Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Ke spuštění předběžných objednávek svého nového elektromobilu přidává Volkswagen další várku informací včetně výše poplatku za rezervaci, potvrzených hodnot dojezdu jednotlivých verzí a oficiálního pojmenování modelu.

Všechno podle plánu. Volkswagen již spouští předběžné objednávky svého prvního elektromobilu na platformě MEB. Společně s tímto krokem automobilka potvrzuje oficiální označení novinky. Prvotina na poli celé rodiny elektrických modelů ID. bude nosit řadové označení ID.3.

Přestože samotný vůz stále nosí maskovací fólie, nedočkaví zájemci si jej mohou rezervovat už nyní, a to rovněž u českého zastoupení VW. Za rezervaci vozu u nás dáte 25.000 Kč, přičemž tímto si zajistíte místo mezi prvními zákazníky, kteří si budou moci na podzim letošního roku objednat prvotní speciální edici ID.3, takzvanou 1ST Edition. Předávání prvních vozů má automobilka v plánu na léto 2020.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Oficiální české cenovky ID.3 zatím nemáme, zmíněná speciální verze pro první zájemce se má ovšem v Německu pohybovat pod hranicí 40.000 euro (asi 1 milion Kč). Zaváděcí edice bude vynikat lepší výbavou ve formě větších kol, čtyř možností laku karoserie, navigací s hlasovým ovládáním, head-up displejem s rozšířenou realitou či panoramatickou střechou. Těchto prvotních modelů vyrobí VW jen 30 tisíc kusů.

Speciální edice pak bude zlatou střední cestou s bateriovým modulem o kapacitě 58 kWh, který podle testovacího cyklu WLTP zajistí vozu dojezd až 420 km. Výchozí specifikace ID.3, s odhadovanou cenou v Německu okolo 30.000 euro (asi 770.000 Kč), je potvrzena s kapacitou baterií 45 kWh a dojezdem až 330 km. Vrcholná verze modelu dostane modul o kapacitě 77 kWh a uváděný dojezd 550 km.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Nejprve tedy VW uvede ID.3 ve speciální edici, načež během roku 2020 již spustí objednávky standardních variant ve trojici zmíněných specifikací. Informace o pohonné jednotce zatím nejsou upřesněny, čekat však máme elektromotor pohánějící zadní kola s výkonem okolo 125 kW (170 koní) a točivým momentem 300 N.m.

Dalších informací a oficiálního odhalení Volkswagenu ID.3 se dočkáme na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků