastá.

Frankie
9. května • 9:53

Jojo to bude fronta jako na banány.B-]

TVL
9. května • 9:51

Už vidím ty davy jako za totáče když se u Mototechny nocovalo kvůli pořadníku na Simsony a MZety. :-P

Jan
9. května • 11:08

Až bude dojezd alespoň 1000km a více,tak možná,tohle v reálu dá tak 200-250km a to je pro mě málo...:-/

Kuk Vykuk
10. května • 4:19

1000 km je málo, chtěj 2000 ať máš ten zadek pořádně placatej B-]

jean
9. května • 17:35

Rok čo rok sa zväčšuje dojazd elektromobilov a rok čo rok dementi pridávajú požadovaný dojazd, pritom by si to aj tak nikdy nekúpili/nemohli kúpiť.

Vyskočil
9. května • 10:00

Myslím, že to bude jako s Teslou, pár frikulínů se nechá nachytat, zájem opadne a bude po ptákách.

Doporučujeme

Články odjinud