Revoluční Tesla Semi jde konečně do výroby. Po více než dvou letech od premiéry

71 komentářů

Lord Owl
22. června • 8:10

Tak jak parní lokomotiva si za sebou musela vozit tendr s uhlím, tak tohle veledílo, aby někam dojelo a nenapáchalo u toho škody, bude muset tahat kostku typu "Dukovany" v poměru 1/48, aby to mělo nějakou dojezdovou rezervu, resp. aby se to mohl dobíjet někde na odstávce samo a neroztavilo to vodiče v okolí velkého města.

bob
19. června • 13:02

Kupujte si elektromobily a ve velkém, alespoň zbude víc benzínu pro mě...

josephko
18. června • 18:54

Konečne? Pri predstavení tohto trucku zaznelo, že sa začne vyrábať v roku 2000. Tak vo co go?
Všetko ide podľa plánu...

josephko
18. června • 18:54

Oprava: "že sa začne vyrábať v roku 2020"

Ďuri
18. června • 20:58

V 2020 Semi nebudu vyrabať,lebo nemaju miesto na vyrobu s najväčšou pravdepodobnosťou ani v 2021,ibaže postavia novy party stan  podobne ako pre model 3.Pri predstaveni Elon sľubil,že Semi bude schadzať z vyrobnych liniek na konci roka 2019.

Martin P.
18. června • 15:08

Co jsem tak pochopil v USA byly předprodeje za účelem, že velká firma si to koupila sama pro sebe. DHL si koupí samo pro sebe . V tu chvíli je je jasné, že DHL nabíjí samo sobě a vozí samo sobě mezi svými sklady.Jenže otázka je jak to půjde když kamion patří jiné firmě, nebo jednotlivci a návěs může patřit ještě jiné osobě.... ....umožní někomu cizímu sklad kde se to vykládá nakládá nabíjet a za kolik?Další věc, že povinné přestávky tak jako v USA v EU nejsou . Otázka tedy jestli to bude mít stejně optimální využití v EU jako v USA? Jinak bude potřeba zlevnit , protože při zvyšování ceny el. se to opravdu nevyplatí.... V USA verze s 480km dojezdem v základu nastřeleně bez DPH a cla na 3,6mega....

jozka
18. června • 12:57

U Semi jsem zvedavy jeste na jednu vec. Jak se uzivatele popasuji s posedem ridice veprostred. Protoze predstava, ze "to je jedno, protoze stejne bude za chvili autopilot" je rekneme dosti optimisticka.

Allamarein
19. června • 9:38

No jednoduše, angažují bývalé piloty F1, LMS a podobných sérií, kde se v těch speciálech sedí uprostřed. No jo, jak oni to ti piloti vůbec zvládají, že sedí uprostřed auta... a to s ním musí jezdit rychle a přesně. A nemají žádné kamery ani hlídací systémy, které jim monitorují okolí auta...

Jig
20. června • 13:38

např. při předjíždění v reálném provozu (kdy oproti závodům může jet i něco proti) se ten posaz uprostřed úplně moc nehodí

jozka
19. června • 10:07

Aneb, kterak ochotne ukazat, ze vubec nechapu o cem je rec...

Jyrka Syrka
18. června • 13:56

podobně to navrhoval Luigi Colani již někdy v roce 1970 a zatím se to nechytlo;-)

Kuk Vykuk
18. června • 15:16

Taky to navrhoval Walmart.

Kuk Vykuk
18. června • 15:18
Sup
18. června • 9:12

Objednávky na Semi už mají, takže zákazníci asi nabíječkami disponují.
Každá fabrika (coca atd) má velice slušnou VN přípojku...

Jyrka Syrka
18. června • 21:31

Supe,
A co jako ? I kdyby se to rozšířilo tak stát zjistí o kolik přijde na spotřební dani za naftu a napaří firmám používajícím Teslaelectrotrucks korpoprátní daně které se nakonec promítnou do ceny zboží. Hádej jak ?
Je to možný, že jste tak krátkozrací ?:-))

Allamarein
19. června • 9:36

A proč by to ten stát dělal?
Dám ti jednoduchou otázku, určitě zvládneš odpovědět, jsi přeci génius a my ti krátkozrací: "Co udělá firma, když jí nastavíš moc vysoké daně"?

Jig
20. června • 13:35

protože při těch experimentech co dělají si nemůžou dovolit přijít každý rok o příjem cca. 100 miliard CZK ze spotřební daně na PHM

Jyrka Syrka
19. června • 16:42

Odpověď zní :
1. Co jsou to moc vysoké daně
2. záleží jak která firma.Já jsem psal o tom, že zatím se elektrika vydává za ekonomicky výhodnou. / sám Musk argumentuje kolik dolarů se ušetří u Semi proti naftě./ No bodejď by to nezmiňoval když to potřebuje prodat.
Mimochodem "silným" argumentem mnoha "teslařů" u nás bylo, že zpočátku bylo dobíjení u Tesla stanic zadarmo a mysleli si že jako navždy:-P
Zlatý očíčka že ?
Ono je nejlépe sledovat situaci tam kde mají elektroaut následkem státních dotací podstatně více než u nás...třeba v Nizozemí.
Abych byl dobře pochopen, Teslu jsem si vyzkoušel a ta elektrika je úžasná věc. Je tam ovšem hodně nedotažených věcí o kterých se nemíním zmiňovat. Hlavně to ekonomicky
proti klasice nevychází ani náhodou a pokud se bude shora tlačit na pilu tak automobilismus bude jen pro vyvolené,

Michal
18. června • 9:03

Je to jen trapné PR - už vidím ten dojezd plně naloženého kamionu jedoucího do kopce. Kde se to bude nabíjet? Máme na to nabíječky? Unese to přenosová soustava. Jakou to bude mít životnost atd atd. Takže v podobě kamionu NESMYSL! Proberte se EV ovce.

Rembaz
18. června • 9:53

Presne. Všetky cesty sú neustále do kopca.

Pazz
18. června • 10:26

A navis si nalozeny spalovak vyrabi naftu zpátky do nádraží. ☺️

Pazz
18. června • 10:27

Pri cestě z kopce dolů

iPace
18. června • 16:48

ale kdeze, ten si ji vyrabi do nadrze i pri ceste nahoru do kopce B-]a taky vsechny kamiony na celem svete jezdi jen mezinarodni tranzit, at chtej nebo nechtej, tak proste ze skladu v Praze to do skladu v Brne musej vzit prez Milan a pak na Zahreb a prez Budapest, to aby se nahodou nestalo ze pojede moc kratkjou trasu B-]

Ďuri
17. června • 22:01

Tesla žiadny kamion Semi nevyraba ani skoro nebude,lebo nemaju tovareň na vyrobu kamionov.Maju postavene možno 2-3 prototypy Semi. Elonov email unikol,až keď firma Nicola oznamila objednavky na vodikovy kamion.

Jyrka Syrka
17. června • 22:10

Mě připadá celé to Muskovo podnikání jako jedna velká investiční bublina. Málo co dotáhne do uspokojivého konce, hlavně své průsery přbíjí vždy nějakým novým projektem, nějakou vizí. To až jednou rupne budou se US důchdci divit jak lehce přijdou o své peníze, které mu svěřili. :-/

komik
18. června • 9:39

Ceny akcií Tesly jsou nadhodnocené, stejně jako snad všechny US technologické firmy (třeba FB má výnostnost 1% a to ho používá 50% lidí na zeměkouli, co má internet, takže moc růst nemůže na rozdíl od Tesly). Sázky na Teslu jsou spojené s tím, že nyní, když autoprůmysl jede na 50%, Tesla stále nestíhá vyrábět. Mají produkt o generaci dál než většina ostatních. Zejména individuální investoři se domnívají, že z Tesly bude nový apple, který také ze začátku uběhl všem ostatním, vytvořil kult a nyní i když není nejinovativnější, nejlepší atd, stále drží tržní podíl, vysoké marže a ostatní (i dřív dominantní výrobci jako Sony, LG...) to buď vzdali nebo paběrkují...

Martin P.
18. června • 15:12

...používá 50% lidí na zeměkouli, co má internet... To opravdu není pravda , v nejlidnatějších zemích na světě kde máte přístup k Internetu kupodivu takový Google , FB, nebo Twitter je zakázaný.....

jozka
18. června • 11:03

Copa Tesla, ale Nikola... jeste to nc nevyrobilo, nema kde, ale z pohledu burzy ma vetsi hodnotu nez Ford. Tolik asi k hodnote Tesly...

Ďuri
17. června • 22:38

Predseda automobiloveho inžinierstva na Technickej univerzite v Mnichove povedal,že baterka Semi musí mať kapacitu 1000 kwh a spotrebu 130 kWh/100 km.Doplnil ešte,že je neekonomicke a hlavne neekologicke využivať +- 6 tonovu toxicku baterku na pohon kamiona.
https://www.newsbreak.com/news/0OAxHOMZ/auto-expert... ...

Joe Doe
18. června • 9:21

Newsbreak sa odkazuje clanok na Cleantechnica, ktory rozobera clanok v Business Insider...Clanok v Cleantechnica poukazuje na to, ze v clanku Business Insider chyba par zasadnych informacii:
"What isn’t noted in the article by Business Insider is that these experts did not mention Tesla’s leadership in lithium-ion batteries or the fact that Tesla is working on a million-mile battery. Tesla, along with physicists from Canada’s Dalhousie University, were recently granted a patent for new lithium-ion battery tech using advanced battery chemistry. The title of the patent refers to adjustments to the battery cell chemistry for Tesla products that will increase the battery’s performance and longevity while also saving costs."

iPace
18. června • 9:16

zajimave zjisteni technika, takze si skouknul prezentacni slide Tesly a proste obsal jen to co tam maj napsany? protoze na ofiko slidech Tesly se uvadi ze Semi ma pri 28 tunach na souparvu prumernou spotrebu 2kWh na 1 mili, tedy cca 125kWh na 100km :-D ten rozdil 5kW bude jiste desne dulezitej a zasadni safra a zvladnul jsem to na tom oficialnim slide Tesly precit ikdys nejsem technik na Mnichovske univerzite :-O:-D

Twan
18. června • 17:48

28 tun na spupravu je zoufale málo a jestli s tím má Tesla takovou spotrebu, tak potěš koště....ale to iOvcím nevysvětlíš....on si tady iPace rychle najde něco jiného v čem je to přelomové a úžasné...

Jig
18. června • 10:39

oBsal ... au

Pepan
17. června • 23:30

Autoexpert a ještě z Mnichova hahahaKdyž auto žere 6l na 100km adekvátně elektřiny 16kWh na 100km.Kamion 30l adekvátně tedy 80kWh na 100km.

Mirek
18. června • 0:43

Kamiony mají obecně vyšší tepelnou účinnost než běžné vozy. Až někam k 54%. Těch 130kWh je tedy ok.

Pepan
17. června • 23:31

To se nebavme o tom, že bude dost tepla z pohonu na vyhřívání kabiny.

JirkaX
17. června • 22:17

když myslíš..

Jyrka Syrka
17. června • 22:20

Nemyslím,vím :-D

Art Vandelay
18. června • 7:52

PayPal - bublina
Pristavanie raketami na mori - bublina
Ludsky let do vesmiru - bublina
Falcon Heavy - bublina
Model S - bublina
Model X - bublina
Model 3 - bublina
Model Y - bublina
Kazdy rok navysovanie trzieb o 50% - bublina
Posledne 3 ziskove kvartaly - bublinaTak si pockajme ake bubliny budu aj Semi, Cybertruck alebo Roadster

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ďuri
18. června • 9:28

Paypal,pristatie na mori,rakety,ludska posadka do vesmiru nemaju nič spoločne z teslou.Space x je financovany od vlady,paypal nezaložil,iba sa pridal k nim s jeho spoločnosťou x.com.Za predaj paypal,zarobil 165 milionou usd ked ich kupil eBay.Vyroba a predaj aut je ine kafe,s každou novou tesla giga tovarňou narasta novy giga dlh.Tri posledne minimalne ziskove štvrťroky su založene na emisnych kreditoch od inych automobiliek( napr.fiat zaplatí tesle v EU 2 miliardy euro) a "kreatívnemu učtovníctvu".Musk je stale bezradny,lebo stale nevie vyrobiť (17 rokov) a predať auta zo ziskom.Hodnota akcií nema nič spoločne s realitou,založena je iba na očakavaní-kto Elonovi verí kupuje.V skutočnosti je hodnota akcií tesly podobna tulipanovej bubline v Holandsku.

Allamarein
19. června • 9:33

"Musk je stale bezradny,lebo stale nevie vyrobiť (17 rokov) a predať auta zo ziskom." To je tak překvapivé, že značka, která staví nové továrny, aby mohla vyrábět skutečně masově, a být s výrobou co nejblíže zákazníkům, staví na dluh. Samozřejmě, všichni ostatní ve světě to umí bez půjčování a dluhů, jen tak, lusknutím prstu vytvoří fabriku z ničeho...
Nebudeš ty jeden z těch moderních "manažerů", kteří si myslí, že všechno musí být okamžitě a od prvního výrobku ziskové? Jeden z té sbírky manažerského póvlu, kteří stojí za momentální ekonomickou zoufalostí západního světa?
Víš, kdyby Musk opravdu chtěl, stačí mu zůstat u jedné, dvou továren, a vyráběl by se ziskem bez problémů. Jenže on místo toho ty peníze radši investuje do rozvoje a budoucnosti značky. Do modernizace výroby, do nových typů baterií, nových továren...
Já vím, to vy, "manažeři", neznáte....

Joe Doe
18. června • 9:17

Chlape, ako si dovolujes na tomto fore prezentovat fakty a navyse formou sarkazmu!
/sMame tu cloveka, ktory sposobil revoluciu v online platbach, automobilovom priemysle, doslova prevratil naruby kozmicky priemysel a len vdaka nemu dnes dokazu USA poslat do kozmu cloveka, ale niektorym ludom to nestaci.

jozka
18. června • 8:44

Dva ze tri poslednich kvartalu jsou ziskove jen kvuli emisnim odpustkum od ostatnich automobilek, u prvniho to bylo jen o chlup. Takze ano, bublina.

Art Vandelay
18. června • 13:31

Nechajme sa prekvapit ako bude vyzerat 2020 Q3 a Q4.

jozka
18. června • 15:09

Tak samozrejme, je mozne, ze se neco stane a vysledek bude lepsi nez v udajne nejlepsich kvartalech...
Jinak souhlas. Nechme se prekvapit.

Art Vandelay
18. června • 16:32

To nieco je rozbehnuta vyroba Modelu Y vo Fremonte a rozbehnuta vyroba Modelu 3 v Cine. Vysoko marzove zalezitosti. Predpokladam, ze v Q3 a Q4 predaju po 150 tisic aut a urobia vyrazne zisky, no ale nechajme sa prekvapit. Snad sa situacia okolo C19 nezhorsi, lebo to by malo urcite negativny vplyv, a nie len na Teslu.

Ďuri
18. června • 21:12

Z pripadnej ziskovej vyroby v Číne akcionari nebudu mať nič,všeko ostava u červenych.Ani splacať stare dlhy tesly nebude možne zo zisku v Čine.Všetok zisk bude investovany len v Čine a nikde vo svete.Elon ktory podpisal s Činou zmluvy na vystavbu gigafactory im tento zavod a technologie v nich prakticky daroval.

Art Vandelay
18. června • 22:34

Konspiracne nicim nepodlozene taraniny.

Ďuri
19. června • 22:01
Art Vandelay
20. června • 23:32

Ako hovorim hore, rad sa ale necham presvedcit o tvojej pravde, nakopiruj mi prosim ta z toho dokumentu tie veci co spominas hore...

jozka
18. června • 19:58

Vidite a neni to tak dlouho, co jsem poslouchal, ze tim, co postavi definitivne Teslu do zisku bude Model 3.Ale jo, Y bude spasa...
https://www.hybrid.cz/elektromobilum-tesla-mode... ...

Art Vandelay
18. června • 22:37

Ano chvilu to trvalo, Model 3 nevedia vyrobit tak efektivne v starej fabrike vo Fremonte ako to je v Cine alebo bude v Berline, nejde vzdy vsetko ako po masle...

MM
18. června • 14:39

Co to je za podivnou módu, vyzobat ze ztrátového roku ziskový kvatál či víc a tvářit se jako že tesla sype prachy?

EL2020
17. června • 21:37

V kamionu mi dává bateriový elektromobil nejmenší smysl. To už by mi připadal užitečnější třeba u popelářů.

komik
18. června • 9:46

Třeba Albert, Kauland a pod mají sklady hezky v geografických středech republiky (u Phy, Olomouce), aby kamion jel max. 150 km. Přijede na sklad, 2 hodiny se nakládá, pak se postupně vyskladňuje, ale většinu dne někde stojí u rampy, kde by neměl být problém jej dobíjet. Časem velká města zakážou vjezd do svých center spalovákům, takže nebude jiné cesty. Navíc BEV mají výhodu pro chladící, mrazící vestavby, jeřáby, rampy a pod. Kvůli příslušenství nemusí jet stále motor.

Twan
18. června • 17:37

To co říkáte je ověřený nesmysl....testovalo to Volvo před 20ti lety.

Honimir
17. června • 22:52

...nebo městské autobusy.

petr r. (petrumr)
18. června • 15:10

mhd na elektřinu jezdí běžně.

petr r. je blb
18. června • 19:43

:-D:-D:-D idiot

Allamarein
19. června • 9:27

My to o tobě víme, nemusíš se tak pořád podepisovat.

Kuk Vykuk
18. června • 15:08

Je jich plná Čína. ;-)

Jyrka Syrka
17. června • 22:19

V UK mlékaři ráno rozváželi mléko elekro dodávkami už v polovině minulého století, jenže Musk musí mít vždy nějaké extra buřty aby šokoval.

Joe Doe
18. června • 9:12

Ano, ale niesli par prepraviek mlieka rychlostou do 15 mph v okruhu 30 mil.
Klasicke olovene akumulatory viac nedali.

Jyrka Syrka
18. června • 12:25

Jasně, reagoval jsem ovšem na "nadkolegu" a jeho nápad s popeláři. Tedy kdyby Musk
nabídl vylepšené dodávky pro město dávalo by to jakýsi smysl.

Kuk Vykuk
18. června • 15:07

Tvoje myšlení je 20 let pozadu. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
EL2020
18. června • 15:34

Tak vzhledem k tomu, že naprostou většinu dodávek, které navrhuje elektrifikovat kolega výše, zatím pohání smrduté diesely (čest výjimkám na CNG) nevím, kdo je tu pozadu. Zatím prostě dává elektromobilita daleko největší smysl ve městech, takže tam by se mělo začít. Kamiony bych elektrifikoval až jako poslední a je otázka, jestli by to nebylo lepší řešit vodíkem (jakkoliv ten v osobních autech považuji za nesmysl (alespoň ještě 30 let)).

Kuk Vykuk
18. června • 18:24

1. A kdo ti nakukal že Tesla Semi se nebudou používat na short haul tedy na kratší rozvoz kolem aglomerací?
2. Co se týče možností bateriového pohonu je rozhodně 20 let pozadu. A to minimálně. :-PB-]
Kdyby si Musk chodil pro chytrý rady k českejm diskuzním zabedněncům, tak dneska nemá ještě vyvinutou šlapací tříkolku natož pohon na baterie. B-]Pusť se do toho vodíku, to je superkokotina. :-D:-D:-D

Jyrka Syrka
18. června • 21:20

kuku, jestli někdo něco někomu nakukal, tak jsi to ty:-)
Já nejsem 20 let pozadu, ale 30 let napřed , víme ?
Uvedu jen základní fakt, proč je elektromobilita v současné podobě megapodvod.
Pokud se zítra zruší spotřebním daně na pohonné hmoty a přestane se dotovat nákup elektroaut, celá supervýhoda elektroprovozu jde rázem do háje.
:-P:-P:-P

Kuk Vykuk
19. června • 0:41

Až se zrušej spotřební daně na PHM tak si stát oddychne protože nebude muset těch 90 miliard obratem nacpat do zdravotnictví na léčení chorob ze znečištení z výfukových plynů a mikroprachu co těch rakovinometů lítá. Lidem v okolí rafinérií se taky uleví.

Jyrka Syrka
19. června • 16:27

tak tento tvůj příspěvek mi stačí k tomu abych na tebe přestal milý kuku reagovat.
Znáš tuhle :
Pokud se hádáš s debílkem více jak 5 minut , potom už se hádají debílci dva :-P

Kuk Vykuk
19. června • 0:37

Ty jseš 20 let pozadu a 30 let v prdeli. B-]
Až se přestaně dotovat těžba fosilních paliv a USA přestane hlídkovat s ketadlovou lodí v Hormuzským průlivu tak ti cena ropy vyskočí tolik že se z toho posereš a budeš radši jezdit na kole aby ti zbylo na rohlik. :-)):-D
OECD: Světoví lídři dotují fosilní paliva až 180 mld. € ročně
http://oenergetice.cz/ropa/oecd-svetovi-lidri-d... ... Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.
UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
https://www.euractiv.com/section/energy/news/uk-re... ...

Doporučujeme

Články odjinud