Chystané Lamborghini LB744 dostane monokok z uhlíkových vláken, kterému nyní automobilka říká „monotrup,“ aby odkázala na letecký průmysl. Zdroj: Lamborghini

Chystané Lamborghini LB744 dostane monokok z uhlíkových vláken, kterému nyní automobilka říká „monotrup,“ aby odkázala na letecký průmysl. | Zdroj: Lamborghini

Oproti Aventadoru má být o deset procent lehčí, torzní tuhost se zvýšila o 25 procent na 40.000 Nm na stupeň. Zdroj: Lamborghini

Oproti Aventadoru má být o deset procent lehčí, torzní tuhost se zvýšila o 25 procent na 40.000 Nm na stupeň. | Zdroj: Lamborghini

Výjimečným řešením je přední struktura/pomocný rám, který je místo kovu rovněž z kompozitu. Ten je takzvaně kovaný, tedy z krátkých uhlíkových vláken, napuštěných pryskyřicí. Zdroj: Lamborghini

Výjimečným řešením je přední struktura/pomocný rám, který je místo kovu rovněž z kompozitu. Ten je takzvaně kovaný, tedy z krátkých uhlíkových vláken, napuštěných pryskyřicí. | Zdroj: Lamborghini

Další speciální částí konstrukce je jednodílný prstenec, který propojuje jednotlivé komponenty – vanu, přední stěnu, A sloupky a další. Na snímcích ho můžete spatřit v místech okolo podlahy. Zdroj: Lamborghini

Další speciální částí konstrukce je jednodílný prstenec, který propojuje jednotlivé komponenty – vanu, přední stěnu, A sloupky a další. Na snímcích ho můžete spatřit v místech okolo podlahy. | Zdroj: Lamborghini

Střecha je vyrobena rovněž z karbonu, jehož vrstvy na sebe kladou specialisté ručně. Díky tomu má pak zákazník širší možnosti individualizace. Zdroj: Lamborghini

Střecha je vyrobena rovněž z karbonu, jehož vrstvy na sebe kladou specialisté ručně. Díky tomu má pak zákazník širší možnosti individualizace. | Zdroj: Lamborghini

Zadní rám je vyroben z vysokopevnostních hliníkových slitin, je tedy pojat tradičněji, ale opět s jistými specifiky, na něž může být Lamborghini pyšné. Nachází se v něm duté odlitky, v nichž je integrováno jak zavěšení zadní nápravy, tak hnacího ústrojí v jediném dílu s uzavřeným profilem setrvačnosti. To přináší snížení hmotnosti, vyšší tuhost a také podstatně menší množství svárů. Zdroj: Lamborghini

Zadní rám je vyroben z vysokopevnostních hliníkových slitin, je tedy pojat tradičněji, ale opět s jistými specifiky, na něž může být Lamborghini pyšné. Nachází se v něm duté odlitky, v nichž je integrováno jak zavěšení zadní nápravy, tak hnacího ústrojí v jediném dílu s uzavřeným profilem setrvačnosti. To přináší snížení hmotnosti, vyšší tuhost a také podstatně menší množství svárů. | Zdroj: Lamborghini

Připomeňme si, že Lamborghini LB744 bude prvním plug-in hybridem značky, ale přesně podle dřívějších slibů tu bude elektrifikace k podpoře schopností atmosférického dvanáctiválce o objemu 6,5 litru s výkonem 607 kW (825 k). K němu se přidají dva elektromotory na předních kolech a jeden za zadních, systémový výkon bude činit 747 kW (1015 k). Zdroj: Lamborghini

Připomeňme si, že Lamborghini LB744 bude prvním plug-in hybridem značky, ale přesně podle dřívějších slibů tu bude elektrifikace k podpoře schopností atmosférického dvanáctiválce o objemu 6,5 litru s výkonem 607 kW (825 k). K němu se přidají dva elektromotory na předních kolech a jeden za zadních, systémový výkon bude činit 747 kW (1015 k). | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 | Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini LB744 | Zdroj: Lamborghini

Oproti Aventadoru má být o deset procent lehčí, torzní tuhost se zvýšila o 25 procent na 40.000 Nm na stupeň. Zdroj: Lamborghini
Výjimečným řešením je přední struktura/pomocný rám, který je místo kovu rovněž z kompozitu. Ten je takzvaně kovaný, tedy z krátkých uhlíkových vláken, napuštěných pryskyřicí. Zdroj: Lamborghini
Další speciální částí konstrukce je jednodílný prstenec, který propojuje jednotlivé komponenty – vanu, přední stěnu, A sloupky a další. Na snímcích ho můžete spatřit v místech okolo podlahy. Zdroj: Lamborghini
Střecha je vyrobena rovněž z karbonu, jehož vrstvy na sebe kladou specialisté ručně. Díky tomu má pak zákazník širší možnosti individualizace. Zdroj: Lamborghini
12
Fotogalerie

Revoluční Lamborghini LB744 ukázalo své šasi. Bude samý karbon, včetně přídě z kovaného kompozitu

Nástupce Aventadoru odhalil další ze svých tajemství. Tentokrát se mu podíváme pod karoserii, základ konstrukce bude extrémně lehký a tuhý.

Nedávno se Lamborghini pochlubilo pohonnou jednotkou pro svou připravovanou novinku, nyní nám představuje konstrukci plug-in hybridní střely. Ta má být v rámci automobilového průmyslu unikátní minimálně z jednoho důvodu. Jde o monokok z uhlíkových vláken, kterému nyní automobilka říká „monotrup,“ aby odkázala na letecký průmysl.

Oproti Aventadoru má být o deset procent lehčí, torzní tuhost se zvýšila o 25 procent na 40.000 Nm na stupeň. Oním výjimečným řešením je přední struktura/pomocný rám, který je místo kovu rovněž z kompozitu. Ten je takzvaně kovaný, tedy z krátkých uhlíkových vláken, napuštěných pryskyřicí.

Další speciální částí konstrukce je jednodílný prstenec, který propojuje jednotlivé komponenty – vanu, přední stěnu, A sloupky a další. Na snímcích ho můžete spatřit v místech okolo podlahy. Střecha je vyrobena rovněž z karbonu, jehož vrstvy na sebe kladou specialisté ručně. Díky tomu má pak zákazník širší možnosti individualizace. Zadní rám je vyroben z vysokopevnostních hliníkových slitin, je tedy pojat tradičněji, ale opět s jistými specifiky, na něž může být Lamborghini pyšné. Nachází se v něm duté odlitky, v nichž je integrováno jak zavěšení zadní nápravy, tak hnacího ústrojí v jediném dílu s uzavřeným profilem setrvačnosti. To přináší snížení hmotnosti, vyšší tuhost a také podstatně menší množství svárů.

Připomeňme si, že Lamborghini LB744 bude prvním plug-in hybridem značky, ale přesně podle dřívějších slibů tu bude elektrifikace k podpoře schopností atmosférického dvanáctiválce o objemu 6,5 litru s výkonem 607 kW (825 k). K němu se přidají dva elektromotory na předních kolech a jeden za zadních, systémový výkon bude činit 747 kW (1015 k). Půjde tak o nejsilnější model v celé historii italské značky.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud